FORELSKA I MITT NYESTE INNKJØP

ALTSÅ!!! Dere, jeg er så lykkelig nå og jeg kjenner helt seriøst på følelsen av å være forelska. Jeg er skikkelig forelska i mitt nye, fantastiske kamera.

Jeg vet ikke om alle fikk det med seg, men her om dagen spurte jeg om tips til en erstatter for mitt gamle Canon Eos 550D-kamera. Det har vært skrantent lenge, for å si det sånn så er det gamle kameraet i så dårlig stand at jeg ikke en gang har tenkt til å selge det, hehe. Det bruker ekstremt lang tid på å finne fokus og ikke minst å ta bilder, samtidig som det trenger lange pauser etter hvert eneste bilde for å nevne noe. Det gjør ikke akkurat jobben min så lett, men det satt langt inne å punge ut flere tusen kroner for et nytt kamera så lenge det andre faktisk fungerte.

Her om dagen sa det bare stopp, og etter å ha brukt en evighet på noe som kunne tatt et par minutter bestemte jeg meg for å kikke etter en erstatter. Jeg ringte pappa og spurte om bekreftelse for å være sikker på at jeg ikke gjorde noe dumt. Som han sa “det er jobben din”, og kameraet er faktisk et av de aller viktigste verktøyene jeg har for å kunne gjøre en god jobb. Sååå da ble det nytt kamera på meg og jeg kunne ikke vært gladere!

Jeg endte opp med å kjøpe Canon EOS M50 og er superfornøyd allerede. Nå kommer jeg til å bruke dette til både film og bilder. Jeg har jo pleid å bytte mellom speilrefleksen og Olympus-kameraet mitt, men det slipper jeg nå. Sistnevnte skal jeg forresten selge, så send meg en mail om du er interessert ([email protected]).

Jeg kjøpte kameraet med en 15-45 mm linse. Det er perfekt til filming eller til typiske restaurant-bilder og sånt. Egentlig alt jeg tidligere brukte Olympus-kameraet mitt til.

I tillegg kjøpte jeg med en adapter som gjør at man kan bruke andre linser. Jeg har jo nemlig en 50 mm linse som jeg er ufattelig glad i! Det er den jeg bruker til alle outfit-bilder og den gjør at det man tar bilde av kommer ordentlig i fokus, mens det bak på en måte blir bittelitt blurry. Så nå kan jeg bruke det til dette kameraet, yei!

 

Det er så lite og nett, selv om det ligger så mye i det. Det er noe litt annet enn den klumpen av et kamera jeg bar rundt på tidligere, haha. Jeg er jo ikke veldig god på kameraer og bruker de enkleste funksjonene så for meg er dette helt perfekt til bilder og film!

Hva synes dere?

 

6 kommentarer

Siste innlegg