6 TING JEG IKKE HADDE KLART MEG UTEN PÅ TUR

Halloen! Nå tenkte jeg å dele en liste over ting jeg har brukt mest og satt mest pris på i løpet av denne turen så langt. Det er kanskje flere som skal på en lignende tur? Roadtrip eller eventuelt bare telttur.

Jeg har skjønt at det er lurt å bruke de første dagene til å se hva man faktisk bruker mest og hva man virkelig trenger. For min del har dette vært det viktigste og det jeg ikke hadde klart meg uten. Okei, jeg hadde klart det, men jeg vil helst slippe å være foruten haha.

Baby wipes. Dette er det ALLER VIKTIGSTE jeg har pakket med meg. Hva kan man ikke bruke baby wipes til? Det kan brukes til alt! Vi vasket indisk gryte ut av stormkjøkkenet med baby wipes vi. Hadde ikke med oss nok vann til å vaske opp, men det gikk kjempefint takket være pakken med wipes. Jeg har vasket meg emd wipes. Det var ikke noe vann i nærheten så jeg tok såpe på et par wipes og vasket meg godt. Funket som gull! Så ja, all vasking funker bra med wipes.

Vanndunk. Vi har hatt med oss en stor vanndunk som vi bruker når vi ikke får fylt vann andre steder. Denne kan man også fylle opp hvis man er på en campingplass eller ved et fjellvann slik at den er full til neste gang man trenger å bruke den. Ha den stående i bilen, eventuelt ta den med på teltplassen hvis det ikke er langt å gå.

Polarbrød og tubesyltetøy. Dette har jeg levd på. Det holder seg godt i bilen på både varme og kalde dager, samme i telt. Det er enkelt å spise i bilen langs veien, midt i bakken på tur eller som enkel kveldsmat på teltplassen. Ferdigsmurte knekkebrød (typ Wasa) er også en favoritt her hos oss.

Pute. Jeg elsker puten min! Den har jeg faktisk satt mest pris på i bilen. De første dagene kjørte vi i mange timer og når man ikke kjører selv kan man bruke tiden på en liten nap, eller bare til å slappe av. Da er det godt med en pute. Det er også fantastisk å ha med i teltet om man parkerer like ved teltplassen eller har plass i tursekken. Det er ikke førstepri i sekken hvis jeg skal opp og overnatte på en topp, men hvis jeg får den med så er det gull.

Nedlastet podcast. Både i bilen og i teltet på kvelden. Det er ikke alle steder man har like bra nett, og du slipper å bruke nett på å spille det av om du har nett. Jeg lastet ned hele podcaster før vi dro og det har jeg satt veldig pris på underveis.

Søppelpose. Dette må alltid med i sekken, stor eller liten. Og i bilen! Særlig når man bruker så mye baby wipes, haha. Neida, men tenk så mye søppel det fort blir. Hvis du har med en liten bar eller sjokolade, så må papiret med deg resten av turen. Hvis du overnatter blir det enda mer søppel, så ha med en pose i sekken til alt av søppel.

Powerbank. Fulladet powerbank! Det er også veldig greit fordi det er noe man kan lade opp i bilen. Det er fint å ha med om man telter i det fri og ikke på en campinplass. Min mobil blir i alle fall ganske raskt tom for strøm, særlig når jeg vil dokumentere alt som skjer, høre på podcast og gjerne scrolle på Instagram haha.

1 kommentar
    1. HJELP!!..Gi meg noe jeg som gir livet mitt mening..Alt .Tipsav det du “ikke klarer deg uten”..er utfordringer som jeg sliter med daglig…Sliter stort sett med det meste..Tips?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg