DETTE VIL JEG GJØRE I MAI

Reklame | annonselenker Nelly

Tiden flyr, dere! Det er faktisk helt sykt hvor fort den går. Tenk at nå er det like før vi begynner på den første sommermåneden. Vel, vi må riktignok starte på mai først og komme oss gjennom den, men det går nok veldig fort. Nå skal det sies at mai faktisk er en av mine favorittmåneder. Det er den skikkelige vårmåneden hvor det virkelig begynner å bli varmere, det er fullt av blomster og solen skinner. Jeg gleder meg veldig mye til mai, både fordi det er ordentlig vår og fordi det skjer utrolig mye gøy!

Kåpe her / t-skjorte her / bukse her

🌸 Fremkalle bilder fra Thailand-turen. Jeg synes det er så koselig å ha de fysiske bildene og ikke bare ha de på Mac eller mobil.

🌸 Hente de nye spisestolene våre. De er såå fine og jeg gleder meg masse til å vise dere hvordan de ser ut!

🌸 Arrangere innflytningsfest. Det er egentlig bare en liten sammenkomst for våre nærmeste for å feire at vi har flyttet sammen i vår felles leilighet! Fire av venninnene mine fra Oslo kommer, min ene venn i Kristiansand, noen felles venner og ellers er det egentlig bare vennene til Morten haha. Jeg har blitt litt kjent med noen av de og gleder meg til å møte resten av gjengen!

🌸 Få besøk fra Oslo! Wohooo 4. mai kommer det første lasset med besøk og fire venninner skal være her hele helgen. Det blir tacokveld, prosecco, innflytningsfest og en tur i dyreparken. Helgen etter kommer to venninner til på besøk så dette blir bra!

🌸 Gå masse på tur i Kristiansand. Det må ikke nødvendigvis være i en skog, men jeg vil gå masse! Det er så deilig, særlig nå som det er vår og i tillegg er det en fantastisk mulighet til å bli kjent med byen man bor i.

🌸 Oslo-helg og 17. mai-feiring. Jeg har fått dratt med meg Morten til Oslo for å feire 17. mai. Vi drar 16. og blir helt til 19. så det blir en langhelg fylt med mye moro! Vi skal feire 17. mai på takterrassen til noen venninner og jeg gleder meg sååå! Ellers skal vi på Eurovision-fest og kanskje på fotballkamp.

🌸 Begynne å innrede kontoret. Vi blir forhåpentligvis ferdig med utpakkingen og kan begynne å innrede det helt i starten av mai.

🌸 Trene og komme i form. Jeg kom så godt igang før vi dro til Thailand og skal fortsette der jeg slapp. Jeg vil komme i form igjen!

🌸 Begynne å gjøre research på Manchester. Morten og jeg reiser dit i juni. Han fikk turen og billetter til Westlife-konserten der i bursdagsgave av meg, noe som er en evighet siden. Begge to glemmer stadig at vi skal til Manchester, haha, men nå begynner det jo faktisk å nærme seg så det er på tide med litt forberedelser. Har dere noen gode tips? Del gjerne!

 

20 kommentarer
    1. Jeg studerer i Manchester og har bodd i Nord England området i noen år nå. Jeg liker veldig godt Spinningfields, det er veldig mange gode restauranteur og barer der. For shopping er Arndale og Trafford centre veldig gode, Arndale er midt i sentrum og Trafford centre er en liten busstur unna, Trafford centre vil jeg virkelig anbefale om man har tid ettersom butikkene er gode og det er veldig eksotisk inni (fint sted å ta bilder). Ellers er katedralen i Manchester veldig fin og om man er glad i fotball er old Trafford et must. De fleste museumene i Manchester er også gratis om man er glad i det. Ellers ville jeg virkelig anbefalt en tur til Liverpool, veldig koselig by som bare er en direkte tur med tog som tar rundt 50 min. I Liverpool er Beatles museet og The cavern et must. Vil virkelig anbefale afternoon tea på panoramic 34 i Liverpool, men man må passe på å booke flere uker i forveien. Håper det var til hjelp og at dere vil trives på tur i Manchester, føler alle bare drar til London så greit å se at andre reiser hit også 🙂

    2. Hei!
      Kom meg veldig tilfeldig inn på din blogg, og vil først og fremst si; velkommen til den fineste byen ❤️ Håper du vil trives, selvom det dessverre kan ta tid med å bli kjent med noen av oss sørlendinger! Vi er jo litt rare!

      Ellers mååå jeg bare tipse om en restaurant i Liverpool (ca 30 min med tog fra Manchester). Det er en ombygd kirke som er blitt nattklubb nede og restaurant i 2 etg. Vanvittig god mat og en gøy opplevelse. Laaaang kø, så anbefaler og bestille på forhånd. Og selvfølgelig tenkte på kleskoder der (spesielt sko), men det tror jeg ikke blir noe problem for et så strålende og vakkert par som dere!

      Ønsker dere ellers en god uke! 🌟

      1. Nå har jeg omtrent ikke reist de første 23 årene va mitt liv, så da tenker jeg det er helt innafor å ta seg noen turer når man endelig har mulighet til det og ønsker det 🙂 Jeg vil gjerne oppleve så mye av verden før jeg dør, så når jeg har mulighet reiser jeg.

        1. Jeg forstår det. Men det er spesielt nå verden sliter, og fokuset på miljøbevissthet er såpass aktuelt. Hvis alle tenker som deg så har vi ikke lenger noen klode å leve på. Tåpelig av meg, og tåpelig av deg om du skjønner hva jeg mener. Unner deg turene, men vi har faktisk en klode vi må ta vare på om vi ønsker en fremtid for andre generasjoner.

          1. Jeg forstår hva du mener, men det kommer ikke til å stoppe meg fra å oppleve steder jeg alltid har lyst til å oppleve. Nå har det vært ganske mye det siste halvåret, men hvis du sammenligner med fotballag i hele verden, politikere, filmstjerner, artister og sikkert veldig mange andre vanlige mennesker så er ikke de tre utenlandsreisene jeg har vært på i år så ekstremt, selv om det er mer enn hva jeg noen gang har reist på så kort tid tidligere. Jeg kommer nok ikke til å reise SÅ mye resten av livet, eller resten av året for den saks skyld, men jeg kommer til å reise. Jeg gjør heller andre tiltak, kanskje mindre som å kildesortere, spise omtrent 0 kjøtt og går omtrent over alt hvor enn jeg skal i stede for å kjøre bil, buss eller noe annet som forurenser 🙂

            1. Helt enig med deg her Andrea. Reis og kos deg du. Det er mange måter å berge kloden på, men våre politikere går ikke akkurat foran som et godt eksempel. Lev mens du kan. Klem, Lise

            2. Alt hjelper, men er nok fremdeles litt uenig i motargumentene dine. Hvis man sammenligner seg med alle andre blir det aldri noe bedre.

            3. Det er sant, men synes det blir feil å ha så mye fokus på enkeltpersoner, selv om vi også må bidra, når de store gruppene jeg nevnte kan utgjøre en veldig mye større forskjell uten at noen tar tak eller kritiserer dem.

    3. Hei!

      Så utrolig tøft gjort å flytte til ny by uten å kjenne så mange! Jeg lurer litt på hva du tenker om det å ikke kjenne så mange? Har du noen tanker om hvordan bli kjent med nye mennesker i ny by? Jeg føler selv at jo eldre jeg blir, jo vanskeligere er det å tilfeldigvis møte mennesker å bli kjent..?

      Håper du trives i Kristiansand. Det er en veldig fin by. ☺️

      1. Det er god spørsmål som jeg ikke helt har svaret på, hihi. Det er vanskelig, men jeg stresser ikke noe mer med der akkurat nå og tar det som det kommer. Jeg har nevnt tidligere at hvis det blir krise så får jeg søke en jobb og bli kjent med folk via det, eller så kan jeg finne meg en hobby 😀

    4. Ååå!! Bodde et år i Kristiansand like ved Baneheia/Ravnedalen før jeg flyttet til Aus, og blir såå glad av å følge deg! Savner byen og sørlendingene så masse ✨😭
      Må bare anbefale hele Baneheia, noe du helt sikkert har vært innom til nå; men det er en sykt koselig huske ved det største tjernet der oppe som jeg anbefaler å ta en pust på og bare nyte naturen, er SÅ fint. Og Ravnedalen er helt fantastisk på sommeren, er noen konserter der i ny og ne og bare en helt nydelig plass. Gleder meg til å følge deg videre der nede og er sååå sjalu på sommer på Sørlandet (da er det vinter her….:’((( )

    5. Skal selv til Manchester for andre gang, nå i mai. Jeg ga forloveden min det i bursdagsgave i januar, og endelig er avreisedatoen 11 dager unna <3 Kan anbefale dere å spise på restaurantene Rosso, Sapporo Teppanyaki og The Grill on New York Street. Her serverer de fantastisk god mat, og på Sapporo får du sitte rundt bordet, mens kokken lager maten rett foran deg. Det er litt av et show! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg