DIY: TVINNEDE LYS I VÅRFARGER

Jeg fortsetter å slenge meg på trender et års tid etter de dukket opp for første gang. Okei, denne er kanskje ikke så gammel, men den er i hvert fall ikke ny. Nå synes jeg det ble gøy da. Det kan nok ha noe å gjøre med at det ikke er så alt for mye annet å gjøre og da er det gøy med litt kreativitet.

Dere har garantert sett disse lysene på diverse interiørbutikker og ikke minst på Instagram! Det flommet over med bilder av dette en periode og flere butikker har begynt å selge slike lys. Jeg kjøpte to pakker på Upstairs, men så skjønte jeg hvor lett det er å lage dette selv til en mye rimeligere pris. Det morsomste er at man kan lage typ hvilken form man vil, men pass på å ikke tenn de mest kreative… I hvert fall ikke uten oppsyn 🔥

Så enkelt er det: 🌸 Kjøp lys av 100% parafin. Jeg kjøpte disse på Upstairs og de koster bare 7kr stykket!

🌸 Så fyller du en stor bolle, en høy vase eller en balje med varmt vann. Det skal være ganske varmt, men ikke for varmt. Litt vanskelig det der, men man må bare føle seg frem. Hvis du ser at det flyter ting til overflaten så er vannet for varmt og du må gjøre det litt kaldere. Du finner fort ut om det er for kaldt, lysene begynner å myknes opp ganske raskt så klem litt på de.

🌸  La de ligge i ca 10 minutter før du tar de opp og legger de i en plastpose med tuppen ut av posen.

🌸 Kjevle midten av lysene, la bare toppen og bunnen være ukjevlet, til de er ganske flate.

🌸 Så er det bare å la kreativiteten styre! Hvis du vil ha den klassiske tvinningen så holder du i toppen og bunnen av lyset mens du vrir til de er så tvinnede som du ønsker.

🌸 Når du har fått formen du ønsker skyller du de i kaldt vann. Pass på at du holder de rett, de stivner akkurat slik du holder de.

Her er noen av mesterverkene til Morten og meg, haha. Det er så morsomt og jeg kal definitivt lage flere etter hvert!

5 kommentarer
    1. Såå kult! Men hva skjer når du tenner de? Vil ikke det bare dryppe ned varm stearin og bli masse søl?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg