7 TING JEG HAR LÆRT OM BERLIN

Reklame | Annonselenker Nelly / Junkyard

SKJORTE HER / SKJØRT HER (40%) / SKO NIKE / SOLBRILLER HER / JAKKE HER

Berlin er STORT og med kjempestore avstander. Det å gå fra sted til sted som jeg pleier er ikke like lett her som andre steder. Det har dessverre blitt mye taxi…

Det er visstnok forbudt å gå på rød mann. Her får man tydelivis bot hvis man går over gata på rød mann. Jeg vurderte det faktisk i stad da jeg var så kaffetørst at det var helt kritisk, men så stod det en politibil ved siden av så det droppet jeg.

EKSTREMT dårlig nett. Det er helt kritisk og for å være ærlig så legger det en liten demper på denne turen for min del, enkelt og greit fordi jeg er avhengig av internett for å få jobbet. 4G er så av og på at det skulle ikke vært lov og noen ganger er det helt borte. Er dette lov i 2019?

Tyskere er generelt veldig hyggelige. Jeg har enda til gode å møte noen som ikke har vært imøtekommende og hyggelige. Taxisjåfører, mannen i gata og ikke minst de som jobber i servicebransjen. Utrolig hyggelige folk altså.

Byen i seg selv er ikke så veldig vakker. Nå kan det være fordi jeg omtrent kommer rett fra Roma, men det er en ganske kjedelig by rent estetisk.

Bra kollektivtransport. Jeg ser t-baneunderganger over alt, det går trikk og buss til alle kjente steder så det er jo veldig kjekt.

Berlin er generelt veldig billig. Det er jo veldig kjekt for økonomien når man først skal på tur. Vi betalte vel et par hundrelapper hver for fly ned hit og når mat og drikke er rimelig så vil jeg si at det er veldig hyggelig!

Dårlige engelskkunnskaper. Det synes jeg er litt merkelig, men det er vel mye dubb her sånn som i Spania.

 

9 kommentarer
    1. Vi var i Berlin i november, og jeg syns det var en veldig grå og trist by. Det var kanskje litt på grunn av alle severdighetene vi var innom hadde noe med andre verdenskrig å gjøre, men også rent arkitektonisk. Bodde på luksushotell, og standarden var som et vanlig standardhotell i Norge, syns jeg. Hvis du er glad i sjokolade anbefaler jeg sjokoladebutikken nesten rett over gata for Deutscher Doom og ved siden av Hilton, Fassbender & Rausch. Den er åpen søndager, og dere bor ikke langt unna hvis dere er i nærheten av Checkpoint Charlie.

    2. Hei. Kan du komme med en Berlin-guide etterhvert? På snapchat ser det ut som du spiser på utrolige mange gode steder.

    3. Berlin er ikke så vakker, nei, men den er jo så kul! Den rå arkitekturen i Øst-Berlin og all gatekunst – det er vakkert på sin måte. Vi drar ikke til Berlin for å se vakker(og kjedelig:) arkitektur som i Paris og Roma. Berlin har jo en helt annen historie. Vi drar dit fordi vi elsker jazzklubbene og konserthusene, de herlige spasentere og det brede tilbudet av massasjer. Vi har forelsket oss helt, og drar dit for 9. gang om et par uker:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg