DENNE UKEN SKAL JEG…

Reklame | sponset behandling B.Unique Hudpleie og BrowsbyLaila

God morgen! Herregud, så deilig det er å våkne opp i min egen seng. Jeg har vært på farten i tre uker nå så det å være hjemme er faktisk det eneste jeg vil gjøre haha. Heldigvis skal jeg ikke avgårde igjen før i slutten av neste uke så denne uken skal jeg virkelig nyte og bruke godt. Det er mye som skjer, her kommer min lille liste over hva som må gjøres og hva jeg må huske på.

Legetime. Jeg fikk endelig fastlege i Kristiansand i går og det første jeg gjorde var å ringe de ti ganger uten å komme gjennom 🙂 Herlig. Neida, det var visst sykdom på kontoret så det forklarer den saken. Da jeg kom gjennom fikk jeg vite at legen min har ferie, men det eneste jeg egentlig trenger er en sprøyte som kan hjelpe mot denne grusomme gresspollen-allergien, så jeg skal ringe de nå halv ni og så skal de få meg inn på en såkalt akutt-time. Yei!

Hente Laban. Nei! Etter legetimen drar Morten og jeg avgårde for å hente verdens nydeligste hund som vi skal passe litt igjen denne uken. Jeg gleder meg så mye. Leiligheten ble plutselig veldig tom uten han så jeg gleder meg til å få han på plass igjen og til masse kos, lek og tur!

Spraytan. Det er jo ikke sommer i Norge og jeg skal prøve å holde meg unna solarium så da blir det nok en runde med spraytan. Jeg håper den holder til jeg skal på festival neste uke…

Fikse bryn og vipper. Det er virkelig på tide! Jeg tror jaggu det nærmer seg to måneder siden sist, jeg. Det har jo skjedd så mye i det siste og jeg har nesten ikke vært hjemme på tre uker. Nå skal heldigvis bryn vokses og farges, mens vippene skal bøyes og farges hos Laila som driver Brows By Laila. Hun holder til på Clinic Quist i Skippergata i Kristiansand. Det blir så digg!

Få masse besøk. Pappa kommer i ettermiddag og blir her frem til helgen. Da byttes han ut med en venninnene mine fra Oslo! I hvert fall tre, muligens fire av dem kommer på besøk og blir helt til mandag så dette blir en meget sosial uke.

Vokse. Det er også på tide, hehe. Jeg skal vokse meg klokken to i dag hos flinkeste Monica på B.Unique Hudpleie som holder til på Huset i Markens. Jeg ble tipset om henne da jeg først flyttet hit og har gått dit siden. Det som er så digg er at hun brukes sukker i stede for vanlig voks så det er mye mer skånsomt for huden og gjør veldig mye mindre vondt. Jeg har pleid å vokse med hotwax, men sukker er mye bedre! Så hvis dere holder til i Kristiansand ville jeg absolutt tatt meg turen innom og prøvd sukker, dere kommer antakeligvis aldri til å prøve noe annet igjen hihi.

Fysiotime. Jag har slitt så mye med knærne de siste årene og det har bare blitt verre og verre. Nå har jeg også begynt å få verkende smerter i beina så før vi dro på roadtrip tok jeg tak og bestilte time hos fysio. Jeg hadde en time før jeg reiste og han fant ut av hva problemet var så nå skal jeg på min andre behandlingstime.

Gjøre klart til sommerfest. Yei! Til helgen arrangerer Morten og jeg sommerfest i leiligheten vår. Det er bare noen småting igjen å fikse. Vi må kjøpe masse isbiter også mangler vi noen ingredienser til velkomstdrinken. Sååå det må fikses i løpet av uken.

Vaske leiligheten. Det tror jeg nok jeg skal gjøre allerede i dag. Jeg vet ikke hva Morten gjorde da jeg var i London, men jeg tror uansett den trenger en ordentlig vask nå. Jag må nok uansett vaske igjen på søndag, men jeg liker å bo i et rent hjem så da vasker jeg heller to ganger på en uke enn å vente til søndag haha.

Bootcamp. Jeg skal komme ordentlig tilbake med treningen (som jeg sier hver måned, men denne gangen mener jeg det) og på fredag skal jeg på bootkamp med selveste Maren Erdvik! Det blir utrolig gøy og jeg gleder meg masse. Kanskje det er der jeg skal finne treningsmotivasjonen.

Handle inn mat for uken. Nå er det rett og slett skrapa i kjøleskapet. Vi har ikke noe mat så det blir nok en tur på matbutikken i løpet av dagen for å fylle opp både kjøle- og kjøkkenskap. Jeg skal prøve meg ordentlig på lav fodmap så dette kan bli en interessant handel. Vil dere se den?

Rydde i klesskapet. Det ser jo ikke ut til at det blir sommer i år, men jeg har egentlig planlagt å rydde bort høst- og vårjakker så jeg får bedre plass til sommerklærne mine. Det spørs om dette faller bort, men jeg skal uansett ta meg en runde og gå nøye gjennom skuffer og skap for å se om det er noe jeg ikke trenger.

Hente pakker på posten. Det ligger i alle fall to pakker og venter på meg. Jeg tror den ene er ting til sommerfesten som jeg bestilte fra Wish. Jeg håper i alle fall det! Haha, det er alltid gøy å se hvordan tingene fra Wish faktisk er så jeg er ganske spent på den pakken. Den andre er til et samarbeid jeg skal ha så det er bare å komme seg avgårde for å hente inn!

Kjolen er fra Primark

 

17 kommentarer
    1. Hei søde deg! Jeg bor i Kristiansand som student og lurer på om du kunne laget en liste over steder, kafeer og butikker som du syntes er vært å besøke i hjembyen? Har lyst til å oppdage litt nye ting utenom å dra på herlig land hver eneste gang jeg drar ut å spiser.

      1. Har ikke fått utforsket så alt for mye enda, men foreløpige favoritter er La Famiglia (italiensk), amigos (meksikansk), Le Monde !!! (Tapas) og mother India (indisk) til middag 🙂 er storfan av pandapanda, liker Will I Juice og drømmeplassen når det kommer til lunsj og kos. ELSKER Retro og Zara! B. Unique hudpleie for voks, Browsbylsila for bryn og vipper og DUO frisør <3 har du noen gode tips? 😀

        1. Mother India er bare best! Har vært på DUO jeg også haha, damene der er kjempesøte og elsker servicen der. Ellers er jo alt i Kirkegata gøy syntes jeg, Kristiansand er gode på second hand noe jeg elsker! Pandapanda har jeg hatt lyst til å prøve lenge! Har du vært på spiren? Beste veganske jeg vet om, pluss de arrangerer eventer og yoga hele tiden. Og de har en kjempesøt bakgård!

        1. Ja, jeg kjente igjen det med å ikke komme gjennom og sykdom blant personalet med en gang.
          Samboeren min har gått ditt og det du beskriver i innlegget skjedde ofte!

          Vi har flyttet til østsiden av byen og han har byttet til samme legekontor som jeg har hatt på Lauvåsen. Her kommer man mye raskere gjennom, og om det er sykdom, stenger de ikke telefonen og man får alltid hastetimer på dagen om det er nødvendig – slik jeg tenker det burde være på alle legesentre. Så vet ikke om Sandnes er et unntak, men det var mye styr der.

          Forstår jo at det er mer praktisk om du bor i nærheten da, men det er kanskje andre legesentre i området ? 😝

          1. Ikke sant! Fikk et veldig dårlig førsteinntrykk, men tenkte at det kanskje var på grunn av ferien… Ja, helt sikkert! Jeg tok bare en lege i sentrum med kort venteliste, men kan være jeg må se meg om etter ble nytt😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg