DET BESTE OG VERSTE MED Å VÆRE HJEMME ALENE

Skal jeg fortelle dere noe morsomt? Dette er første gang jeg er hjemme alene uten Morten siden vi flyttet sammen, haha. Det er hele åtte måneder siden vi flyttet inn og jeg har vært borte en helg her og der, et døgn innimellom og vært på Bali i to uker. Heldigvis er det jeg som har resit!!! Jeg hater jo å være alene hjemme, så jeg har vært utrolig glad for at Morten ikke har vært borte i mer enn noen timer, men det var vel på tide at jeg fikk prøvd meg på hjemme alene-tilværelsen jeg også 🙂

Nå kommer Morten hjem i natt og det skal bli veldig godt, men det har gått overraskende bra uten han også. Jeg har tenkt litt og skrevet ned hva som har vært digg og hva som har vært kjipt med å være hjemme alene.

😍 Det er alltid ryddig! Det meste som er av rot er lekene til Trulte som ligger strødd og klærne til Morten som han la fra seg i en haug på hundeburet før han dro hehe. Nå er det faktisk brettet og lagt til side fordi jeg ikke orket å se på dem mer. Så det er utrolig deilig. Jeg rydder som regel alltid ting med en gang, mens han tar det litt mer chill. Jeg er en rydde-freak innerst inne så det er litt godt å ha orden rundt meg 24/.

😍 Jeg har ikke barbert leggene mine siden han dro og det er så digg å la håret gro, haha. Det er egentlig bare latskap fordi jeg liker å ha silkemyke legger, men jeg hater å barbere. Det er så utrolig kjedelig. Så nå lot jeg barberhøvelen få en liten ferie, men nå er ferien over og det er på tide å komme seg tilbake på jobb.

😍 Jeg får se på alle seriene jeg vil, uten å høre en eneste klage! Morten og jeg sliter litt med å bli enige om serier. Når vi først treffer på en begge liker er de som regel veldig bra og vi blir totalt hekta, men jeg vil gjerne se litt sånne enkle serier innimellom også. Jeg elsker å ha en serie jeg ikke må følge med på, men som fungerer som bakgrunnsstøy. Nå har jeg også fått sett ferdig alle seriene han ikke gadd å se med meg som hjem til jul, mellom oss og Grey’s Anatomy.

😍 Jeg kan ta på selvbruning uten å få klager. Benyttet meg faktisk av det i går kveld og kunne legge meg uten en eneste klage om at jeg luktet rart, haha. Okei, den var ganske tynn, men jeg går faktisk tom for fordeler med å være hjemme alene her…

😔 Det er utrolig trist å legge seg alene! Dette kommer fra meg som i utgangspunktet elsker å sove alene, men etter at jeg møtte Morten er det mye koseligere å legge seg med han. Sengen ble plutselig veldig stor, kald og tom. Det endte med at jeg lå og holdt rundt en pute…

😔 Jeg kjeder meg ekstremt mye! Jeg er alltid sånn at jeg synes det er digg å være alene i noen timer, men så begynner jeg å kjede meg. En dag går fint, men mer enn det er så utrolig kjedelig. Jeg trenger å snakke med noen, gjerne plage Morten litt og bare ha noen (noen er Morten) i samme rom som meg.

😔 Ingen av putene i sofaen er like digge som Morten-puten min. Når jeg sitter og ser på serie alene på kvelden er det ganske mye kjedeligere og ikke fullt så deilig å ligge på putene i sofaen som det er å bruke Morten som pute. Putene i sofaen pjusker ikke med håret mitt liksom.

😔 Jeg hadde glemt hvor kjedelig det er å lage middag til en. Hvorfor skal jeg gidde å bruke masse tid på kjøkkenet for å lage mat til meg selv. Det blir alltid for mye uansett. Nei, det er så mye koseligere å lage et måltid man kan dele med noen, som i går da jeg fikk besøk av en venninne og lagde deilig gulrot- og søtpotet suppe. Nam, nam!

😔 Ingen bloggfotograf. Sorry Morten, men denne måtte med. Det er ikke til å stikke under en stol at Morten hjelper meg masse med bloggen min, hovedsakelig som fotograf. Nå har han reist avgårde og jaggu tatt med seg kameraet også. Det har blitt en del arkivbilder her de siste dagene så jeg gleder meg veldig til han og kameraet er tilbake på jobb hihi.

8 kommentarer
    1. Först og fremst! Altså, sååå nydelige bilder!!! Dette kan dere virkelig! 😀 Kjenner meg så igjen i det å kjede seg alene… Nå har jeg värt singel en god stund. Var sykt vanskelig å väre så mye alene i starten, jeg plagdes seriöst over 1 år! Har alltid värt i forhold! Men nå elsker jeg det! Så nå har jeg ikke lyst på samboer ever again… Wooops! 😉 Haha! <3

    2. Jeg eeelsker at du har blitt skikkelig kjærestejente <3 fulgt bloggen din lenge, og du var jo ikke sånn før i det hele tatt. Sofie og de rundt "maste " på at du måtte få deg kjæreste, men du sa bare at du hadde det helt fint uten.

      Du trengte bare å møte drømmemannen <3 <3 Dere er fantastisk fine sammen, og jeg blir oppriktig rørt av å se deg så lykkelig. Det fortjener du så utrolig utrolig masse!

    3. Hei fine!
      Har selv akkurat fått valp, og fikk hun stueren ganske fort! Selvfølgelig uhell her og der, men etter én uke er hun så godt som stueren. Det vi gjorde var å legge “tisselaken” (fås kjøpt på apoteket i 50×50), litt rundt om i huset og da gikk hun automatisk til disse å tisset. Da hun skjønte tegningen, tok vi bort én og én matte, slik at det til slutt bare var én igjen foran døren, og da skjønte hun at det var døren hun skulle gå til for å gå på do. Nå har vi tatt bort denne også, og hun går automatisk til døren og setter seg ned der for å vise at hun må ut på do… Kan være dette ikke funker for alle, men tenkte å tipse om det uansett:)

      Ha en finfin dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg