FORSKJELLEN PÅ LIVET MED OG UTEN KJÆRESTE

Torsdag betyr et nytt innlegg i Singelliv&dating-spalten. Denne gangen tar jeg opp noe jeg har blitt spurt om veldig mange ganger. Forresten så er det bare å komme med ønsker til tema for neste ukens spalte!

Et av de spørsmålene jeg har fått mest etter at jeg fikk med kjæreste, foruten om “er det rart å ha kjæreste?” er om jeg merker noen forskjell. Er livet med kjæreste veldig annerledes enn livet før jeg fikk kjæreste? Er det slik jeg så for meg? Jeg har jo uttrykt flere ganger på denne bloggen, ja faktisk i denne spalten at jeg har vært skeptisk til å få kjæreste.

Noen av grunnene til at jeg så på det som en fordel å forbli singel var blant annet at jeg ikke trenger å ta hensyn til andre enn meg selv, jeg trenger ikke shave legger eller noe annet og kan gro så mye hår jeg vil uten at noen bryr seg og ikke minst at jeg kan sove godt og vite at ingen er utro mot meg mens jeg samtidig er utenfor umiddelbar fare for å få kjærlighetssorg.

Nå skal det sies at disse argumentene ikke akkurat er de beste jeg har lagt frem. For de første så hater jeg å la håret gro noe som helst sted så der er ståa egentlig den samme som før jeg fikk kjæreste. Jeg trengte ikke ta hensyn til noen andre enn meg selv som singel, men jeg kan ikke akkurat si at det å måtte ta hensyn til kjæresten min er noe negativt. Vi er ganske så enige om det meste og for meg er det ingen krise om han får velge film en kveld eller om vi må se på Praktisk info i stede for Friends i en times tid.

Med andre ord så lever jeg egentlig ganske likt nå som før jeg fikk kjæreste, og det siste punktet med å sove godt mens jeg vet at ingen er utro mot meg… Sånn er det fortsatt. Jeg ligger ikke akkurat våken om nettene når Morten og jeg er fra hverandre og tror han skal være utro. Nope, jeg visste egentlig ikke helt hva jeg snakket om da jeg skrev det innlegget. Fordi livet med og uten kjæreste er ikke så forskjellig. Begge deler er bra. Jeg trivdes uten, men jeg trives kjempegodt med kjæresten min i livet mitt.

Noen forskjeller er det jo, så jeg tenkte å liste opp de så vi får se hvor stor eller liten forskjellen faktisk er.

💖 Jeg har gått fra å elske å sove alene til å hate det. Før var det verste jeg visste å måtte dele seng med noen, men nå klarer jeg ikke sove de første dagene uten kjæresten min. Det beste er egentlig å våkne sammen, så kos!

💖 Nå er jeg generelt mye gladere enn hva jeg var før. Ikke at jeg pleide å være sur, men jeg er mye oftere mye gladere nå enn tidligere og det er ikke tilfeldig. Jeg tror jeg ler mer enn jeg har gjort noen gang i hele mitt liv.

💖 Mobilen er ikke like mye i bruk lenger. Jeg bruker den fortsatt alt for mye, men nå klarer jeg faktisk å legge den fra meg i en god stund før jeg trenger den igjen. Det var tidligere helt uaktuelt.

💖 Døgnrytmen går litt i surr. Før la jeg meg tidlig og våknet tidlig. Nå legger jeg meg tidlig og våkner tidlig de gangene jeg er borte fra kjæresten min, mens når vi er sammen blir det fort at vi er lenger oppe og da sover lenger dagen etterpå.

💖 Jeg kjeder meg mindre, fordi når jeg kjeder meg så kan jeg alltid plage han. Det er faktisk ganske morsomt!

💖 Nå reiser jeg mer enn noen gang før, mest fordi vi har et avstandsforhold. Jeg har jo blitt en racer i sikkerhetskontrollen. Så reiser jeg jo litt med han også da. En god del faktisk. Kjærestetur <3

💖 Det har blitt litt mindre tid til venner. Jeg velger å skylde litt på avstandsforholdet fordi jeg er mye borte fra Oslo, men som jeg nevnte i ukens spørsmål er vennene mine ufattelig viktige for meg så jeg prioriterer å være mest mulig med de når jeg først er i Oslo. Heldigvis så går de godt overens med Morten så vi kan henge sammen selv om han er på besøk.

💖 Nå er kjæresten min den første jeg ringer om jeg går hjem fra et sted, om det har skjedd noe viktig eller om jeg kjeder meg. Der har han dessverre tatt over litt for vennene mine. Det må jeg innrømme.

💖 Så var det festing… Vet dere hva? Der er jeg helt lik som før, haha. Det går i perioder. Noen ganger drikker jeg aldri og hater å feste, mens andre ganger synes jeg det er kjempegøy å være på byen. Det har forholdet mitt altså ikke påvirket i det hele tatt.

Så alt i alt er det ikke de store forandringene og de forandringene som har kommet er vel i hovedsak positive. Jeg er jo faktisk veldig lykkelig om dagen, noe som nesten er litt uvant haha. Så det at jeg er så heldig og fant Morten har vært helt fantastisk og jeg savner overhodet ikke singellivet.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg