DETTE SAVNER JEG MED EN VANLIG JOBB

Jeg har en veldig spesiell jobb, det er jo ikke akkurat noe nytt. Det å jobbe helt mutters alene av å dele livet sitt er kanskje rart, men som regel er det veldig moro! Allikevel er det noen ting jeg savner med å ha en mer “vanlig” jobb, i mitt tilfelle en butikkjobb.

Kollegaer. Det savner jeg stadig! Jeg har vært veldig med de stedene jeg har jobbet og hatt veldig gode kollegaer som faktisk har blitt veldig gode venner. Særlig på det ene stedet jeg jobbet så var det helt fantastisk koselig å komme på jobb. Det var ikke en eneste dag jeg våknet og ikke ville jobbe fordi jeg visste at en god venninne ventet på meg, og med det en hyggelig dag på jobb.

Å legge fra seg jobben i det man går ut av døren. Det savner jeg skikkelig. Å ha helg når det er helg, å ha ferie når man har ferie. Da tenker man ikke over noe som har med jobb å gjøre, man har 100% fri. Da jeg gikk ut døren fra jobb så la jeg jobben fra meg inne i butikken. Det savner jeg.

De hellige pausene. Sorry, men det var høydepunktet i løpet av arbeidsdagen haha. Det er faktisk noe jeg savner i ny og ne fordi det var så fantastisk deilig å få den lille halvtimen med frihet.

Inspirasjon. Jeg fikk faktisk overraskende mye inspirasjon av å være på jobb. Sikkert fordi jeg skravlet i vei med kollegaer og fordi kunder gjorde mye hyggelig og rart, haha. Det ble jo en del innlegg basert på kundeopplevelser i løpet av tiden min som butikkmedarbeider og blogger.

Man har et sted å dra til. Det savner jeg litt. Det å stå opp, ordne seg og dra på jobb. Samtidig så elsker jeg å ikke måtte være et sted, men å kunne være hvor jeg vil. Meeeen det er jo også digg å ha litt ordentlige rutiner og å faktisk dukke opp og bare hei, nå er jeg på jobb. Ga det mening? Haha.

 

4 kommentarer
    1. Akkurat disse tingene elsker jeg med å ha en “vanlig” jobb, ja! Og siden jeg har kontorjobb er det også mye friere enn hvis man konstant må stå i en butikk med kunder, så det er veldig deilig. Men jeg hadde ikke sagt nei hvis jeg kunne levd, eller delvis levd av, YouTube heller. 50/50 hadde vært drømmen, det beste fra to verdener haha! Tror du at du kommer til å ville ha en “vanlig” jobb igjen en dag? 🙂

      1. Jeg tror nok faktisk jeg kommer til å ha en “vanlig” jobb (er så teit å skrive vanlig, men hav skal man si haha) i fremtiden ja! Nå tenker jeg langt frem i tid, når jeg er 40. Man vet aldri, men kanskje!

    2. bloggen og innleggene dine kommer ikke opp på bloglovin lenger! det samme gjelder flere blogger..? vet du om feilen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg