DET ER PÅ TIDE Å SLÅ OPP NÅR…

God torsdag og velkommen til ukens Singelliv&Dating-spalte her på bloggen, en spalte hvor jeg tar for meg alt mellom himmel og jord når det kommer til nettopp singelliv & dating. Etter at jeg fikk meg kjæreste har jeg også lagt til kjæreste, men det høres mye bedre ut med bare singelliv & dating, haha.

Dagens tema er kanskje ikke et veldig morsomt tema, men et interessant tema, nemlig når det er på tide å slå opp med kjæresten eller dumpe fyren/jenta du dater. Jeg kommer til å skrive «han» eller «fyren» herfra fordi det er mets relevant for meg, men mye kan nok brukes om «henne» også.

Han er kontrollerende. Blir han sint om du ikke forteller hvor du er eller sier ifra at du har lagt planer med en venninne når han uansett ikke er hjemme? Det er er veldig, veldig, veldig dårlig tegn. Hvis han vil ha kontroll på hvor du er og hva du gjør hele tiden så tillater han deg rett og slett ikke friheten du har krav på som et likeverdig menneske.

Han stalker deg. Dette er jo ganske opplagt, men vi tar det med allikevel. Det er nemlig mange former for stalking, i alle fall i mitt hode. Hvis han søker deg opp på snapmap og plutselig dukker opp der hvor du er hele tiden, eller enda verre, om han drar dit og følger med på deg i skjul. Kanskje han snoker gjennom Facebooken, Instagramkontoen eller meldingene dine? Det er dårlige tegn, få det bort!

Han er utro. Trenger jeg å si mer? Hvis han går over din grense for utroskap er det bare å dumpe han med en eneste gang.

Han er nedlatende og frekk med venner og familie. Det er et no go hos meg! Hvis jeg hadde møtt en gutt som var frekk eller nedlatende mot vennene mine hadde jeg ikke orket et sekund mer med han.

Han tar ting forgitt. Setter han aldri pris på det du gjør for han? Kanskje du er den som alltid vasker, rer opp sengen, handler inn mat, setter på favorittfilmen hans og gjør andre ting du vet han liker, men han tar det som en selvfølge og gjør aldri noe lignende tilbake? Hvis du gir han sjanse på sjanse og han enda ikke endrer seg så er det bare å si Bye bye.

Han snylter på deg. SÅ IKKE GREIT! Du er ikke sparegrisen hans som han kan låne av og låne av uten å noen gang betale tilbake. Det er heller ikke en selvfølge at du skal betale mer enn han selv om du tjener mer. Dere må lage deres ordning på ting, men det er ikke greit å snylte på lønna andre har jobbet hardt for.

Alt han gjør irriterer deg. Over lengre tid. Da er det kanskje på tide å skjønne at dette ikke er full klaff.

Han viser tegn på å være voldelig. Er han litt for aggressiv? Kanskje han kaster ting eller slår rundt seg? Det er veldig, veldig dårlige tegn, særlig om det begynner tidlig i forholdet. Varsellamper!

Han snakker bare om seg selv. Seriøst? Det er ikke sånn et forhold fungerer.

 

3 kommentarer
    1. Du har sikkert skrevet det i en eller form i dette innlegget, men hvis han ikke viser interesse for deg. Nå mener jeg ikke fysisk interesse, selv om det også er viktig for at et forhold skal fungere. Men han spør deg ikke om hvordan dagen din har vært, lurer på hva du vil gjøre ikveld/helgen osv, viser ikke at han følger med på det du sier(at du må si ting flere ganger fordi han ikke fikk det med seg de første gangene).
      – Og når/hvis dere har flyttet sammen; få orden på økonomiske forhold. Jeg får ikke sagt det nok! Det var her mye av mitt forrige forhold gikk ad undas. Ikke bare det altså, men når den andre parten ikke er villig til å snakke om økonomi, deres felles økonomi. Pass på!
      – Communication er i all hovedsak the key mener jeg. Men her er det sikkert flere meninger, for meg var mangelen på kommunikasjonen jevnt over noe som gjorde at hele forholdet gikk dunken etter en stund.
      – Kjæresten din snakker med andre personer av det motsatte kjønn om sine problemer og bekymringer og ikke deg. Det trenger ikke bety noe, men vær likevel litt obs, spesielt hvis han begynner med det litt uti forholdet og har ikke hatt for vane å gjøre det tidligere. Det gjorde min eks. Fordi han sa han ville ikke plage meg med sine bekymringer, men er ikke det en del av pakka hvis man er sammen? Å kunne støtte og hjelpe til fordi man bryr seg om han eller hun?
      Altså, beklager for lang kommentar. Men jeg engasjerer meg i dette temaet, fordi jeg vil ikke at andre skal gå i samme felle som jeg gjorde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg