BILDE-APPENE DU BURDE HA

Jeg bruker mye tid på bildene jeg legger ut både på bloggen og i andre sosiale medier. Det gjør at jeg stadig er på jakt etter gode apper som kan hjelpe meg på veien. Nå tenkte jeg å dele favoritt-appene mine når det kommer til alt som har med bilder å gjøre. Bilderedigering, story-makers og noe til video.

Dette er alle bilderelaterte apper jeg har på mobilen min. Nå skal jeg vise dere de jeg bruker mest!

Snapseed. Dette er en bilderedigerings-app som tilbyr masse forskjellig verktøy og veldig kule filter. Du kan gjøre det vanlige som å beskjære, rotere og stille på lyset. Jeg bruker den mest til å legge på filter til stories på Instagram og favoritt-filteret mitt heter “pop”.

Canvna. Denne appen bruker jeg til å lage høydepunkt-knappen (som jeg liker å kalle det) på Instagram. Her kan du gjøre veldig mye forskjellig, blant annet lage presentasjoner av dine sosiale medier som du kan sende til potensielle annonsører. Det er kanskje mest relevant for influensere, men det å lage kule høydpunkt-knapper er noe de fleste kan gjøre. Se hvordan det ser ut på Instagramkontoen min som du finner her.

Unfold. Dette er appen jeg har fått aller mest indirekte spørsmål om. Det er så mange som stiller spørsmål om hvordan jeg lager de kule storiene mine på Instagram. Det er mange forskjellige rammer som du kan plassere bildene inn i, og i tillegg kan du legge på veldig fin og kul tekst! Denne er et must for alle som bruker story på Instagram.

Kirakira. Dette er appen som får bildene dine til å glitre. Det passer jo helt perfekt nå før jul hvor paljetter og glitter er mer vanlig enn snø på bakken. Tenk så fint juletreet kan se ut om man slenger på litt ekstra sparkle 😉

Unum. Appen som lar deg planlegge feeden på Instagram! Her kan du legge til bilder du vil legge ut og flytte rundt på dem til feeden ser ut akkurat slik som du ønsker den. Du kan også se hvordan feeden vil se ut om du fjerner bilder du allerede har lagt ut. Denne er genial for alle som ønsker en fin Insta-feed.

VHS Cam. Denne er så kul! Den gir bildene og videoene dine  en look som minner om looken man fikk av de gamle kameraene. Kjempekul både til feeden og story!

Tiny Scanner og Long Story Split. Dette er to forskjellige apper. Tiny Scanner er kjempelur å ha fordi du kan bruke den til å ta bilde av for eksempel en kontrakt og den vil se scannet ut. Kjekt for alle som ikke har scanner! Long Story split deler opp en video til å passe Instagramstory, altså i deler på 15 sekunder. Det gjør at du kan spille inn en video, men legge den på story selv om den i utgangspunktet er for lang.

Har dere noen gode app-forslag? Del gjerne i kommentarfeltet!

 

4 kommentarer
    1. Flott å få noen tips i forhold til fotoredigering. Hvilken app bruker du til å falle bildene til å se turkis og orange ut?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg