6 TIPS TIL VELLYKKET SELVBRUNING

Reklame | annonselenker Nelly / LYKO

☀️ Skrubb huden dagen før og påfør masse fuktighet. Du kan også skrubbe huden samme morgen om du skal påføre selvbruningen på kvelden. Dette er viktig for at fargen skal sitte lengst mulig!

☀️ Bruk en påføringshanske og påfør jevnt over kroppen. Jeg liker å begynne innerst og jobbe meg nedover. Jeg starter for eksempel med lårene og jobber meg ned mot føttene. Jeg bruker opp all synlig selvbruning før jeg når hender og føtter hvor jeg bare drar hansken lett over. Jeg tar ryggen til slutt, der kan du kanskje få hjelp av noen i starten til du finner en teknikk som funker til å påføre selv. Det tar litt trening, hehe.

☀️ Bruk en egen selvbruning tilpasset ansiktet. Huden i ansiktet er annerledes enn på for eksempel armer og mage og trenger egen behandling. Akkurat som at du ikke bruker bodylotion i ansiktet, men en egen fuktighetskrem burde du bruke en egen selvbruning i ansiktet.

☀️ Vent så lenge du kan med å dusje etter påføring. De fleste skal virke i åtte timer, da er det genialt å påføre den før leggetid, la den tørke før du legger deg og sov gjerne i pysjamas så du ikke skitner til sengetøyet. Eventuelt påfør kvelden før du uansett skal bytte sengetøy, det gjør ofte jeg. Noen selvbruninger virker med ekspresstid, disse er kjekke om du har dårlig tid, men vil ha litt glow! La den alltid sitte på i tiden som er oppgitt, men det gjør virkelig ingenting om du lar den sitte på lenger.

☀️ Tilfør godt med fuktighet etter du har skylt av selvbruningen. Bruk en god bodylotion og du kan gjerne smøre litt ekstra godt på steder som albuer og knær.

☀️ Porene dine åpnes ved å ta en varm dusj, derfor bør du vente med påføring for å unngå at selvbruningen legger seg i porene. Det samme gjelder barbering. Ikke barber deg dagen før eller samme dag som du skal ta selvbruning.

Det er ganske mye bra selvbruning på markedet om dagen. Personlig foretrekker jeg selvbruning i mousse-form og for øyeblikket er Bondi Sands og Australian Glow favorittene. Jeg har veldig lyst til å teste Sophie Elise sin selvbruning Glöd fordi den har fått sykt mye bra kritikk, men jeg må nesten bruke opp det jeg har hjemme først hehe. Kan dog anbefale self tan drops fra Glöd. Jeg ville nok heller gått for de enn å ta selvbruning i ansiktet. Det blir en mye finere og mer naturlig glød i ansiktet.

8 kommentarer
    1. Jeg har hørt man skal vente med fuktighetskrem og lignende en stund etter man har dusjet av selvbruningen, fordi det kan gjøre at selvbruningen går vekk fordi det trenger flere timer på å liksom sette seg? Ble usikker nå 😂

      1. Jeg har lest og får alltid den beskjeden etter jeg har tatt spraytan ☺️ Så lenge du let selvbruningen sitte så lenge den skal så skal du ha skyldt av alt overflødig når du dusjer. Skyll av med vann frem til det slutter å være farge i vannet, så klapper du deg tørr med et håndkle og da har jeg fått beskjed im at man skaller masse fuktighet ☺️

    2. Hvilke mnder er det best vér på Sørlandet? Og er det noen turområder dere kan anbefale, barnevennlig og enkelt for turister å finne frem? Har Morten noe erfaringer med campingplassene rundt der, kan han anbefale noen?:)

      1. Hei! Det pleier som regel å være veldig fint i juli/august. Men det kan dessverre også her på sørlandet være dårlige sommerdager. Vi er blitt veldig glad i Bymarka her i Kristiansand hvis dere skal feriere noe her. Da har man Ravnedalen sin cafe og nydelige turområder som er merket langs hele veien. Og man ser på kartene hvor langt man orker å gå. Med tanke på campingplasser så har jeg ingen tips å komme med dessverre. Håper dere får en strålende ferie! 🙂

        Morten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg