DETTE KAN DU GJØRE PÅ SØRLANDET

Hei, dere! Jeg ba dere om tips til hva jeg kunne finne på i og rundt Kristiansand en helg og fikk så mange gode tips som jeg tenkte å dele med der her nå! Det kan være noen av dere setter kursen sørover i sommer? Eller kanskje dere bor her og trenger noen nye tips? Her kommer i alle fall mine favoritt-tips!

Trehytter. Dette kan jeg virkelig anbefale! Jeg har vært på Trehyttene i Gjerstad flere ganger nå og det finnes ikke et sted jeg slapper bedre av enn der. For det første er det skikkelig kult å bo oppe i trærne og for det andre er hytter noe av det koseligste jeg vet. Det finnes flere trehytter rundt i Agder, men jeg kan som stat varmt anbefale Trehyttene i Gjerstad. De har en Tarzan-løype utenfor hvor man kan leke seg, en liten båt man kan låne til å ro ut og en koselig bålplass på terrassen til hytta.

Overnatting i dyreparken. Hallo, man kan sove i Kardermommeby! Hvor fantastisk er ikke det? Jeg vurderer faktisk å gjøre det selv i sommer. Det er en fin ting å kombinere med et besøk i resten av parken. Kanskje ta to dager? Det er mye å se og mye moro å gjøre der. Kardemommeby er min favoritt.

Lista fyr og strand. Dette står på min egen liste over ting jeg vil gjøre i løpet av sommeren! Jeg har Googlet det og et ser sykt fint ut, i tillegg til at jeg fikk flere tips om dette fra dere og at Morten har nevnt det tidligere. I følge Visit Norwayet går det an å overnatte i den tidligere fyrassistent-boligen til Lista fyr som er like ved fyret!

Små hytter på Hidra. Wow, jeg MÅ hit. Jeg planla faktisk et par dager der, men det var bare meldt regn så det ble utsatt. Det er to bittesmå hytter, en i rosa og en i blå. Den rosa er til overnatting, mens den blå kan brukes av alle som er på tur i området. De ligger så fint til. For mer info kan dere sjekke ut utleiesiden her.

Spise kuleis i sjøkanten fra iskiosken på Flekkerøy. Denne vet jeg ikke så mye om selv, men det hørtes så koselig ut at jeg tok med dette tipset også! Flekkerøy i seg selv er helt nydelig så verdt er tur.

Overnatte i et fyrtårn. Jeg var innom det over her, men jeg tardet med som et eget punkt. Det er flere fyrtårn man kan overnatte i og rundt. Dere kan finner mer informasjon om det her.

Bo i en yurt i mineralparken på Evje. Dette ser så sykt kult ut! Fikk flere tips om det her også, Googlet det og det er virkelig noe man burde gjøre om man er i området og trenger overnatting. Litt utenom det vanlige og det er alltid gøy 😀

Surfing på Lista. Det ble mye Lista på denne lista (hehehhe). Jeg har prøvd surfing flere ganger, men ikke i Norge. Jeg har riktignok null talent og fant ut at jeg har bølgeskrekk ut i min siste surfetur, men det skal jeg jobbe med fordi det er jo så sykt gøy!

Del gjerne deres tips i kommentarfeltet 🙂
(skal gå gjennom alt når jeg er hjemme igjen)

7 kommentarer
    1. I tillegg vil jeg anbefale Tømmerstø brygge, de har kjempestore kuler med is (Norges største?) og du kan nyte isen mens du ser på båtene kjøre forbi.
      Ellers, så er Ravnedalen helt rå. Alt med den, så anbefales å oppleve den selv.
      Fiskebryggen er kanskje ganske kjent, men ta turen innom når det er fint vær, du vil ikke angre!

      Sist, Hamresanden. Helt råfin strand, som også er lang, så du kan bade fra bryggene, eller så kan du gå på den andre *siden* av stranden, der ligner stranden nokså mye på syden. Vaffelbua er også der, men vet ikke når den er åpen. ¿Søndag?

      Det var mine tips, haha

    2. Spise middag i vannkanten på den nye restauranten på tømmerstø brygge. Helt klart mest idyllisk å ankomme med båt. Men kan kjøre dit også.

      Besøke dvergsøya (samme øy som kronprinsparet har hytte) her er det en liten sommerkafe hvor man får kjøpt is f.eks

      Leie hytter via bragdøya kystlag, kystlaget har masse hytter i skjærgården på holmer som man kan leie.

      Årosstranda, kjempe fin strand i søgne

      Høllen brygge har ofte litt arrangementer på sommeren (kanskje ikke like mye i år pga korona) men her er det også isbar og veldig fint.

      Høyt og lavt klatreparken ved kjerrane oppforbi suldalen

      Rafting og andre aktiviteter som de har på evje på trollaktiv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg