8 TANKER OM OPPUSSING

Reklame | annonselenke Nelly

SETT HER

🛠️ Har noen pusset opp til tiden noen gang? Jeg føler det alltid blir noe ekstra og ting blir aldri ferdig når man egentlig har tenkt at det skal være ferdig, verken når man gjør det selv eller om man leier noen til å gjøre det. Det er vel kanskje fordi man aldri vet helt hva som møter en?

🛠️ Stua er naturligvis kaotisk fordi det er her oppussingen skjer, men resten av leiligheten følger liksom etter. Jeg har ikke tid til å rydde ordentlig og hvor skal jeg liksom henge klær til tørk? Det meste som egentlig skal stå i stua er flyttet til andre rom, så de er det kaos i og skittentøyskurven er stappfull… Vel, vel. Jeg får ta det når vi en gang blir ferdige her inne.

🛠️ Har jeg sagt at vi bestemte oss for å male en vegg i gangen også? Det var Morten sin idé. Vi maler den i samme farge som stuen og det blir skikkelig kult! Jeg er utrolig fornøyd og Morten har virkelig et øye for interiør altså. Flink mann.

🛠️ Apropos… Jeg var liksom forberedt på at vi skulle småkrangle litt eller i hvert fall diskutere. Er ikke det liksom veldig vanlig under oppussing? Vi har ikke kranglet noe og det er faktisk veldig god stemning nå haha. Jeg er i hvert fall superglad fordi jeg endelig blir kvitt det stygge panelet og får stuen jeg har tenkt på helt siden vi flyttet inn i april. Så det med at alle par krangler under oppussing er bare en myte.

🛠️ Det er sykt hvor mye ting man bruker. Altså vi har brukt så mye forskjellig verktøy som jeg aldri har sett før i hele mitt liv og kan vi snakke litt om tapet?? For et styr! Så mye utstyr og så stress å sette på veggen. Blæh, jeg skal aldri frivillig tapetsere igjen.

🛠️ Jeg har faktisk blitt helt stiv i høyrearmen min etter all malingen. Jeg er ordentlgi støl liksom! Det hadde jeg ikke forventet, men når jeg tenker over det så er det egentlig ikke så veldig rart. Vi har jo malt i noen timer og det er ikke en bevegelse jeg pleier å gjøre i timesvis flere dager på rad, haha.

🛠️ Jeg er så glad for at jeg har en pappa som er tømrer. Vi sjekket litt priser for å få noen til å gjøre det for oss og jeg kan jo si at vi sparer en del tusen på å gjøre det selv. Det hadde vi aldri fått til om ikke pappa hadde vært her og veiledet oss og at pappaen til Morten hadde masse utstyr vi kunne låne så vi slapp å bruke penger på det. Dere skulle sett Morten og meg på Fargerike da vi skulle handle utstyr. Vi skjønte ingenting av hva som ble sagt, haha. Så takk for det pappa!

🛠️ DET BLIR SÅ FINT! Dere burde hørt oss her. For hver stripe med tapet vi festet på veggen sa vi det samme “det blir så fint”. For hvert eneste strøk med maling “herregud, så fint det blir”. Men det blir jo så sykt fint! Jeg klarer nesten ikke vente til vi er ferdig og jeg kan sette på plass møbler og ordne. Vi skal en rask tur på IKEA også og se om vi finner en ny taklampe (og kanskje litt stæsj). Gleder meg!

 

14 kommentarer
    1. Så gøy at du føler deg nyforelsket midt i en oppussingsperiode! Det sier jo såå mye om forholdet deres, syns det er så hyggelig å lese at dere har det bra med hverandre. Gleder meg veldig til å se resultatet av stuen også 😍

    2. Du la ut oppskrift på den hjemmestrikkede genseren og cardiganen på snap, men kan ikke finne igjen oppskriftene. Har såå lyst på! Kunne du lagt dem ut igjen? <3

    3. Blir så spennede å se!!! Og så bra at dere ikke krangler under oppussing, haha! Da blir det fort et meeeget utrivelig prosjekt! 😉 <3

    4. Jeg og kjæresten malte om stua for et halvt år siden, første gang vi «pusset opp» noe sammen, og vi krangler verre enn noen gang. Det var bare sekunder unna at vi skiltes. Nå ler vi heldigvis av det 😂

      1. Du er tydeligvis ny på denne bloggen, hvis du kan vise litt respekt hadde det vært fint.
        Hvis du ser en litt stor dame på butikken spør du da om hun er gravid? Nei, for det er ganske frekt å anta. Så ikke spør Andrea bare fordi hun er en blogger. Det hadde isåfall vært hennes privatsak hvis hun var det, men hun ser ikke gravid ut på noen av bildene hun poster så du burde skaffe deg briller 🙂

    5. Så godt å høre at dere har det fint under oppussingen! Det sier mye om dere og hva dere klarer sammen 😍
      Akkurat nå holder jeg og samboeren min på å totalrenovere en leilighet, da snakker vi alt fra alt det elektriske, nytt bad, kjøkken, gulv til å bygge en vegg i stuen for å få en 3roms istedenfor 2roms. Og GUD hvor lei jeg er opppussing😂 men blir mer å mer forelska i den fine mannenmin som klarer så mye, for han gjør alt selv! Er så stolt av han! Men forstår såå godt at du er lei, for det er jeg å 😂
      Gleder meg masse til å se hvordan dere får det😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg