EN FØLELSESMESSIG BERG OG DALBANE

Reklame | annonselenker Monki / Nelly

God morgen fra Franrike! Wow, endelig. Jeg har hatt lyst til å dra til Frankrike i mange år, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Jeg tror jeg er litt fascinert av kulturen her og kunne tenkt meg å dra til små landsbyer i sør og bare kose meg med en croissant og gå rundt med ballongmage fordi jeg ikke tåler det haha.

Vel, vel. Gårsdagen var lang og innholdsrik. Det var virkelig en berg og dalbane når dte kom til følelser og inntrykk. Vi dro tidlig fra Tyskland og kjørte videre til Belgia, en tur på noen timer. Vi hadde planlagt å stoppe i en liten by som heter Verviers, like ved grensa. Morten hadde vært der to år tidligere på en lignende tur, men mye hadde forandret seg siden den gang. Det var den mest slitne byen jeg har sett i hele mitt liv. De hadde ikke én café eller restaurant som så hyggelig ut, eller hygienisk ut for den saks skyld. Så det ble et tissestopp før vi kjørte videre, begge to skrubbsultne og med et synkende humør.

Heldigvis hadde dere bestemt at vi skulle stoppe innom Luxembourg på vei til Frankrike og det er jeg så glad for! Det må være det vakreste jeg har sett på lenge (sikkert litt på grunn av kontrasten til grusomme Verviers). Det var så grønt og alle husene var velstelt, alle veiene var kjempebra og det virket som et utrolig nydelig sted å bo. Litt sykelig opptatt av å ha det perfekt, men ellers fint haha.

Vi stoppet i en liten by som het Vianden etter tips på Instagram. For en nydelig by! Jeg skal vise dere bilder derfra i et eget innlegg og det blir nok mest mobilbiler. Gjett hvem som gikk tom for strøm på kameraet? Joda, det var meg. Helt håpløs. Heldigvis har jeg en ny mobil med et bra kamra så det funker som en nødløsning. Etter en deilig middag i Vianden kjørte vi videre mot Frankrike.

KJOLE MONKI HER / T-SKJORTE NELLY HER

Vi kom frem til hotellet i halv elleve tiden og for en gledens dag. Endelig et ordentlig hotell som følge av at vi la inn litt ekstra denne gangen.

Begge var så slitne at vi så vidt klarte å holde øynene oppe. Det eneste jeg gjorde da vi kom frem var å ta en dusj før jeg la meg ned og sovnet på et blunk. Så deilig å endelig sove ut. Vi har stått opp mellom halv syv og halv åtte hver eneste dag, så nå var det godt å få sove uten vekkerklokke. Vi skal nemlig ikke lenger enn dette før vi kjører tilbake og det er ganske deilig.

Det eneste som var lite gjennomtenkt med å sove ut er at vi sov oss gjennom hotellfrokosten som vi har betalt for, haha. Jaja, da er det bare å komme seg ut og finne et annet sted å spise. Vi er forresten i Reims, det har jeg jo helt glemt å si. Det var mørkt da vi kom, men det så veldig koselig ut så jeg gleder meg til å se mer i dag. Blogges senere!

 

9 kommentarer
    1. Dere er i Champagne-distriktet, hvor all verdens champagne blir laget. Dra på et sted hvor de tilbyr kurs e.l?☺️

    2. Så digg! Nyt de siste dagene <3

      Et lite tips til YouTube video, 10 000 kcal på en dag – challenge! Det hadde vært litt morsomt 😀

    3. Hvilke land har dere vært innom? Hvor langt kjørte dere hver dag? Og tok det lang tid til Frankrike?👍kos dere videre!

        1. Ja det går fint, planlegger sommerferie med roadtrip og hadde tenkt litt tips ogsånn hvor lang tid og hvor dere kjørte <3 virker så koselig alle stedene dere stoppet innom 😀 gledes til og høre! nyt siste dag <3

    4. Hva er dine tanker om fast fashion-industrien? Ser du har mange annonselenker til ulike billigklær i flere av innleggene dine. Hva er din holdning til miljøskadene dette bidrar med, barnearbeidet, trakasseringen og ikke minst drapene av tekstilarbeiderne som lager disse klærne du reklamerer for?

      Vil gjerne oppfordre deg og alle dine bloggkollegaer til å tenke over hvor disse billige og tilgjengelige klærne kommer fra, ettersom de blir lagd på andre menneskers bekostning. Det er klart at det er vanskelig å ta stilling til urett vi ikke ser, men det betyr ikke at den ikke eksisterer. Svært rammet er spesielt kvinner og barn, og levekårene disse menneskene opplever er ubeskrivelig. Vil oppfordre deg til å revurdere å annonsere for disse kjedene, selv om det kanskje er gode penger. Du virker som ei engasjert og oppegående kvinne, og vil absolutt anbefale deg å ta et dypdykk i hvor klærne du annonserer for kommer fra.
      I en tid hvor all verdens kunnskap ligger tilgjengelig for oss som er priviligert nok til å ha internett, er det kjempeviktig at vi tar et standpunkt i denne saken! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg