DIY: CLOUD MIRROR

HALLO, hvor kult er ikke dette speilet? Dette er det gamle, kjedelige, sorte IKEA speilet hvor malingen holdt på å skalle av. Nå er det mitt “nye” og morsomme “cloud mirror” ☁️

Jeg har som dere vet kjedet meg litt i det siste og etter å ha scrollet gjennom diverse DIY kontoer på Instagram kom jeg over dette. Jeg husker det var en trend i mars/april i fjor hvor alle virkelig kjedet seg under den første lockdown og Instagram flommet over av disse speileten. Ja, ikke bare speil. Folk sprayet jo bord, krakker, lysestaker, alt mulig rart. Vel, et år senere vil jeg slenge meg på den utdødde trenden da haha. Så jeg gikk til innkjøp av fugeskum og sprayet i vei.

Slik gjør du:

1. Dekk underlaget så du ikke søler på det med papp, plast eller lignende.

2. Vask speilet og kantene godt (jeg glemte dette og det gikk helt fint, men det skal liksom gjøres)

3. Spray i vei med fugeskum eller byggskum. Obs, dette er ren gift noe jeg fant ut da jeg var halvveis og faktisk leste på boksen. Hvis du skal gjøre dette luft ut lenge etterpå og underveis, helst gjør det ute. Jeg hadde på maske mens jeg gjorde det faktisk.

4. La det tørke i minst 24 timer og pass på at det er helt tørt før du setter det opp.

5. Gratulerer, du har et superkult cloud mirror! Du kan faktisk male eller spraye over med farge etterpå om du vil det.

Hva synes dere?

11 kommentarer

Siste innlegg