EN VELDIG SPESIELL NYTTÅRSFEIRING

Reklame | Annonselenke Nelly

God morgen og godt nytt år! Wææ. tenk at vi er i 2019 da dere. Tiden flyr avgårde, men dette året er noe jeg virkelig ser frem til. Det er nesten litt skummelt fordi da er det typisk at det går til helvete, haha. Forhåpentligvis går det bra og jeg kan se frem til å bli samboer med den fineste jeg vet om i hele verden, reise til mange nye land og steder, flytte til en helt ny by og ta bloggen til nye høyder (håper jeg hehe). Så 2019, let’s go!

KJOLE MAYA

Gårsdagen ble veldig morsom, egentlig fordi den var så trist haha. Vi hadde i utgangspunktet bestilt et bord over en måned i forveien, men de hadde en egen nyttårsmeny som kostet 950 euro per person hehehehehe. Nei takk. Jeg hadde ikke betalt så mye penger for drømme-måltidet mitt en gang og i hvert fall ikke for fancy mat jeg ikke liker så det avbestilte vi for noen uker siden. Etter et helsinkes strev for å finne en restaurant som ikke hadde fancy nyttårsmeny (til og med pizzeriaer serverte plutselig tartar til forrett og masse styr) så tenkte vi at det ordner seg i Roma. Vi går ut også finner vi et vanlig sted som serverer vanlig mat… Vel, det skjedde ikke da for å si det sånn.

Vi startet kvelden med å gjøre oss klare, før vi poppet litt prosecco vi hadde kjøpt inn og koste oss på hotellrommet med film og snacks. Det var såååå koselig, men vi måtte jo ha noe mat og vi ville se raketter. Så i ti-tiden forlot vi den trygge basen på hotellet og begynte å vandre langs Romas gater. Det blir koselig, tenkte vi. Gå rundt i Roma på nyttårsaften og bare ta ting som de kommer. Nope, dårlig idé.

Jeg hadde glemt at jeg har seriøs terror-angst, sånn på ordentlig. Jeg tar helst ikke tbaner, er redd for flyplasser og store folkemengder er min største frykt. Ja, så var det jo dette med smell da. Raketter har en tendens til å smelle…. Det hjalp heller ikke at Roma er stappfullt av politi og det som kan se ut som militære på hvert eneste gatehjørne. Det er rart fordi nettopp det har fått meg til å føle meg så trygg de andre dagene, men akkurat denne kvelden gjorde det meg bare redd.

Vi gikk nedover mot en bro vi skulle stå på ved midnatt og prøvde å finne noe mat på veien. Det gikk selvfølgelig ikke, så vi lo litt av oss selv og bestemte oss for at vi skulle gjøre noe så gøy som å spise på McDonald’s eller Burger King. Litt sånn casual og gøy ikke sant, en morsom historie og fortelle. Jeg kan si så mye som at vi ikke fikk gått på noen av delene og heller ikke noe annet. Ingen av oss hadde spist siden lunsj tidlig på dagen og det tærte litt på energinivået til oss begge.

Det hjalp ikke akkurat da vi kom nærmere sentrum og jeg begynte å bli livredd. For hvert eneste smell jeg hørte (og det var mange, fordi italienere  liker tydeligvis smell…) hoppet jeg i været og klamret meg inntil Morten. Sånn fortsatte det til vi kom frem til broen vi hadde tenkt til å stå på og jeg skjønte at dette går ikke. Nope, vi skal ikke stå her midt i en folkemengde og høre på masse smell fra alle kanter. Stakkars, Morten. Jeg fikk så dårlig samvittighet, men jeg var oppriktig skikkelig redd.

Vi startet på vandreturen hjemover og hadde mat som hovedfokus. Det hele endte med at vi stod inne på et lite supermarked og kjøpte oss en banan hver i det klokken slo tolv og rakettene begynte å smelle. Godt nyttår! Haha, herregud. Vi kan heldigvis le av det og det var akkurat det vi gjorde da også før vi gikk hjemover og så på de fine rakettene, før vi avsluttet kvelden på balkongen til hotellet vårt med noen ordentlige nyttårskyss.

En merkelig, men samtidig ganske morsom og fin nyttårsaften. Den er fortsatt den beste jeg har hatt. Til tross for sult og redsel var jeg overraskende glad og det er fordi jeg er så lykkelig nå. Jeg har det så bra og er i Roma, en ganske så fin by med verdens fineste kjæreste <3 Heldige meg!

Sånn, da var dere oppdatert på min nyttårsfeiring. Nå holder vi på å sulte ihjel begge to og må gå ut for å finne oss litt frokost. Jeg håper dere hadde en nydelig feiring i går og får en kjempestart på det nye året!

 

9 kommentarer
    1. Godt nytt år🎉❤️, jeg er heller ikke så veldig glad i raketter og har alltid vært redd for det, men de siste åra har det blitt bedre og jeg har blitt med ut for å sende opp å se på raketter, litt fordi jeg ikke vil være den eneste som er inne, hvertfall i år da vi feira med mamma og de, og vi fikk besøk( vi var 8 barn) jeg er 16👍Så nå er jeg ikke så redd lenger👍Håper dere får ett fint år❤️

    2. Hei Andrea 😃
      Godt nyttår og kos dere masse videre i Roma.
      Jeg vil komme med en liten mening, håper at det er greit. Bildene dine er utrolig fine og bra tatt, men jeg tror du redigerer lyset, så du/dere ser litt orange ut, føler at mange av bildene dine kan se litt orange ut.
      Og det her ikke ment for å være slem, ville bare si ifra 😊

    3. Jeg kan melde om en like stusselig nyttårsaften. I København. Jeg hadde bestilt buffet på det jeg trodde var et fasjonabelt sted for mannen og meg. Ikke 920 euro, men litt mer i danske kroner… Vi holdt på å bli gale av et italiensk selskap som trodde de eide stedet, og ba om å få bytte bord. Det ble mye bedre med tyske naboer, faktisk. Enda de bruker å være høyrøstede. Rakettene smalt fra tidlig på ettermiddagen. Jeg er veldig redd for smell, høye lyder, lommetyver og alt dets vesen. Så da vi hadde spist oss vel og mette og drukket masse rødvin og champanje, og konjakk for han som ville ha det, gikk vi hjem til hotellet. Ute var det direkte stusselig. Mye slum. Det er noen år siden jeg var i København, men jeg tror det er grønlendere som dominerer uteliggerbransjen. Og så har du lommetyver og folk som bare vil sloss. Jeg gikk fortere enn gikta tålte, men vi kom oss trygt hjem til hotellet i 11. etasje. Rakettene hadde vi jo hørt siden tidlig ettermiddag, så jeg sa godt nytt år og at jeg gledet meg til det neste med masse spennende som skjer til gemalen ved 23-tiden, og sloknet som et barn. Så dere har littttttt å gå på! Haha. Fine dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg