FAVORITTER I KRISTIANSAND

Hallo! Nå har jeg kommet meg litt mer rundt i byen og hatt en måned hvor jeg faktisk har vært en del hjemme. Det har gjort at jeg har blitt litt mer kjent, men det er enda mer igjen å se. Heldigvis har jeg masse av tid og det er egentlig utrolig deilig å kjenne at jeg ikke kjenner byen enda. Da har jeg på en måte alltid noe å finne på, noe nytt å prøve og nye steder å dra. Det er jo egentlig veldig gøy!

Uansett så tenkte jeg det kunne være gøy å dele mine foreløpige favoritter med dere!

Kristiansand har så sykt mye digg mat! Her må jeg innrømme at jeg ble overrasket og jeg gruet meg litt til på å dra fra all den digge maten i Oslo, men Kristiansand slår de ti av ti ganger. Så la oss se nærmere på mine foreløpige favoritter:

Drømmeplassen. Helt ekstremt gode bakevarer! Skolebollene der er virkelig fantastisk gode. De har også digge salater, sandwicher, smoothies og mye mer. Det ligger i Skippergata og har et ganske stort og fint innredet inneområde og noen benker utenfor hvor man kan slå seg ned.

Spiregården. Her får du 100% vegansk mat og de har det koseligste uteområdet! Helt fantastisk. Bowls, smoothies, suppe, vegansk taco og mye mer. Det er virkelig verdt en tur.

Panda Panda. Min #1 favoritt i Kristiansand når det kommer til lunsjmat! De har så sykt mye godt og planen min var egentlig å teste alt vegetar på menyen, men nå er det utsatt på grunn av lavfodmap…. Uansett. Sykt god mat! Mine favoritter er gresk salat og mango vegan salat. De har også sykt gode sandwicher, smoothie bowls og lager de søteste kaffene.

La Famiglia. Mmmm, for alle som liker italiensk er dette stedet å dra! De ble faktisk kåret til restauranten med byens beste pizza, ikke dårlig. Nydelig pasta, nydelig pizza og utrolig hyggelig lokale! De får 10/10 fra meg!

Le Monde. Nam, dette er et av de diggeste tapasstedene jeg vet om. Jeg har spist mye tapas haha, men dette slår faktisk de aller fleste. Foccacia, halloumi, patatas bravas, pimientos de apadron og ristede mandler er mine favoritter.

Will I Juice. Jeg har faktisk bare vært her et par ganger, men jeg er veldig imponert. De har bowls, smoothies, wraps og ja. Dere skjønner greia.

Amigos. Deilig meksikansk mat servert i et skikkelig kult lokale med masse farger, ordentlig meksikansk feeling. Masse digg meksikansk mat som quesedilla, nachos, chili con carne og mye mer.

Mother India. Hvis du liker indisk mat så må dere dra hit. Når man sitter nede i restauranten føler man nesten at man sitter i et stort telt, det er skikkelig kult innredet! Ikke nok med det, maten er fantastisk god og de har flere vegetaralternativer, noe jeg setter stor pris på.

Frisør. Jeg ble tipset om DUO frisør og det var ikke uten grunn. De vant jo byens beste i en kåring arrangert av Krsby.no, noe som er et veldig godt tegn. Jeg går til Kristine eller KS som hun også er kjent som og er strålende fornøyd så det anbefales på det varmeste.

Bryn og vipper fikser jeg hos Laila, @browsbylaila som holder til på Clinic Quist i Skippergata. Hun er superflink. Jeg farger og vokser bryn, samt at jeg innimellom tar vippeløft med farge Det gjør jeg gjerne før jeg skal på reiser til varmere strøk og gjennom hele sommeren. Da er det så digg å gå uten sminke.

Når det kommer til voksing sverger jeg til Monica på B.Unique hudpleie som holder til på Huset i Markens. Jeg vokser meg jevnlig og hun har virkelig åpnet en ny verden for meg med sukker i stede for vanlig voks. Så mye mindre smertefullt og mye mindre hår på kort tid, fantastisk.

Kristiansand har så mange nydelige turområder! Jeg føler ta overalt hvor jeg går så er det merket til stier eller turområder. Det er helt fantastisk! Ravnedalen er helt nydelig og derfra kan man gå opp i Bymarka som har flere oppmerkede løyper, men hvor du også kan leke deg og gå akkurat hvor du føler for å gå. Jeg skal prøve meg på Bymarka rundt igjen snart og den runda er på hele 20 kilometer, det blir hardt haha.

Verdt å få med seg. 

Hvis du vil shoppe så har du Sørlandssenteret, et gigantisk senter med omtrent alt du kan trenge av butikker. Du har også Markens i sentrum hvor du har butikker som Zara, Monki og Retro (mine personlige favoritter).

Fiskebrygga er superkoselig! Der har du mange forskjellige restauranter, en isbar og det er som regel (i hvert fall de gangene jeg har vært der) en del folk, noe som skaper stemning.

 

6 kommentarer
    1. Vil anbefale deg å gå til Ylva hos Anne Margrethes frisørsalong midt i markens, hun er såå flink!

    2. Hei Andrea,

      Vet du om noen litt stille og rolig caféer med bra internett i Kr.sand hvor man kan jobbe litt i fred og ro på dagen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg