EN ANNERLEDES ARBEIDSDAG OG ENDRINGER I HJEMMET

Reklame | annonselenker H&M / Nelly

BLAZER H&M / BUKSE H&M HER / SKO HER / BH HER

Hei, fineste dere! Nå har jeg fått lurt til meg litt tid på macen til Morten igjen. Når jeg er så lur at jeg glemmer min i Oslo så går det litt utover han også dessverre. Heldigvis bruker han nesten bare macen til å redigere videoer (nå har vi ingen å redigere, nettshoppe på Zalando (det har han nettopp gjort) også tar han den med seg på forelesninger da.

Det er ganske uvant å ikke ha tilgangen på mitt kanskje viktigste arbeidsverktøy, men det som faktisk er fint med det er at jeg ikke lenger sitter og stirrer på skjermen for å prøve å lure frem en idé som ikke er der. Dagen i dag har jeg for eksempel brukt veldig godt. Jeg har tatt masse bilder til innlegg som kommer fremover, altså masse og jeg har tatt meg skikkelig god tid med rigging og alt. Det ble så bra! Jeg har fått sendt inn to samarbeid til godkjenning, lekt litt med ommøblering her hjemme og skrevet en kjempelang liste med idéer til innlegg. Noen ganger har man litt godt av å komme ut av et fast mønster og jobbe på litt nye måter. Jeg fant plutselig tilbake til kreativiteten min igjen, noe som er skikkelig digg.

Jeg vet ikke helt hva det er, men tiden flyr virkelig avgårde om dagen. Jeg gjør et eller annet fra morgen til kveld og det er så deilig å være inne i slike perioder. Nå er jo jeg en person som liker å ha en del å gjøre og jeg elsker å måtte sette meg ned for å planlegge så alt går opp, hihi. Nå leker jeg faktisk med idéen om å male soverommet vårt typ i morgen. Veldig spontant, men jeg er så lei av fargen den har nå og vi har jo snakket om å gjøre det. Jeg har til og med funnet frem tre fargealternativer. Vi får se hva det blir til i morgen, hihi.

Nå skal jeg riktignok slappe av og nyte kvelden med kjæresten. Dette er vår første alenekveld på veldig lenge. Pappa har bodd hos oss i en ukes tid, noe som har vært kjempekoselig, men det er jo litt deilig å være alene også. Såå vi skal rett og slett nye, spise noe godt og prøve oss på den nye HBO serien Beforeigners. Den virker meget spesiell, men vi får gi det ett forsøk. Har noen av dere sett den?

 

19 kommentarer
    1. Syntes du ikke det er flaut at du faktisk ikke jobber. At du tror det er en «jobb» ved å sitte her og skrive om livet ditt ? Du gjør jo faktisk ikke noe. Det er mange som blogger ved siden av jobben sin, modeller dansere skuespillere. De brenner for noe og jobber for å få ting. Kan du virkelig si at dette er en jobb. Bare pga du ble kjent gjennom et tv program.

      1. Jeg tror du har misforstått litt, men jeg forteller gjerne litt om min arbeidsdag så du kanskje forstår mer av hvorfor dette kategoriseres som en jobb 😀 For det første så tjener jeg jo penger på jobben og en stor del av inntekten min er at merker kjøper annonser av meg fordi jeg har en god reach, litt som å kjøpe i en avis bare at det er mer personlig.

        Jeg lever som du sier av å skrive om livet mitt, men det er faktisk ganske sjeldent jeg deler hverdagsinnlegg som dette. Ofte er det litt tips og triks, mer spalteaktig som du kanskje kjenner igjen fra magasiner og lignende. Det synes jeg er så moro fordi jeg tidligere ville bli journalist, nå får jeg liksom gjort den delen også, men jeg får samtidig vært enda mer kreativ enn hva jeg hadde trodd og får jobbe med bilder, video, mote, smykker, hudpleie og utrolig mye spennende. Det er så gøy!

        I dag gjorde jeg for eksempel forarbeidet til flere kampanjer jeg skal ha fremover, samt til noen innlegg jeg skal dele med dere snart 🙂 Det varierer selvfølgelig hvor lang tid jeg bruker på ting, men jeg kan jo si at det er en idéfase når det kommer til både bilder og tekst, gjennomførelsen av bildene (i dag brukte jeg ekstra tid fordi jeg trengte å rigge litt rundt det), så tar jeg bildene og det tar alt fra en halvtime til en time når det er snakk om produktbilder. I dag tok jeg først alle produktbildene jeg hadde planlagt, rigget mellom hver greie før jeg lastet de inn og begynte å jobbe med dem. Det som tar kanskje lengst tid er selve redigeringen. Det har jeg faktisk sittet med i omtrent tre timer i dag, nå er det riktignok snakk om mange bilder og forskjellige produkter og kampanjer. Så gjenstår den siste biten, nemlig å sette bildene sammen med tekst til de forskjellige innleggene. Her varierer det også veldig hvor mye tekst man trenger, men i dag har jeg skrevet ferdig tre ganske store kampanjer som inneholder både mye bilder og tekst så det tok en del tid.

        Det som tar kortest tid er innlegg som dette jeg delte i kveld. Da har jeg riktignok brukt tid på å ta bildene og redigert de på forhånd, men teksten i dette innlegget tar veldig kort tid fordi jeg kan skrive helt fritt og skriver rett og slett ned alt som faller meg inn 🙂 Det er jo enkelt og greit, men jeg kan jo si litt om bakgrunnen for bildene her og hvordan jeg jobber med det.

        Ofte så tar jeg med meg flere klesskift og bruker noen timer på styling på forhånd hvor jeg fikser meg, prøver forskjellige antrekk og tilbehør før jeg drar ut for å ta bilder. Her bruker jeg som regel en del timer fordi jeg skifter antrekk og tilbehør, samt at jeg trenger forskjellige locations. Så er det redigering i etterkant, men da sparer jeg inn tid dagen etterpå fordi jeg har bilder i “banken” for en stund fremover.

        Så det å si at det ikke er en jobb blir feil og jeg synes ikke du skal uttale deg negativt om hva andre brenner for. Jeg brenner for dette 😀 Jeg koser meg skikkelig med jobben min! Jeg elsker å få jobbe med å skape noe helt fra bunnen av. Jeg får lære meg masse om markedsføring, videoskaping, bilderedigering og mye mer takket være denne jobben. Jeg elsker å skape innhold og jeg elsker å inspirere. Som sagt så er det helt feil å si at jeg ikke jobber, da har du ikke forstått hva jobben min innebærer og det er helt greit fordi det er et forholdsvis nytt yrke, men jeg håper du fikk litt bedre innsikt nå! Dette var dagen i dag, men alle dager er ulike i denne jobben og det er jo en veldig morsom del av det også. Man får gjøre så mye!

        1. Jeg tror at det er mange som bare får for seg det at å jobbe på sosiale medier ikke innebærer så mye jobb. Men det er mer jobb enn man tror. Det er nok lett å få for seg at man “bare” kan sette seg ned i 10 minutter og skrive litt om dagen sin på bloggen, eller at en Youtuber bare whipper ut kameraet og snakker om noe i en times tid. Men bak kulissene må man konstant planlegge hva man skal gjøre, hva folk vil like å se, redigere bilder, videoer og evt. jobbe med sponsorer. Og så følger det nok med et press om å holde seg relevant, + at man må tåle å få litt stygge kommentarer. Så det er nok mere jobb enn det de fleste tror. En jobb jeg håper at jeg kan ha en dag..

        2. Jeg synes det er fint at du lever av noe du syntes er gøy!👍🏼 Men jeg ville heller ha kalt det for en hobby eller livsstil du tjener penger på, enn en jobb…
          Men kult å se at du legger mye arbeid og tid i det. Stå på!❤️

          1. Njææ😅 Jeg har et eget firma blant annet og synes dette er en ganske god beskrivelse som bruker nettopp dette yrket som eksempel: Blogging er for de fleste en morsom hobbyvirksomhet, men etter hvert begynner også norske bloggere å få tildels store inntekter som derfor betraktes som næring og ikke lenger bare en hobby.

            Å ha en hobby er å ha en sideaktivitet, ikke en altoppslukende greie som i tillegg er din hovedinntekt 🙂 jeg kan på en måte se at enkelte vil kalle det en hobby, men det er jo faktisk direkte feil. Da har man ikke forstått forskjellen på en hobby og en jobb 🤷🏼‍♀️

            Man må ikke være låst fast et sted for at det skal være jobb. Tenk på fotografer, de har en ganske enorm frihet, kan reise rundt og jobbe, men det er ikke en hobby av den grunn. Det er riktignok et eldre yrke og jeg tror at om 10-15 år så er det ingen som stiller spørsmålstegn om man sier at man jobber som blogger.

      2. Jeg er uenig med deg Luna. Jeg synes det er skikkelig imponerende å skape sin egen arbeidsplass! Uansett hva jobben innebærer! Så heia deg, Andrea! 🤩

    2. Leste hva folk hadde skrevet om buksen på h&m sine hjemmesider. Stod at den var liten i strl og gjennomsiktig – opplever du den slik eller er den normal i størrelsen? 🙂

    3. Ja ja, kall det så mye en jobb du bare vil, men det er virkelig noe meningsløst, kjedelig vas du driver med. Å hva gjør jeg her. Tja si det. Rotet meg inn for jeg er langtidssyk og kjedet meg. Kommer ikke tilbake!

      1. Det er jo helt individuelt hva man finner interessant 😀 Folk jobber jo som golfere, tryllekunstnere og mye annet man kanskje synes er rart å kalle en jobb, men er det ikke det samme for andre så lenge personen som jobber med det er lykkelig? 😀 Jeg tenker nå at det viktigste er å ha en jobb man trives i. God bedring til deg 🙂

      2. Ellen du Ellen? Kanskje du kan få tilrettelagt på jobben din, så slipper du å kjede livet av oss😴 Veldig fint at du heller ikke kommer tilbake hit og legger igjen ufine kommentarer til Andrea, men innerst inne tror jeg du er ei lita stalker😉

    4. Om denne blir publisert eller ikke spiller virkelig ingen rolle. Men bare tanken på at du kanskje leser den gjør meg skikkelig glad 😂 At du har noen nett troll som vil gjøre noe for å skade deg syntes jeg er helt ubegripelig. Fordi i mine øyne har du Norges beste, gøyeste, mest kreative og fineste blogg. Jeg digger deg!

      Og jeg ler, å føler så sykt med deg på masse av det du skriver. Det gøyeste er «Bildene som ikke kom på bloggen» da både smiler jeg og ler. Helt ærlig så syntes jeg Love Island virket drit kjedelig. Men etter å ha fulgt bloggen din så ble jeg sååå nyskjerrig på hvordan du og Morten ble dere. Fordi dere er så skjønne sammen, virkelig ekte kjærlighet. Jeg lo å gråt meg gjennom hele sesongen. Du er helt fantastisk Andrea ❤️

      I mine øyne gjør du en fantastisk jobb og de som sier noe annet, de klarer jeg ikke sette et passende ord på. Har aldri kommentert et blogg innlegg før i mitt liv, så dette føles kjempe rart, men du fortjener å høre ALT som er bra med deg. Jeg heier så sykt på deg. Takk for at du får meg til å smile hver dag. Jeg liker ikke å klemme så sender deg en high five isteden 🙏🏼 ( Er nok mye skrivefeil her, men det var sånn jeg ble skapt😂)

      1. Ååååå herregud, så fin du er <3 Denne gjorde meg skikkelig glad, tusen takk!! Det er jo nettopp det jeg vil, å kunne spre litt glede og inspirere folk i hverdagen så det at jobben jeg gjør får deg til å smile betyr uendelig mye <3 Tusen takk <3

    5. Tenkte jeg skulle la være å uttale meg, men nå klarer jeg det ikke. Det å kalle jobben til Andrea “meningsløs” er helt på tryne. Tenk så mye hun betyr for så mange som leser bloggen hennes.
      Må bare bruke meg selv som eksempel.

      For ca to år ble jeg syk…. Ble alvorlig deprimert og kom meg knapt ut av sengen. Det kunne også gå ukesvis uten at jeg våget meg ut døren. Alt var et ork og alt var skummelt. På denne tiden “levde” jeg gjennom bloggen til Andrea….. Jeg leste om tingene hun gjorde, fikk inspirasjon til å kjøpe noen av klærne hun viste fram på bloggen. Kjøpte også flere plagg (se, der fikk jeg en grunn til å gå ut døra for å hente pakke) og gikk rundt i klærne hjemme. For meg selv. Men da begynte jeg å stå opp og fikse meg selvom jeg knapt forlot leiligheten. Så kom gnisten gradvis tilbake. Jeg som knapt orket å gå ut å møte folk følte at jeg fikk ei “venninne” i Andrea. Hun vet det ikke selv, men hun hjalp meg i en veldig mørk periode.

      Det tok sin tid, men jeg kom meg ut av mørke og nå har jeg det bedre enn noen gang. Er i fullt kjør med jobb og studier, og har verdens beste vennegjeng. Men titter fremdeles innom bloggen nesten daglig for å se hva som foregår i Andreas liv.

      Tusen takk, Andrea <3

      1. Åh, Emma <3 Dette må være det fineste jeg har lest her på bloggen noen gang. Jeg kan ikke en gang beskrive hvor utrolig det er at denne bloggen og jeg kunne hjelpe deg. Og jeg er så glad for å lese at du er ute av mørket og har det bedre enn noen gang <3 Det er så utrolig bra jobba av deg!! Go Emma! Igjen, tusen takk for denne kommentaren. Det er helt utrolig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg