7 GODE TIPS FOR ET SUNT HÅR

Reklame | annonselenker LYKO / Good for me / Hendrix & DUO

Hei, fineste dere! Jeg tenkte at jeg skulle titte innom og dele noen av mine beste hårtips med dere. Personlig mener jeg at man ikke kan få nok tips på denne fronten og jeg foreslår at alle osm bruker noen gode produkter roper ut i kommentarfeltet så kan vi hjelpe hverandre. For hvem vil vel ikke ha et friskt og sunt hår? Jeg vil i alle fall det og med et hår som har gått gjennom litt av hvert har jeg blitt obs på hva som gjør at det faktisk blir bra igjen.

💇🏼 Bruk sjampo og balsam tilpasset ditt hår. Jeg bruker en serie fra Joico nå som jeg er utrolig fornøyd med. Håret blir så mykt og godt, selv etter at jeg bleika det. Ofte kan det bli litt plast-aktig, men det blir det ikke med disse. Serien heter Joico Defy Damage og er virkelig helt fantastisk. Dere finner sjampoen jeg bruker HER og balsamen finner dere HER.

💇🏼 En god hårolje kan gjøre underverker. Jeg har brukt hårolje så lenge jeg kan huske og det er fantastisk for å unngå (eller bedre) tørre og slitte tupper. Jeg foretrekker å ha det i håndkletørt hår og bruker det alltid etter hårvask, men du kan også bruke en liten dose i tørt hår, men pass da på å kun bruke det i tuppene så håret ikke blir fett. Jeg elsker oljen fra BJUWTI som dere finner HER.

💇🏼 Lytt til frisørens råd, og for all del gå til en frisør som bryr seg om hårets “helse”. Jeg har vært nøye med å velge frisører de siste årene etter å ha gått på en smell like etter at jeg flytta til Oslo. Jeg er så fornøyd med dem og de forteller meg alltid sannheten. “Hvis vi gjør det så skader vi håret veldig og dette kan skje. Jeg gjør det hvis du vil, men jeg anbefaler det ikke”. Noen ganger trenger man å høre slikt! Det er lett å tenke at det går bra når det egentlig ikke gjør det, så da er det godt å få høre hva som faktisk kan skje. Det er også lurt å spørre frisøren hvilke produkter hun anbefaler til ditt hår. Her må jeg forresten gi en shoutout til Guro på Hendrix sentrum i Oslo og Kristine/KS på DUO her i Kristiansand. Dere er så flinke!

💇🏼 Bruk så lite varmeapparater som mulig. Det er så skadelig for håret, men igjen… Noen ganger så må man jo. Jeg prøver heller å finne andre løsningen som å sove med flette for å få natutlige bølger (flett det gjerne når det er litt fuktig), går med dott, lager kule fletter og sånt. Hvis du skal bruke varmeapparater så husk varmebeskyttende! Jeg bruker denne fra Joico.

💇🏼 Kosttilskudd som funker. Jeg bruker Hair Luxious fra Good for me og er superfornøyd. Det, i sammenheng med alt det andre har gjort at håret har blitt mye tykkere og at det også har begynt å vokse i lengden. Jeg skal aldri slutte med Hair Luxious så lenge jeg lever, haha.

💇🏼 Velg en tørrsjampo som er bra for håret ditt. Jeg brukte en i mange år som virket supergod, men som til slutt slet av håret mitt. Jeg fikk vite i ettertid at den kan sammenlignes med blekesprayen som fantes for noen år siden og at omtrent alle frisører anbefaler å styre unna. Jeg bruker nå en fra Define som er fantastisk! Det er den hvite med blått på, supergod.

💇🏼 Bruk en god hårkur. De fleste kurer trenger ikke å være i lenger enn tre til fem minutter. Perfekt når man uansett skal shave legger eller skubbe huden. La kuren virke mens du pleier andre områder. Jeg bruker denne fra Joico nå, men har også brukt denne. Liker begge veldig godt!

 

6 kommentarer
    1. Jeg har bleket (stripet) håret endel selv og det bærer det preg av. Sist jeg var hos frisøren fikk jeg anbefalt fuktighersgivende shampo fra Hempz og jeg bare elsker den! Håret blir så mykt og godt også lukter den veldig godt også. Bruker også en leave-in conditioner (spray) i håndkletørt hår som også er varmebeskyttende. Denne er også fra Hempz. Det finnes flere gode hårkuren, men en jeg alltid kommer tilbake til er Redken extreme. Jeg bruker også hårolje på samme måte som deg, men den fra Maroccanoil.

    2. Jeg bruker fast tørrshampoo og ble litt engstelig ifht. Hvilken tørrshampoo som du brukte før som da ødela håret ditt?

    3. Redken exstreme serien er fantastisk for bleket protein fattig hår, pluss viktig og variere med fukt og proteiner, bruke strikk uten metall eller di som ser ut som gammle tlf rør, ikke ha håret for stramt i strikk, og husk og flytte på strikket så d ikke rekker og slite ved ha den må samme plass, ikke gre håret når d er vått da er d på sitt svakeste, og ikke gre d flere ganger om dagen, luftørk og minst mulig kjemikaler og farging hjelper jo på, stusse d minst 3 hver mnd vis man har langt hår for og få vekk åt så det ikke spiser seg oppover, husk håret er dødt så begrenset hvor mye kurer og sånt kan reparere vis man har herjet for mye med der, pluss alt det du skrev 😂

    4. Hei! Jeg lurer på hvor du har kjøpt den hvite kommoden på soverommet deres, og den glassvasen med gullkant. Er det plastblomster i den? Veldig fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg