DETTE KAN JEG BLI BEDRE PÅ

Hei fine dere! Nå har vi akkurat kommet hjem fra håndballkamp. Morten er Umbro-ambassadør og fikk billetter til kampen, woho. Jeg elsker jo håndball og ble veldig glad da han spurte om vi skulle ta turen din. Nå skal vi spise litt kveldsmat og jeg skal jobbe litt før planen er å ta tidlig kvelden. Før den tid skal jeg dele noe med dere, nemlig ting jeg kan bli bedre på. Litt selvkritisk må man være til tider og jeg har gransket hjernen min for å finne ting jeg absolutt kan bli bedre på enn hva jeg er nå.

Lage mat. Jeg må inne at jeg er helt elendig når det kommer til å lage mat. Jeg klarer ikke lage noe etter pose som blir ordentlig en gang, haha. Jeg tror det er litt fordi jeg totalt mangler interesse og fordi jeg bare ikke har noe talent for matlaging. Kanskje jeg skal begynne å se på en matkanal.

Ta vare på tingene mine. Jeg er dessverre ikke så god til å ta vare på tingene mine. Solbriller ligger løst i veska med nøkler og annet rot, noe som gjør at de fort blir ripete (som igjen gjør at jeg aldri kjøper dyre solbriller). Jeg setter fra meg macen på gulvet og ender opp med å tråkke på den, altså det er totalt krise.

Kjøre bil og roe ned road raget. Hehe, wopsi… For det første har jeg blitt dårlig til å kjøre bil, antakeligvis fordi det er lenge siden jeg har kjørt bil jevnlig. Det jeg derimot ikke har mistet er road rage. Så nå er jeg en elendig sjåfør som irriterer meg over andre sjåfører… Altså nei.

Ikke spise søtsaker i ukedagene. I det siste har det vært hver eneste dag. Om det er mandag eller lørdag spiller ingen rolle lenger og det synes jeg ikke er greit. Man kan ikke spise godis hver eneste dag. Det er ikke godt for noe som helst.

Si nei til ting jeg ikke vil. Jeg har en tendens til å si ja til litt for mye og ofte i perioder hvor det allerede er hektisk. Jeg må rett og slett bare bli flinkere til å si at “nei, det kan jeg ikke”.

Velge bort Pepsi Max… Og heller drikke vann. Alt har sklidd ut, det er helt kritisk! Jeg spise godteri hver dag og drikker Pepsi Max som om det skulle vært vann, herregud hva er det som skjer?

Si det hvis noe plager meg… I stede for å gå rund og føle på det. Jeg er ikke akkurat fan av å snakke om ting, men det må jeg bare lære meg. Det er jo mye bedre enn å gå rundt og gnage på ting.

Spare enda litt mer. Jeg har faktisk blitt utrolig mye flinkere til å spare og generelt bedre økonomisk. Jeg ser allikevel at jeg kan spare enda litt til uten at det kommer til å utgjøre en veldig mye større forskjell i hverdagen.

Ikke la dårlige dager gå utover andre. Uff, her må jeg skjerpe meg. Dessverre pleier det å gå utover mine nærmeste hvis jeg har en skikkelig dårlig dag og det er verken rettferdig eller hyggelig. Jeg må rett og slett lære meg å håndtere det selv.

Snakke meg selv opp. Når ting kanskje går litt i feil retning har jeg en tendens til å begynne å tvile på meg selv. “Kanskje jeg ikke er flink nok da?”. Idiotisk! Jeg er SÅ flink og det må jeg begynne å si til meg selv, også når det ikke går slik jeg helst skulle ønske det gikk.

Pakke lettere på reise. Haha, jeg måtte bare ta med dette fordi jeg har begynt å tenke på Thailand-reisen og er vel oppe i to kofferter allerede. Det går jo ikke! De trengs heller ikke. Så jeg er faktisk nødt til å bli bedre på å pakke lettere på reise.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

2 kommentarer
    1. Hei Andrea! Jeg har prøvd å si ifra om dette før.
      Men når jeg har prøvd å poste det, så skjer det ingenting, som om kommentaren ikke kommer frem, at siden henger seg opp eller noe.
      Dere pratet om at dere ikke vil si hvor dere bor, det skjønner jeg utrolig godt, gjør ikke det selv en gang. Når dere har lagt ut utsiktsbilder, så har jeg som ikke er så alt for kjent i kr.sand til å forstå ca hvor leiligheten ligger. Så jeg tenker bare at dere bør være litt forsiktige med å poste bilder og filme rundt, sånn for deres del.
      Dere har en nydelig utsikt, så hadde selvsagt vist den frem også 🙂 håper at kommentaren var forståelig!
      Og komper her nede på Sørlandet er det samme som jeg kaller raspeball på Østlandet. Samboer prater om komper hele tiden.
      Uansett! Du er en utrolig flink blogger, har alltid noe nytt og lese på bloggen din. Du virker så snill og god også.
      Beklager for lang kommentar, ønsker dere en fin dag og helg 😊

      1. Hei <3 Så rart… Ja, jeg vet det, men tenker at det er ikke heeelt krise. Vil bare ikke gå ut og skrive på bloggen akkurat hvor den ligger, men om noen skjønner det så går jo det greit 🙂 Men takk for at du tenkte på det! Og tuuusen takk for en fin kommentar. God helg og god påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg