ENKLE SPARETIPS I HVERDAGEN

Det er januar og mange av dere har som meg brukt litt for mye penger i desember. Det blir fort litt når man skal ha julepynt, gaver, være med på julebord og reise hit og dit. Heldigvis finnes det enkle grep som hjelper hvis man vil spare litt ekstra penger i hverdagen.

💸Mattilbud-appen. Last den ned. Der får du oversikt over de forskjellige tilbudene dagligvarebutikkene har hver enste uke.

💸Kjøp en termokopp og lag kaffe hjemme. Her er jeg dårlig selv, men skal prøve å bli bedre. Kaffe ute kan være så dyrt! De har forresten superfine kopper på Ting og du kan finne mye bra på eBay.

💸 Apropos eBay… Hårstrikk, sminkekoster, oppbevaring, solbriller, julepynt og veldig mye kan kjøper billig på eBay.

💸Kutt ut alle småkjøp som en sjokolade her og en brus der. 20kr her og 20kr der blir fort et par hundre kroner i uken og flere tusen kroner i året som kunne vært spart.

💸 Tenk deg godt om før du kjøper nye ting. Trenger du det virkelig? Har du egentlig så lyst på det? Gi det noen uker og om du ikke slutter å tenke på det så kan du kjøpe det.

💸Bytt mobilabonnement. Jeg får sjokk når folk forteller hva de har i mobilregning og da en Telia-selger prøvde å få meg over til de og så dealen jeg hadde hos OneCall ba han meg bli. OneCall er amazing!!

💸 Ha en ukeshandel. Planlegg middager for uken og dra på butikken på mandag for eksempel. Så slipper du småtingene hvor du hiver med alt mulig annet surr som frister der og da.

💸 Prisjakt.no er super om du handler på nett. Søk opp varen du trenger og sjekk hvor den er billigst.

💸 Bruk venner med rabatter for alt det er verdt! Du har kanskje en god venninne som har rabatt i butikken hun jobber i? Bruk hverandre! Vi gjør alltid det og jeg har aldri opplevd at noen sier nei med mindre de ikke får lov av arbeidsgiveren sin.

 

16 kommentarer
    1. Praktiske og inspirerende innlegg som alltid, Andrea! Fortsett med det gode arbeidet ditt inne på bloggen, og ha en super helg<3

    2. Jeg jobber i Varner og de er faktisk veldig strenge på personalrabatter, finner noen ut at du har brukt på andre enn deg selv så blir du fratatt kortet og muligheten til rabatt! I tillegg ble det nå 1. Januar innført at total rabatt hele året kun kan være 7000kr så tror nok ikke mange deler fremover 😅

    3. Supre tips! ☺️

      Etter du skrev at du hater at folk gir deg tips/råd når du ikke har bedt om det, tør jeg nesten ikke skrive dette 😅 Men da kan du heller se på det som tips til de andre leserne ☺️

      Jeg tok alltid ukeshandelen på mandager før, men etter tips fra en venninne gjør jeg det nå på torsdager. For det første fordi jeg personlig synes mandag kan være en litt småkjip dag, og da er det deilig å slippe å handle etter jobb. Men viktigst av alt; man slipper å ha godis og snacks til helgen ligge og friste hele uka! For meg har det funka SÅ bra! Før datt jeg gjerne av, og det ble handling flere dager i uka, mens nå får jeg det alltid til! Også er det veldig deilig på ha fullt kjøleskap til helgen 👌🏻

      Mikrosparing er også genialt ☺️

    4. Hei! Vil bare informere om at bruk av personalrabatter skal fra 01.01.19 beskattes som lønn, dersom summen av rabatter utgjør mer enn 7000 kr i året (alt over 7000 kr må skattes av). I tillegg er arbeidsgiver pliktig til å innrapportere rabattene 😊 Dette gjelder alle bedrifter i Norge, ikke bare Varner som hun over her nevnte. Mye styr for både arbeidsgiver og arbeidstaker 😅

    5. Hei! Jobber selv i Varner og å tipse om å bruke hverandre med tanke på kortet osv er ikke et godt tips da den rabatten kun er ment for seg selv og samboer. Er selvfølgelig mange som gjør det for det om, for å være hyggelig, men dette er faktisk ikke lov. Reglene for Varner kortet er KJEMPE-strenge og blir det funnet ut av kan faktisk kortet til vedkommende bli sperret… Så helst unngå det! 😅

    6. Alltid pante
      Bærenett fremfor å betale for poser
      Rema sin egne app Æ og Trumf
      Bruke rester
      Handle datovarer

      Som påfyll til din liste. Da sparer man mye 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg