DET ER NOE JEG MÅ FORTELLE DERE

Det jeg skal fortelle dere nå har jeg tenkt lenge på, eller jeg føler i hvert fall at jeg har tenkt på det i en evighet. Hvis jeg skal de ordentlig på det så er det nok to-tre måneder siden at jeg virkelig begynte å kjenne på det. 

Jeg har alltid elsket å skrive! Helt siden jeg var liten har jeg skrevet og skrevet. Jeg skrev fortellinger, jeg skrev dikt, jeg skrev sangtekster og ikke minst så skrev jeg ut veldig mange dagbøker. 

Etter hvert som jeg ble eldre tok jeg dagbokskrivingen et steg opp. På skolen skulle vi lære å lage hjemmesider og det ble min nye dagbok. 

Plutselig begynte blogg å bli en greie. Jeg kastet meg på og tok enda en vei videre fra den gode gamle dagboken.

Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg har blogget, men det begynner å bli en god stund. Denne bloggen er fra 2014, men jeg hadde en blogg før den tid også, og før det hjemmesiden som alt i alt egentlig var akkurat det samme som en blogg.

Hele tiden har jeg gjort det fordi jeg synes det er gøy! Jeg har kost meg med å dele, med å leke med ordene, med å få følelsene mine ned på et «ark». Jeg har hele tiden utviklet meg. Jeg har lært meg å lage enkle videoer, jeg har blitt bedre med foto og redigering. Jeg har skrevet bedre. 

Den siste tiden har jeg verken følt noen glede eller noen fremgang, og jeg tror at de to tingene henger sammen. Så lenge jeg ikke føler glede ved å gjøre det jeg gjør, hvordan skal jeg da kunne utvikle meg? Hvordan skal jeg bli bedre? 

Nå føler jeg at jeg både har stagnert og gått flere steg tilbake. Både innhold og særlig tekst er dårligere og mindre inspirert, jeg synes ikke lenger det er gøy. Det er ikke gøy å levere noe man ikke er fornøyd med og uansett hvor mye jeg prøver blir jeg ikke fornøyd. Jeg vet ikke om det er jeg som har begynt å sette for strenge krav for meg selv, om jeg har mistet troen på hva jeg kan få til eller om jeg rett og slett har blitt dårligere på det jeg driver med.

Uansett grunn så klarer jeg ikke fortsette slik jeg gjør nå uten at det gir meg noen form for glede. Glem pengene og oppmerksomheten, jeg har drevet med dette fordi jeg har elsket det! Jeg har kost meg hver eneste dag, men nå er alt jeg vil å få en pause. Jeg vil bare logge av alt, jeg vil ikke mer.

Så nå blir det annerledes. Jeg sier ikke at jeg skal slutte og jeg sier heller ikke at dere ikke kommer til å høre fra meg. Jeg skal bare jobbe på en helt annen måte, ta bort alt presset jeg har lagt på meg selv og med det skal jeg prøve å finne tilbake til gleden jeg en gang hadde. Nå skal jeg kun dele når jeg føler jeg har noe å dele, kun være på når jeg vil være på også får vi se hvordan det går. Det kan være at jeg kommer med innlegg hver dag, eller så blir det litt lenger mellom hver gang.

Jeg tror det kan ta to veier. Jeg kan savne det så mye og etter å ha fått litt pusterom kommer jeg tilbake bedre enn noen gang, proppfull av energi og inspirasjon. Eller så kjenner jeg hvor deilig det er å bare være meg, uten bloggen og uten sosiale medier. Kun tiden vil vise, men jeg håper dere forstår at dette er noe jeg må gjøre.

Til slutt vil jeg si tusen takk for at dere klikker dere inn her hver dag, annenhver dag eller en dag innimellom. Takk for at dere leser, takk for at dere engasjerer dere og takk for at dere har gitt meg muligheten til å leve av noe jeg egentlig synes er skikkelig moro! Tusen takk❤️

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

20 kommentarer
    1. Håper virkelig du finner motivasjonen til å slutte å blogge, kjære Andrea <3 Du har en av de få bloggene jeg leser. Du er enestående!

    2. Hei Andrea. 😉 Eg vil bare si at eg digger bloggen din og håper at du finner motivasjonen til å fortsette å blogge. 😉 Stå på videre Andrea🙂

    3. Jeg sier som de andre over: jeg håper virkelig at du klarer å finne tilbake til gleden ved å blogge igjen. Jeg synes du er så flink og jeg blir alltid like glad når jeg leser bloggen din. Vi trenger bloggere som deg! Stor klem til deg

    4. Ble utrolig lei meg av å lese at du kanskje slutter med bloggen. Jeg leser de fleste bloggene på topplisten, og vil med hånden på hjertet si at du har en av de mest ærlige, folkelige og ekte bloggen. Håper inderlig du finner tilbake gleden og inspirasjonen til å fortsette, for du er bare helt fantastisk hærlig menneske❤️

      1. Jeg håper og tror ikke at jeg kommer til å slutte, men som sagt bare legge om og jobbe på en annen måte til jeg finner tilbake til gleden <3 Det du sier betyr veldig mye for meg, tusen millioner takk <3

    5. Ååh, så trist! Håper du finne motivasjon til å komme tilbake! Men ønsker mest av alt at du finner ut hva som er best for deg og får det bra framover <3

    6. Håper ikke du slutter å blogge. Jeg er egentlig alt for gammel til å drive å lese blogg føler jeg selv vært fall (25 år) Men din blogg gir meg den lille hverdagsgleden i en hektisk hverdag. Du tar gode bilder, du er flink til å redigere bildene du tar, du er ærlig og skriver på en god måte, som får meg til å føle at jeg er en del av verden din, du har varierte innlegg som inspirerer meg. Du er en av få som ikke reklamerer for clickbites innlegg i snapchaten din. Jeg ville ærlig blitt litt lei meg dersom du sluttet å blogge. Elsker å følge med på livet ditt, innkjøpene dine enten det er ukens handel eller shopping. Jeg syns det du leverer er knallbra. Jeg koser meg, og føler jeg får en pause fra hverdagen den tiden jeg bruker på å lese bloggen din. Om du ikke bestandig klarer å glede deg selv, gleder du vært fall meg 🙂 Jeg tror du undervurderer deg selv og/eller har skyhøye forventninger til deg selv. Jeg syns du er kjempe flink! Og jeg håper at også du klarer å se det <3 stå på skjønne! Ikke vær så streng med deg selv <3

    7. Håper virkelig du ikke slutter😪 Du er ei av de få jeg følger med her, insta og snap, så håper du finner gleden tilbake, for du er ei herlig, ærlig og morsom jente. Stor klem til deg❤

    8. Håper virkelig ikke du slutter å blogge, Andrea😭 Elsker virkelig bloggen din og gleder meg hver dag til nye innlegg og ting du legger ut☺️ Så håper du finner mer inspirasjon og fortsetter!👏🏻 Husker deg godt fra Paradise Hotel og har fulgt bloggen din siden jeg så deg igjen på Love Island❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg