Å FLYTTE INN MED KJÆRESTEN…

Det er torsdag, noe som betyr at dating & singelliv-spalten er tilbake! Denne gangen kommer temaet for innlegget etter et tips fra en av dere fine lesere. Det er moro! Særlig når innlegget er noe jeg faktisk tenker at “shit, dette er jo en kjempegod idé”. Så let’s go, nå skal jeg snakke litt om forventninger til det å flytte inn med kjæresten.

Morten og jeg skal jo flytte sammen en eller annen gang i 2019, forhåpentligvis om ikke så alt for lenge. For å være helt ærlig med dere så har jeg kanskje ikke tenkt så veldig nøye over hvordan det kommer til å bli, annet enn at det blir kos. Jeg har ikke tenkt så mye på det med boksere på baderomsgulvet, verdenscuprenn på repeat og de dagene hvor begge to har en skikkelig drittdag.

Jeg har tenkt mer på det at vi endelig skal få legge oss sammen, våkne opp sammen, spise frokost og drikke kaffe sammen før begge drar og gjør ting de skal gjøre, så komme vi hjem sammen, kanskje vi drar på trening, kosekvelder på sofaen, middager og generelt det å bare ha en hverdag sammen uten å måtte savne hverandre i en uke først. Det har jeg tenkt på da, men ja… Det blir nok ikke bare rosa skyer og nussing hver eneste dag ;-).

Nå skal det sies at Morten er ganske vanskelig å krangle med. Han er en forholdsvis fornuftig og rolig fyr, så det skal mye til før han klikker. Jeg derimot… Det er ikke helt det samme, hehe. Jeg kan fyre meg opp på under et halvt sekund om jeg har en dårlig dag. For ikke å snakke om PMS. Det er totalt krise.

For å bruke forrige PMS-runde som eksempel, som faktisk var i jula så klikket jeg totalt fordi Morten slang ut at jeg burde trene med han og at det var bra at jeg skulle trene med Michelle dagen etterpå. Jeg hadde nemlig klart å pådra meg en strekk på trening og han tenkte jo at det var gøy å tulle litt med. Vanligvis ja, under PMS nei. Så jeg tolket dette som at han mente jeg ikke klarer å trene meg selv og klikket i form av blokkbokstaver og skrev at JEG KLARER FINT Å TRENE MEG SELV!!!!. Han bare hehehe var en tull, skulle bare erte litt.

Heldigvis roet jeg meg nesten like kjapt som jeg klikket og da han forstod hva som var i ferd med å skje i kroppen min skjønte han greia, haha. To minutter etterpå begynte jeg nesten å grine fordi noen i huset gikk på badet da jeg hadde tenkt til å gå på badet, så ja… PMS kan definitivt bli et problem, men jeg tror ikke det blir katastrofe med mindre Morten plutselig har tidenes drittdag samtidig som jeg har PMS.

Sånn bortsett fra dårlige dager og PMS tviler jeg på at vi kommer til å krangle så mye fordi vel, vi har ikke kranglet så mye foreløpig haha. Hva er det å krangle om egentlig? Vel, nå får vi jo søpla, vasking, rydding og slike hverdagslige ting da, men jeg tror det også kommer til å gå fint.

Det var en periode like etter at vi kom tilbake til Norge hvor vi hadde et lite “boksere på baderomsgulvet-problem”. Badet i leiligheten min hadde nemlig dette problemet ganske jevnlig. Det hjalp ikke at jeg tok de med tilbake på rommet, fordi like etterpå dukket det opp en ny. Vet dere hvordan vi løste det? Jeg spurte om han kunne la være å legge bokserne sine på baderomsgulvet og vipps så var det aldri en bokser på det badet noen gang igjen.

Vi er ganske gode på å kommunisere så jeg håper og tror vi fortsetter med det når vi bor sammen også. Han kan si ifra til meg og jeg kan si ifra til han hel uten problem. Vi bor jo sammen hver gang vi er sammen nå og da er vi jo faktisk sammen minst 22 timer av døgnet. Som regel er det vel 24. Vi har faktisk tilbragt 6 uker innestengt i en villa sammen også, selv om det blir ganske annerledes så vet vi i hvert fall hvordan det er å gå oppå hverandre. Jeg ser at ting kan bli annerledes når hverdagen setter inn, men den er litt spesiell for oss begge så vi får se om det blir positivt eller negativt.

Jeg tror dette kommer til å gå kjempebra og gleder meg veldig mye til å flytte sammen! Vi ser etter en leilighet med to soverom, så får jeg heller stenge meg inne der under PMS så kan han se verdenscupen på repeat i stua haha om ting går til helvete innimellom, haha.

Del gjerne egne erfaringer om det å flytte inn med kjæresten i kommentarfeltet <3

18 kommentarer
    1. Hei, Andrea! Syns ditt og Morten sitt forhold høres litt likt ut som mitt eget. Jeg kan ha en tendens til å overdrive litt og være litt overfølsom. Heldigvis har jeg funnet en mann som er kjemperolig, snill og aldri krangler. Vi har vært gift i to år nå, og begynte også forholdet vårt med ett år med avstand. Hold ut. Det blir så bra når dere får bo i samme by 🙂

    2. Noen gode råd fra ei som har vært sammen med med en i snart 10 år, og gift 5 år neste år :

      -bli enige på forhånd hvem som skal gjøre hva, men at det selvsagt er lov å spørre om hjelp/ bytte på oppgaver i hjemmet, hva vil man gjøre sammen, alene osv:)

      – snakke om forventingene til å flytte sammen, man er 2 forskjellige personer, og det kan fort oppstå uenigheter om man forventer at partneren tenker likt.

      -si ifra om det er noe som irriterer deg, og la han si ifra om det er noe som irriterer han. Kommunikasjon er viktig, det er viktig uansett hva det gjelder 🙂

      – Husk å sett av tid til venner også, lett å bli oppslukt når man blir samboer 😉

      -husk å gjør hjemmet deres til deres, det er ikke bare ditt, eller bare hans. Begge skal ha en mening, men kanskje noe betyr mer for ene, enn den andre, så kan man kompromisere litt på “hvem som bestemmer”, vil han ha svart teppe, og du rosa gardiner. Ja da har dere svart teppe og rosa gardiner. For i det store og det hele, er det ikke det som betyr noe, det er menneskene der som gjør plassen til ett hjem 🙂 <3

    3. Hei Andrea 🙂
      Jeg leste meg litt tilbake i arkivet ditt ang dating og singelliv, også kom jeg over punktet «livredd». Jeg har det akkurat tilsvarende, til tross for at jeg har vært i et forhold i 3 år, han jeg er sammen med har ikke gjort noe som skal tilsi at jeg bør bekymre meg, likevel gjør jeg det. Hvordan går det med deg nå? Har du klart å legge det bak deg, eller sliter du med det enda? Dersom du har klart å legge det bak deg, har du noen tips?

      LIVREDD. Dette er totalt krise, men om jeg liker noen så blir jeg vanligvis livredd. Hva hvis han bare later som han liker meg? Hva hvis det kommer noen bedre og han dumper meg for henne? Hva hvis jeg gjør noe som ødelegger alt? Hva hvis han er utro i fremtiden? Hva hvis jeg faktisk åpner meg opp for han og det som skjer er at han dumper meg en uke senere? KRISE.

      1. Hi <3 Jeg var livredd, absolutt. Jeg var redd i starten også, men etter hvert som Morten og jeg ble bedre kjent så merket jeg bare at her trenger jeg ikke være redd. Han får meg til å føle meg så trygg, på alle mulige måter! Det var bare så riktig <3 Så jeg har dessverre ingen konkrete tips 🙁

    4. Det er utrolig koselig å flytte sammen med kjæresten. Vi har vært samboere i snart 3 år, og vi har det skikkelig bra. Jeg syns selv at vi har de tingene som du ønsker deg, så da tror jeg også at du får det. Selv om man tror at man kjenner hverandre godt fra før, så lærer man enda mer om hverandre når man bor sammen. Ja, man har noen dårlige dager, men de er så få – og om man snakker sammen, så ordner det seg alltid.

      Med andre ord: Gled deg!

    5. Hei Andrea!
      Jeg har vært fast leser av bloggen din etter Love Island, men har ikke kommentert før nå.
      Jeg synes det er utrolig koselig å følge med på deg og Morten, og jeg heier på dere!
      Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg i starten var usikker på forholdet deres, på bakgrunn av hvordan ting fremstod på tv, men har fulgt spent med på insta og blogg etter finalen 🙂

      Jeg skjønner veldig godt at dere ønsker å flytte sammen, og støtter dette.
      Da jeg møtte kjærsten min, gikk ting veldig fort fordi det føltes riktig. Han ble fort lei av å bo i en bag, så etter å ha kjent hverandre i 8 måneder og vært kjærester i 6, ble vi offisielt samboere.
      Vi har nå vært sammen i 3 år og skal gifte oss til sommeren 🙂

      Du skriver at dere er gode til å kommunisere, da er dere allerede godt på vei!
      Mine beste tips er;
      * Snakk sammen, vi er ikke tankelesere
      * Aldri ha noe uoppgjort eller legg dere på en krangel.
      * Ha lav terskel for å si unnskyld
      * Si ifra om at du har en dårlig dag
      * Ha en felles kalender så dere ser hvilke planer dere har, både felles og hver for dere
      * Sett av tid til datenight. Det er dessverre fort gjort å ta hverandre for gitt når man bor sammen, så det er viktig å legge inn tid til kjæresten i kalenderen, ikke bare venninner og annet gøy.

      Lykke til, jeg har trua på dere! <3

    6. Skal flytte sammen med kjæresten til sommeren selv! Kan ikke vente på dager der man er opptatt hele dagen men vet at man har en armkrok å komme hjem til hver dag.

      Tror dere klarer flyttinga helt fint, håper det blir mulig så fort som mulig!

    7. Hva sa venninnen din som du bor sammen med når Morten slengte fra seg bokserene sine på baderomsgulvet haha?

    8. Typen har bodd her siden første gang han besøkte meg, og det har utrolig nok gått veldig fint,
      Vi har vært sammen et halvt år nå. Det er en del ting vi finner ut av fortsatt, men det handler vel mer om at man lærer hverandre å
      Kjenne og finner ut av grenser, triggerpunkter for irritasjon osv. Haha.. det blir litt kniving, kjefting og krangling, en gang i blant, men vi kommer alltid sterkere ut av det – og det et sååå deilig. 🙂
      Man må bare hoppe i det og se åssen det går, og prøve å legge seg flat og si unnskyld heller én gang for mye.

      Heier på dere to, dere er veldig fine sammen! Og gratulerer med seiere på LI, heiet på dere siden start!!
      Kult at dere vant på tross av at det virket som seerne tvilte litt på dere – men se hvem som fortsatt er sammen den dag i dag. Nettop dere❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg