BRYLLUPSREISE, LAVFODMAP OG OSLO

Reklame | annonselenker Nelly / Monki

BLAZER HER / BODY HER / BUKSE HER

💭Love Island UK er så sykt bra!!! Dette er det beste jeg har sett av reality noen gang. Jeg snakker om den aller nyeste sesongen som nettopp ble ferdig. Har sett flere også, men denne slår alt. Det beste er selvfølgelig villabytte, TV2 dere MÅ gjøre det!!! Og det som er amazing er at de alltid isolerer de nye med utvalgte det motsatte kjønn når de kommer inn så det automatisk blir usikkerhet, noe som tvinger folk til å face følelsene sine og det blir dramaaa😱

💭Wææææ jeg gleder meg så utrolig mye til jeg skal til Oslo! Åååh som jeg lengter etter vinkvelder med jentene mine. Det kommer til å bli så utrolig hyggelig.

💭Går det an å gå på lavfodmap uten å spise kjøtt???? Hva i all verden skal jeg bli mett av? Alle kjøtterstatningene jeg har liggende er basert på soya som jeg tydeligvis ikke tåler. Bønner kan jeg visst ikke spise? Orker ikke ha fisk 7 dager i uke, det kan ikke være bra heller haha. Sååå noen tips? Hilsen konstant sulten jente (24).

💭 Jeg ser folk på min alder som jeg har gått på skole med eller jobbet med typ som gifter seg og får barn. Jeg blir helt sånn æææ, jeg er ikke klar for dette slutt å press meg haha. Ingen presser meg? Jeg aner ikke hvorfor jeg får den følelsen av å se sånt, sikkert bare fordi det er så fjernt for meg der hvor jeg er i livet nå, men så skjer det for de og vi er like gamle. Altså, jeg klarer ikke forklare det, men det er bare så rart. 

💭 Forresten hvis jeg noen gang skal gifte meg så vet jeg hvor jeg skal på bryllupsreise, hehe. Selve bryllupet er ikke så nøye, jeg vil bare på en digg romantisk reise. Jeg fant en sykt fin villa på Booking.com som ligger på Skiathos i Hellas. Jeg så egentlig på sydentur, men kom over den og bare “okei, her skal jeg på bryllupsreise”. Så den er lagret. 

 💭 Det er så interessant at folk tror de vet alt om blogging. Enkelte tror de vet akkurat hvor mye jobb som legges ned (noe som er umulig fordi det er helt individuelt fra blogger til blogger), hvor mye man tar for annonseinnlegg (igjen, helt individuelt) og hvor mye bloggere tjener (for alle tjener jo millionbeløp). Jeg er bare sånn “hvor har du fått denne informasjonen fra?”, antakeligvis sitt eget hode… Ah, enkelte folk. 

💭 Okei, verden må slutte å bli GAL. Hvor kommer alt hatet fra? For meg så er det virkelig helt uforståelig hvorfor man hater på andre? Vi kan snakke om alt fra småtteri som kommentarfelt på nettaviser og blogger til det helt ekstreme som for eksempel angrepet i Bærum, massakrene i USA og ja, alt av terror og krig. Hvorfor er dere så sinte og hvorfor tror dere at det kommer noe godt ut av å ta livet av andre? Jeg bare forstår det ikke! Ikke noe som helst. Tenk så fantastisk om vi kunne levd i en verden uten hat, terror og krig, dere. Tenk om vi kunne vist hverandre forståelse og snakket sammen om uenigheter, sett de ulike sidene og vist respekt for hverandre. Jeg orker ikke at verden vi lever i skal være sånn som dette. 

💭 Over til noe helt annet, jeg har fått en ny kjole (her er det drastiske temaskifter) og den er så utrolig fin. Jeg klarer ikke! Jeg er nødt til å få brukt den snart, men jeg har ingen anledning. Er det innafor å ta på seg en kjempefin kjole, hæler, stæsje seg opp og bare vandre rundt i byen som en liten prinsesse? Jeg vurderer det faktisk. 

💭 Det jeg skal si nå er ganske sykt, dere som kjenner meg forstår… Jeg tror faktisk ikke jeg vil feire bursdagen min med en større feiring i år. Jeg tror bare jeg vil ta på meg en fin kjole (hei, der har vi en anledning) og dra ut på middag med Morten. Er det dette som er å bli voksen?

💭 Hva gjør man når man har kjøpt seg PT-timer på et senter man vil slutte å bruke? Her har jeg et lite problem… Kan ikke akkurat kaste pengene i vasken, men jeg vil heller ikke betale for to senter på en gang og jeg kommer nok ikke til å dra dit på egenhånd uansett. Dilemma, hjelp. 

💭 Disse valgomatene stresser meg. Jeg tok alle jeg fant forrige uke og fikk samme resultat, men i dag tok jeg to av de igjen og det var helt annerledes. Jeg tror jeg svarte cirka likt, er det mulig? Nå er jeg litt usikker her. 

 

27 kommentarer
    1. Har hvert på ferie i skiathos. Sinnsykt fin og koselig øy, å hyggelig lokalbefolkning. Siden det også er en liten øy, så blir det heller ikke for mye folk, selv om det selvfølgelig er en del turister i sesongen. Om du drar dit så må du også ta en båttur til øya skopeloss, den er enda finere! ( om du ikke viste det er disse øyene der mamma Mia ble spilt inn)
      Så en fin destinasjon for en ev bryllupsreise!

      1. Ja, det kan jeg jo prøve 🙂 Tåler ikke rødløk, men linser kan funke! Fant riktignok ingen linser som jeg i følge lavfodmap kunne spise på Meny da jeg siste sjekket… Kunne visst ikke ha fra kartong, men kun fra boks?

    2. Skiathos er fantastisk😍 Har reist dit to ganger, i år og for 5 år sida. Det er sykt mange fine strender, bare søk på Lalaria Beach, så skjønner du hva jeg mener. Resturantene er også tipp topp, hvertfall i Skiathos by/Megalli Ammos.

      Gled deg!!!

    3. Hei! Kommentar angående lav fodmap! Jeg har selv vært igjennom streng fase og har funnet ut hva og hvor mye jeg tåler av ulike matvarer. Det er de første ukene som er værst, så vil det gå bedre 😃 spiser selv lite kjøtt, det går mye i fisk, quorn sin farse og vegetar filet. Om du trenger hjelp/tips til hva du kan spise kan du kontakte meg på mail. Jeg var veldig frustrert i starten og følte jeg ikke kunne spise noe. Ha heller fokus på hva du kan spise 🙌
      Uansett – lykke til, det går bedre etter hvert 🙌

        1. Nei ikke hvitløk i den 😊! Legger ved en liste over ingridiensene: Mycoprotein (92 %), rehydrerede eggehviter fra fritgående høns, naturligt karamelliseret sukker, konsistensmidler: kalsiumklorid,kalsiumacetat; glutenfri byg glutenfritt maltekstrakt av bygg.

    4. Bryllupsreise i Hellas 😍

      Det med maten, jeg har prøvd noen veggisburgere som ikke inneholdt soya og som jeg derfor ikke reagerte på (i så fall svært lite hehe). I tillegg hadde jeg litt kikerter som hadde ligget i lake og som jeg skylte svært godt med kaldt vann gjentatte ganger før jeg brukte (meste av det vi ikke tåler blir liggende i laken). Det, hakkede tomater, tomatpuré, glutenfri pasta, krydder, vårløk(kun det grønne), gulrøtter og laktosefri rømme mikset sammen, og så salat ved siden av ble veldig godt og mettende 😀
      Noe som har hjulpet meg er en app som heter Noba. Den forteller om produktene som vi har her i Norge, alt står på norsk og er en god veileder når jeg skal handle mat, og trenger å vite hva jeg kan reagere på og i hvilken grad! 🙂

    5. Du har så fin blogg Andrea 😊
      Om du savner jentevinkvelder i Kristiansand, er det bare å si ifra. Skjønner jo at det ikke er det samme som med de gamle venninnene, men vet hvordan det kan føles å flytte til ny by.
      Venninnene mine og jeg liker å ta et glass og kjase i blant, og her er alle velkommen 🥂

      Btw, enig i at Love Island UK er dritgøy! Tror samboeren min begynner å bli litt lei av at det er TV-programmet hver kveld. 🙈

    6. Last ned monash appen, der er det bare lav fodmap produkter å da finner du nåkk en bra løsning som erstatter kjøttdeig å gjør deg mett 😊❤️

    7. Hei. Jeg skulle egentlig åsså starte opp med samme diett som deg. Men tenkte jeg kunne komme med et lite tips. Jeg har ikke prøvd behandlingen selv enda, Men i Harstad driver de med noe som heter Fecestransplantasjon, altså transplantasjon av andre (friske) sin tarmflora (avføring) . Jeg selv har time der nå i aug. Høres sikkert helt motbydelig ut, men jeg har hørt det skal ha god effekt for IBS. Oppdaterer deg gjerne om resultat. Men er ikke sikkert dette er for alle 😂

    8. Hei, jeg sliter masse med magen og har gått på lav fodmap matvarer i to år nå. Blir fortsatt ikke helt klok på mengde og hva jeg tåler… jeg går til en ernæringsfysiolog for å få veiledning, og hun anbefalt meg sterkt å ikke bli vegetarianer, Mem skjønner at det er vanskelig å bare «ikke være vegetarianer» plutselig. Var absolutt vanskeligere i starten, men det er vel bare en veldig krevende diett som jeg håper blir bedre etter hvert. Masse lykke til utrolig koselig blogg! PS: er mange nettsider med mat du kan lage for å få i deg nok av alle næringsstoffene.

    9. Er en gruppe på Facebook som heter low foodmap for vegans, der finner du en del tips og kan få svar om er ting du lurer på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg