8 LOKALE SHOPPING & MAT-TIPS I KRISTIANSAND

🌟 Milla interiør. De har utrolig mye fint her, blant annet drip lysestakene fra Pols Potten, tøfler fra Sheperd og merker som Jonathan Adler, Broste Copenhagen, Mateus og mye annet fint! Hvis du er glad i interiør og litt luksus ville jeg tatt turen innom her! Det er en drøm. 

🌟 Tiara Kaffebrenneri. Superkoselig Kaffebrenneri! Jeg tror faktisk de har to stykker i byen, men jeg har bare vært på den i Rådhusgata. Skikkelig kult innredet og veldig fotovennlig. Ordentlig god kaffe, en supergod avokado toast og kakene… Smaker himmelsk!

🌟 No. 1 gave & interiør. Dette er den koseligste butikken i hele Kristiansand etter min mening! Det er de skjønneste ansatte, alltid superblide og hyggelige! Så har de masse fint interiør og her er det litt mer i alle prisklasser. Jeg går innom hver gang jeg er i byen, noen ganger bare for å kikke hihi, fordi det er så mye fint å se på. Jeg har kjøpt en del snacks-skåler herfra, vedkurven i den nye leiligheten og de lysegrå skålene i bambus som flere har spurt om tidligere er kjøpt her.

🌟 Will i juice. Favoritten min! Jeg ELSKER maten på will i juice. Det er så ordentlig mat hvis dere skjønner hva jeg mener. Sunn, digg og bra mat for kroppen som smaker skikkelig godt. Her er favoritten min 100% quinoabowl med falafel. Falafelen her er insane god! De har også veldig mye annet godt og jeg ville bare testet meg gjennom hele menyen om jeg var dere.

🌟 Mercado. Hvis dere skal ut og spise i Kristiansand så  dere faktisk hit. I hvert fall om dere liker tapas, og hvem liker ikke tapas? De har så sykt digg mat og jeg synes helt seriøst maten der blir bedre og bedre for hver eneste gang jeg spiser der, som faktisk er med jevne mellomrom hehe. De har den beste hummusen jeg har smakt i hele mitt liv og den ene desserten der.. Mørk sjokoladeganache som serveres på browniebunn med vaniljeis og karamell, ALTSÅ. Dere må hit!

🌟 Hansen & Co. Enda mer interiør! Her har de sykt mye fint og jeg elsker å gå innom her også. Det er en ganske stor butikk så det er mye utvalg! Jeg pleier å kjøpe duftlys her, også kjøpte jeg de elektriske stearinlysene mine herfra. De har møbler, service, pynt og alt du kan tenke deg! 

🌟 Panda Panda. Åå som jeg savner Panda Panda.. De har utrolig god og sunn mat, et veldig fint, men lite lokale og jeg blir alltid like fornøyd med maten. Smoothies, salater, toast, wraps, bowls.. Alle smoothiebowlene jeg har smakt har vært supergode, favoritt-salaten er mango vegan og hvis du spør pent når de ikke har fullt av kunder kan de lage vegetar-toast til deg 🌱

🌟 Spiregården. Et herlig sted som serverer fantastisk vegansk mat! De har så mye godt og hvis du er skeptisk til vegansk ville jeg tatt turen hit så de kan vise deg hvor godt det kan være. I fjor spiste jeg vegansk risgrøt her i desember og det er noe av det beste jeg har smakt! De har en god meny med mye diverse så her tror jeg alle kan finne noe de liker.

Så hvis du holder til i Kristiansand eller området rundt og har noen julegaver igjen så kan du få et lite tips fra meg og det er å kjøpe gavekort på et av disse stedene, både mat og butikker for å støtte disse fantastiske lokale butikkene og restaurantene 🌟

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg