FILMTIPS: INSTANT FAMILY

Nå skal jeg tipse dere om den fineste filmen jeg har sett på veldig, veldig lenge. Det er sjelden jeg ser filmer hvor jeg vil starte filmen på nytt i det rulleteksten begynner, men dette er en slik film. Jeg legger den rett og slett i favorittfilm-kategorien!

Filmen heter Instant family og er forholdsvis ny. Jeg husker at jeg ville se den da den kom ut på kino for en stund siden, men det ble aldri noe av. Heldigvis så var den på flyet på vei til Bangkok! Yes, endelig var det på tide å kose seg med en god gammeldags komedie så jeg satt meg godt til rette med Pringle’s og Solo i flysetet.


Foto: printscreen Youtube

Instant family handler først og fremst om et par, Pete og Ellie som i utgangspunktet ikke så for seg å få barn. De har i alle fall lagt det litt på hylla mens de har bygget opp et suksessfullt firma hvor de kjøper og renoverer hus for så å selge dem igjen (drømmejobben, eller hva?). Søsteren til Ellie prøver hardt å få barn og i frustrasjon slenger ut en kommentar om Pete og Ellie som aldri skal ha barn. Det får dem til å tenke litt på nettopp dette. Har de egentlig lagt det å få barn helt på hylla? Hva med fosterbarn, kunne det vært noe?

Pete og Ellie setter strakt idéen ut i live og starter på et kurs for blivende fosterforeldre. I et arrangement i forbindelse med dette møter de tenåringen Lissie og de føler at hun kan passe fint inn i familien. Det de ikke vet er at Lissie er en “pakkedeal”, med henne følger nemlig hennes to yngre søsken Juan og Lita. De ble tatt fra moren som drev med dop og som har sittet i fengsel den siste tiden. Pete og Ellie bestemmer seg for å gi det hele en sjanse og det skal vise seg å bli alt annet enn enkelt…

Denne filmen er en morsom, fin, ekte og hjerteskjærende historie og familie, hva en familie er og at blodsbånd ikke alltid betyr at man hører sammen. Det er en sterk og fin film. Man bytter til tider på å le og gråte, og jeg måtte faktisk skru av filmen og ta en pause så jeg ikke skulle sitte hulkende på flyet.

Nei, denne filmen er fantastisk og jeg anbefaler absolutt alle å se den! Instant family gjør seg like godt på datenight som med familie eller venner. En film for de aller fleste <3

Nå håper jeg dere nyter søndagen og leter frem denne filmen. Jeg vet dessverre ikke hvor man får sett den akkurat nå (bra jobba Andrea), men om den dukker opp noe sted så fortell meg gjerne haha. Kanskje den går på kino enda? I så fall er det bare å få å seg tøyet og løpe avgårde til kinosalen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg