7 TING SOM IRRITERER MEG

Reklame | annonselenker Nelly / Nunoo

BLAZER HER / BUKSE MONKI HER / VESKE NUNOO

😡 Papirsugerør. Det er så sykt idiotisk! De smuldrer jo opp så man ikke klarer å drikke drikken. Jeg var et sted i Oslo hvor jeg kjøpte en smoothie, måtte BETALE EKSTRA for et elendig papirsugerør som gikk i oppløsning så jeg måtte drikke fra PLASTbegeret. Plis, bruk heller pappbeger og kjøp plastsugerør, det der er så elendig.

😡 Tilskuere på fotballkamp som leker trener fra tribunen. Jeg orker ikke. Orker ikke!!!! Jeg var på Norge-Spania og like bortenfor meg satt det en fyr som ropte til spillerne og lekte treneren deres. «Mer fart, det blir for stillestående», gjør sånn og sånn, Kåre. Altså dere skjønner greia. Sykt irriterende å høre på i 90 minutter.

😡 Folk som ikke klarer å holde seg bak den hvite oppmerkede stripen som går rundt bagasjebåndet. Det står seriøst at du skal holde det bak den streken. HVORFOR må du stå helt inntil bagasjebåndet? Hvis alle hadde stått bak streken hadde alle hatt oversikt og det hadde vært superenkelt å hente ut bagasjen sin. Når du står der som en idiot og blokkerer sikten er det irriterende, men når du i tillegg blokkerer veien til bagasjebåndet for å få tak i kofferten er det SYKT irriterende. Skjerpings folkens!

😡 Ordet skam. Jeg er så sykt lei av folk som skal legge skam på andre fordi de ikke er enig i valgene deres. Åherregud spiser du kjøtt??? SKAM PÅ DEG! Hva, du flyr? SKAM!!!! Ånei, du kjøper vel ikke klær? Herregud så sykt, SKAM DEG! Kan dere gi dere med den shamingen? Når kom det noen gang noe godt ut av det? Tror dere folk får lyst til å bli det som i deres øyne er et bedre menneske av å kaste skam på dem? Eh nei, personlig får det motsatt virkning haha. Jeg får lyst til å bade i kjøtt, flyreiser og klær jeg. Kanskje vi heller skal begynne å snakke sammen som oppegående mennesker og dele tips, komme med positive oppfordringer og heller rose det som faktisk blir gjort enn å rope skam på det som ikke blir gjort? Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe ❤️❤️❤️

😡 Folk som skal starte en lengre samtale på kollektivtransport når jeg sitter med ørepropper… Hallo, er ikke ørepropper selve beskrivelsen på at man ikke ønsker kontakt med andre folk? 

😡 Kundeservicen på Kjevik. Jeg skal ikke dra alle over en kam her, men det har vært ganske lunken service ved flere anledninger. Da jeg skulle til Bali toppet det seg da jeg «fikk hjelp» av den sureste og frekkeste damen! Det var helt sykt hvor sur hun var og hvor lite hun ønsket å hjelpe til. Nei, det var helt sykt. Det er så rart fordi sørlendinger ellers er så sykt hyggelige, men ikke på Kjevik…

😡 Kroppen min. Jeg HATER den, seriøst. Den tåler jo ingenting og det er så frustrerende at det alltid er noe galt. Jeg er kjempeallergisk mot pollen, dødsallergisk mot peanøtter, tåler ikke støv eller pelsdyr (overser den siste der), har slitt masse med vaginisme og vestibulitt og nå er det jaggu irritabel tarm også. Nevnte jeg at jeg har store problemer med knærne mine og at jeg heller ikke tåler jordbær og sitrusfrukter noe særlig? Ja, også får jeg alltid eksem på vinteren. Må jo bare elske denne kroppen 😫 

😡 Alle som kjøper følgere på Instagram. Det er så mye bullshit at jeg orker ikke. Det verste er at de ofte tjener på det fordi selskap uten erfaring ikke tenker på eller vet hvordan man sjekker det, også ser det selvfølgelig mer attraktivt ut å ha masse følgere. Det er bare at det er så lett å se. Hvis du har 100 000 følgere så får du ikke 400 likes, haha. Jeg orker ikke. Det er sykt irriterende fordi det går faktisk utover det fåtallet som er ærlige og jobber hardt for følgerne sine. Slutt å kjøp!!!

 

Hva irriterer deg?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT 

28 kommentarer
    1. Huff, ja… det har liksom blitt en ting det der med skam! Man SKAL föle på skam hvis man ikke er god nok!? Helt enig med deg, drit i det skam opplegget og heller oppmuntre hverandre for det vi faktisk gjör! Heia, heia! 😉 Over til noe annet. Kunne dere gjort “not my hand” challenge på youtube? Der dere gjör noe göy! 😉 Haha! Gjerne 2 videoer der begge får pröve seg! God tur hjem! Klem! <3

    2. Hei
      Jeg syns du på mange måter har en fin blogg, men jeg merket at jeg ble litt irritert når jeg leste dette innlegget. Dette at det er så fælt at man har begynt å snakke om flyskam, kjøttskam osv…. og at man i stedet skal tenke at det holder at alle gjør “litt”. Hele poenget er vel at det ikke holder at vi alle gjøre litt, for de aller fleste av oss, inkludert meg selv, gjør alt for lite. Det hjelper liksom ikke i lengden at man tar med seg handlenett i butikken og sorterer søpla. Det er for lite hvis karbonbudsjettet er brukt opp om 8 år. Det er ikke synd på oss om vi må reise med tog og slutte å kjøpe så mye hele tiden. Det er heller ikke synd på oss om vi skjemmes litt, det er gode grunner til at vi burde det. Kanskje ikke skam fungerer på deg, men det fungerer i alle fall på meg, og jeg skjønner faktisk at jeg må skjerpe meg.

      1. Jeg synes i alle fall det å legge skam på folk som prøver er helt feil måte å gå frem på 🙂 Hvis man heier på de som gjør litt så kan man oppmuntre til å gjøre mer 😀 I det store bildet er det uansett samfunnet som helhet som må sette inn tiltak som å heller gjøre togbilletter lavere og flybilletter dyrere, sette opp prisen på kjøtt og ned prisen på grønnsaker osv. Da skal du se det blir endring.

    3. Hater kroppen min og. Astma. Kraftig pollenallergi. Reynauds fenomen. Hudsykdom og irritabel tarm.
      Jeg tror det er en autoimmun årsak. Noen tarmbakterier som er ødelagte som igjen påvirker resten av kroppen og gir mange sykdommer..

    4. Det som irriterer meg er kollegaer som igjen og igjen kommer inn døren på slaget sin vakt starter. HALLO. Det er da din kollega som har vært på jobb vil gå hjem. Skjerpings. 🤨

    5. Vil ikke si at du har det så ille med kroppen din, jeg har faen meg dysmeli OG leppe-kjeve-ganespalte og kommer til å ha det resten av livet. Jeg må inn på operasjoner nesten hvert år og kjenner folk med en arm, ett ben, skoliose og CP. Tror du har det ganske greit jeg 😉

      Ikke godkjenn denne kommentaren, mener ikke å sende personangrep eller sjikane, vil bare gjøre deg oppmerksom.

      1. Selvfølgelig, folk har det verre enn meg, men det betyr ikke at mine plager ikke er alvorlige og kjedelige for MIN del. Utrolig leit å høre at du sliter med ditt, men det er folk som har det verre enn deg igjen også. Folk er døende, blir torturert, har uhelbredelig kreft, lever med smerter hver dag, men herregud du skal få lov til å klage i ny og ne du også. Sånn kan man ikke tenke.

    6. At du reagerer på noe frukt kan komme av kryssallergi. Du kan søke opp kryssallergi å se hva det er mulig du kan reagere på med tanke på hva slags allergier du har. (Gress, bjørk osv)

      Jeg har aldri møtt noen som er like allergisk som meg når det kommer til pollen. Så dersom du faktisk er kjempe allergisk burde du begynne på allergivaksinering. Det kan du få i form av smeltetablett under tungen hver dag, bare å spørre legen din om grazax allergivaksinering kan være noe for deg.

      1. Jo 🙂 Poenget mitt var at når de først skal bruke masse plass så bruk det heller på sugerøret enn på begeret. Det blir mindre plast og bedre for forbrukerne. Igjen: selvfølgelgi hadde det beste vært bambus eller metall, noe de hadde over alt på Bali hvor de er skikkelig gode på miljø (i hvert fall i Canggu der jeg var), men det var liksom ikke poenget. Det var liksom et bytte “skal du først gjøre det, så gjør det heller sånn”. Dere må ikke ta alt bokstavelig.

    7. Når jeg drar på butikken så pleier jeg ofte å ta med handlenett, men det glemte jeg her om dagen. Jeg handlet en del og trengte derfor en bærepose, og når jeg pakket varene så kom det bort ei dame (kanskje nærmere 30 år) og nesten kjeftet på meg fordi jeg kjøpte en PLASTpose. Uff, altså, jeg gjør miljøbevisste valg hele tiden, men den ene gangen man glemmer handlenettet hjemme så er man et «dyr». Dama lirer ut noe om at jeg er liten drittunge som ikke ønsker å ta vare på jordkloden.. ahhhh, ble så irritert!!

      Og er helt enig med Skam punktet, folk må virkelig skjerpe seg…

      1. Ikke sant, det er sånt som ikke er bra i det hele tatt! Det oppmuntrer ingen til å gjøre noe bedre, skulle bare ønske at folk skjønte det 🙁 Så bruker du antakeligvis den ene plastposen til for eksempel søppel så den får nytte for seg den ene gangen du faktisk må kjøpe den <3

    8. Er så enig i det med bagasjebåndet 😂 Sto rett bak stripa en gang i hellas, så kom det en hel familie og trengte seg foran meg og sto rett ved bagasjebåndet!

    9. Nei, ikke kjøp plastsugerør. Fins tusenvis av alternativet til metallsugetør som man kan vaske og bruke om igjen. Gud.

    10. Det som irriterer meg er at du seter deg først og dine behov og ditt ønske om å drikke fra plast sugerør foran miljøkrisa som faktisk må gjøres noe med. Pappsugerør finnes for å bruke mindre plast k samfunnet fordi papirsugerør kan resirkuleres… men herregud det er da greit at jorda går under så lenge du drikker komfortabelt? 🙂

      1. Okei, her har folk misforstått. Poenget mitt var at hvis de først skal ha en av delene i plast, så ta heller sugerøret enn koppen fordi koppen smuldrer ikke opp 🙂 Ideelt sett kunne de brukt bambus eller metall, men det er nok for dyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg