EN MERKELIG FREDAG

Hei, dere! I skrivende stund sitter jeg hjemme i sofaen og vurderer sterkt å gå meg en tur for å kjøpe mer smågodt. Jepp, mer. Jeg har nemlig klart å spise opp det jeg kjøpte tidligere i dag haha. Jeg sa til Morten at vi kan ikke kjøpe smågodt før på kvelden fordi jeg visste at dette kom til å skje. Allikevel så ble det smågodt, men etter å ha sneket hånda ned i godteriposen fire-fem ganger gjemte Morten den for meg. Det er så krise, men jeg har virkelig NULL selvkontroll med godis i hus.

Det hele endte med at Morten skulle spise godteri og da satt han den tilgjengelig for meg og vipps så var den tom. Jeg dør av meg selv, men i dag er jeg skikkelig sugen på godteri. Kanskje det er fordi jeg har gått en hel uke (superstolt av meg selv) uten å spise smågodt eller kanskje det er fordi jeg vet at jeg ikke får smågodt igjen før om to uker. Jeg vet ikke, kanskje det er fordi jeg egentlig har en skikkelig dårlig dag og trenger litt godis fordi jeg synes synd på meg selv haha.

Apropos den dårlige dagen. Har dere noen gang våknet opp og bare vært trist? Jeg skjønte ingenting i dag tidlig. Vanligvis så spretter jeg opp av sengen i det vekkerklokken ringer, går ut på kjøkkenet og lager meg kaffe og frokost før jeg setter meg i stua og koser meg med den nydelige utsikten vår og God morgen Norge. I dag sov jeg over alarmen så Morten måtte vekke meg, og i det jeg våknet fra søvkomaen var jeg bare skikkelig lei meg. Det var like før jeg begynte å gråte og jeg har ingen grunn til å være trist. Det gikk lang tid før jeg kom meg litt, men selv etter vi kom hjem fra en veldig morsom shoot og hadde dratt til byen for å fikse litt ting og kjøpe en digg lunsj var jeg sånn “jeg er lei meg”. Det er så rart…

Jeg gikk og la meg litt i sengen og bare kjente på det, men jeg kom ikke frem til en god forklaring. Energitom og trist. Veldig rart, men man blir kanskje sånn noen ganger uten at det trenger å være noe? Nå har det heldigvis kommet seg veldig og jeg takker smågodtet, tanken på at jeg reiser til Thailand i morgen tidlig og kjæresten min for det, haha. Hva den stakkars gutten må takle. Jeg så en morsom post på Instagram her om dagen hvor det stod noe sånt som “Livet handler om å finne en som kan takle humørsvingningene mine” og tagget Morten med en gang hehe. Der har dere meg da.

Vel vel. Nå ser det ut til at det blir smågodt på meg. Morten skal på trening så jeg slår følge for å kjøpe godis, haha. Jaja, det er nå helg. Nyt fredagen mine fine lesere <3

 

4 kommentarer

Siste innlegg