EN UPDATE & 7 SERIETIPS

God morgen og god søndag! Dere vet at dette er min favorittdag og dagen i dag er jeg eksra gira på. Vi skal endelig begynne å male stua. For noen dager med oppussing det har vært… Og vi har enda noen igjen, men heldigvis er det veldig morsomt selv om det også er ganske slitsomt.

Vi var ferdig med det siste steget før vi kunne begynne å male i halv åtte tiden i går kveld. Da kunne vi ikke gjøre noe mer før i dag så Morten og jeg lagde en god middag, tente lys, hadde spakveld og begynte på en ny serie. Det er viktig med litt kosetid i hektiske tider, typisk oppussing. Det har gått veldig fint altså, men det er deilig å bruke litt tid på hverandre også.

Fordi det er søndag og ruskevær (i alle fall her på sørlandet) så tenkte jeg å samle noen film- og serietips fra den siste tiden. Dette er jo en perfekt dag for litt tv-tid.

Bonusfamiljen. Serien ligger på NRKTV og jeg har bare sett tre-fire episoder, men jeg liker den veldig godt foreløpig! Det er en svensk serie som handler om ja… En bonusfamilie! Det er ett par som nylig fant hverandre og forlot sine tidligere ektefeller. Begge har barn på hver sin kant og nå venter de også sitt første barn sammen etter kun noen måneder. Det å få alle til å gå overens er alt annet enn enkelt og vi følger det som kanskje er en litt typisk situasjon for mange familier nå om dagen, nemlig hvordan man skal få nye menn/koner, ekstrabarn, eksektefeller og egne barn til å gå overens.

The Office. Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om at de burde droppet de siste sesongene. På fredag så jeg de alelr siste episodene av serien og jeg gråt meg gjennom alle. Det var en perfekt avslutning på det som har vært en lang og morsom serie. Man må gi det litt tid for i starten er den litt merkelig, men når man blir kjent med folka så blir det veldig gøy! Serien handler enkelt og greit om folk som jobber i et papirselskap i en liten by i USA og deres liv, overraskende morsomt. Serien ligger på HBO.

Younger (sesong 6). Jeg digger denne serien! Det er en enkel og morsom serie med masse good vibes. Serien handler om Liza som faker at hun er 29 for å komme tilbake på jobbmarkedet etter at hun skilles fra ektemannen sin gjennom mange år. Ingen vil ansette en 40-åring så hun ser ingen annen utvei. Hun blir ansatt i et foralg hvor alle tror hun er 29, noe som byr på mange utfordringer. Hun får seg til og med en ung kjæreste som også tror hun er 29! Nå er sesong 6 ute på TV2 Sumo og jeg er helt hekta.

It’s complicated. En kjempekoselig film som jeg alltid ser hvis jeg vil se noe koselig. Den handler om et ektepar som har vært skilt i mange år, men som stadig må omgås fordi de har tre barn sammen. Mannen er gift på nytt med en ung dame og er stefar for hennes barn. Når hele familien (uten ny kone og stesønn) reiser til New York i anledning eldstesønnens graduation oppstår det plutselig gnister hos det tidligere ekteparet som starter en affære! Filmen ligger på Netflix.

Grand Hotel. Jeg er på episode fem av serien som ligger på Sumo. Grand Hotel handler om en rik familie som driver nettopp Grand Hotel, men også mye mer. Det er en slags blanding av Hotel Cæcar og Frustrerte Fruer om det gir mening. Det er hemmeligheter, sex, utroskap, intriger, kjærlighet og alt man trenger for en litt overdramatisk, men spennende serie.

Murder Mystery. Filmen med Jennifer Aniston og Adam Sandler i hovedrollene handler om et amerikansk ektepar som drar på en etterlengtet ferie til Europa. De ender opp i Monaco på yatchen til en styrtrik eldre menn og blandes plutselig inn i tidenes arveoppgjør når en av gjestene på yatchen dreper den rike gamle mannen. Noen prøver til og med å få dem arrestert for mordet! Filmen er enkel, utrolig urealistisk, men veldig morsom. Jennifer Aniston og Adam Sandler er jo så gøy sammen! Filmen ligger på Netflix.

Big Little Lies (sesong 2). Først var jeg sånn “okei, hva skal sesong 2 handle om?”. Vel, den kan handle om ganske så mye spennende. I sesong to ser vi hvordan livene fortsetter etter drapet i sesongavslutningen på sesong 1. Moren til avdøde (jeg snakker litt i koder for å ikke røpe alt for de som ikke har sett) dukker opp og krever å få vite alt som skjedde. Hun tror nemlig ikke det var en ulykke slik vitnene påstår… Spennende!!!

Da håper jeg dere fant noe morsomt å se på! Nå skal jeg komme meg videre i prosjekt ny stue så blogges vi senere i kveld 🙂

 

6 kommentarer
    1. Hei Andrea! Jeg husker for en god stund siden at du skrev om serien Sons of Anarchy. Den hørtes spennende ut, så jeg begynte å se den for en måned siden. FOR EN SERIE og en sterk historie oppi alt det som kan ses på som litt vell brutalt!! Gleder meg til å komme meg gjennom de siste sesongene😀 Det er virkelig en av de aller
      beste seriene jeg har sett, så takk for tipset! Så på white collar etter tips fra deg også, og er også noe av det best jeg har kommet over😃 Lykke til videre med oppusingen og ha en kjempefin søndag videre❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg