EN NY BY OG 5-RETTERS MIDDAG

Reklame | annonselenker Nelly

KJOLE BYTIMO / VESKE FRA THAILAND

Heihei! Er det flere enn meg som har meget late morgener nå om dagen? Jeg kommer meg virkelig ikke opp av sengen og sover til nærmere ti med mindre jeg har på vekkerklokke. Altså hæ? Det skjer meg aldri, men nå er det som om noe annet er helt utenkelig. Jaja, vi får skylde på at det er sommerferie og at dette henger igjen fra mine gamle sommerferie-dager, haha. Har vel egentlig ikke hatt en ordentlig lang sommerferie siden jeg gikk på ungdomsskolen, men men.

Kose meg gjør jeg i alle fall! Jeg har hatt besøk av tre venninner siden mandag og det har vært utrolig koselig. Vi har spist masse god mat, gått tur, handlet litt, drukket vin og kost oss hver eneste dag. I går dro vi til Grimstad på en liten kveldstur og wow så koselig det er der! Jeg hadde aldri vært der før, men jeg må definitivt dit igjen senere i sommer. For en koselig by!

Skoene finner dere HER

Vi hadde en middagsreservasjon på Smag & Behag (som jeg var utrolig spent på) klokken åtte, men vi dro litt tidligere så vi var i Grimstad et par timer før middagen. Vi vandret bare litt langs brygga og kikket litt. Noen spiste en is, vi nøt sola og sommervarmen som dukket opp igjen før vi satt oss på et sted som heter Syden ved brygga.

Hallo, hvor gøy er det ikke at det heter syden? Jeg liker automatisk alt med det navnet 😂 Der ble det et glass fin og masse prat før vi gikk videre til middagen vår. Og den middagen MÅ vi snakke om. Det er noe av det beste jeg har spist i mitt liv altså.

Fire av oss gikk for 5-retters meny, en av oss bestilte en burger som så helt himmelsk god ut. De hadde ikke vegetarmeny på selve menyen, men det var null problem å tilberede det. I følge servitørene så elsket kokkene en utfordring, noe som er så gøy! Så jeg fikk en helt fantastisk god vegetarmeny tilberedt på sparket.

Vi fikk brød og aioli til bordet. Brødet var sykt godt!

Jeg husker selvfølgelig ikke hva alt var fordi det var mye forskjellig satt sammen, men her var det avokado krem, en annen krem, cherrytomater, chips, reddik og dette grønne haha. Veldig, veldig godt!

Så var det neper, syltet rødløk, gulrøtter, de beste soltørkede tomatene jeg har smakt i hele mitt liv, gresskarkjerner, en deilig ostekrem og masse godt.

Dette er kanskje det beste jeg har smakt i mitt liv! Altsååååå jeg skulle ønske alle kunne smake. Det avr så godt at jeg måtte sende smaksprøver rundt bordet, haha.

Dette var fritert blomkål (NAM), blomkålpuré (tror jeg), jordskokk.. Det var så mye godt!

Den siste retten var av blomkål, kantarellsopp og en fantastisk god saus.

Denne desserten, wow! Krydderbakt rabarbra jordbær- og hylleblomstsorbet – italiensk marengs – karamellis.

Herregud, for et måltid! De har nettopp åpnet i Kristiansand også, jeg er faktisk nødt til å teste den etterhvert. Jeg kan i alle fall gå god for den i Grimstad som får terningkast seks av meg på absolutt alt. Smak, gjennomførelse, plusspoeng for å ta vegetarmeny på strak arm, service. Fantastisk! Dere må faktisk innom her om dere er i Grimstad.

14 kommentarer

Siste innlegg