6 NEGATIVE TING MED Å FLYTTE TIL EN NY BY

Reklame | annonselenker Nelly / Monki

GENSER ZARA / BUKSE MONKI HER / SKO HER

🏙️ Man må starte litt på nytt, finne seg til rette, komme inn i helt nye rutiner og en helt annerledes hverdag. Ting er ikke der du er vandt med at det er, du kjenner ikke til de skjulte perlene og må ja… starte på nytt.

🏙️ Finne ny fastlege. Åh, det er jaggu ikke lett. Da jeg først flyttet til Oslo fikk jeg meg en grusom lege som ikke hadde tid til mer enn femten minutter per pasient og hvor jeg ikke fikk lov til å ta opp mer enn ett problem per time, i tillegg var hun kjempedyr! Heldigvis fikk jeg etter hvert anbefalt en lege av en venn og det funket mye bedre. Nå har jeg litt av det samme problemet her i Kristiansand. Jeg føler ikke helt legekontoret jeg nå er hos… Men jeg har en time og skal prøve og se hvordan det går, men det kan være jeg må se meg om etter noe annet. Så er det sånn, hvor i all verden skal jeg sette meg på venteliste? Jeg har jo ikke peiling, man må liksom bare prøve seg frem. PS. jeg vet hvordan jeg fysisk setter meg på venteliste, jeg mener hvordan jeg finner ut hvor jeg vil sette meg på venteliste 😀

🏙️ Treningssenter, frisør, hudpleie. Alle slike ting er også litt som det med legen. Jeg har nå testet et treningssenter en stund, men liker det ikke i det hele tatt. Heldigvis traff jeg på første forsøk med både frisør og hudpleie. Her er det også litt lettere å få tips, og det står ofte anmeldelser av stedet på nett. Hvis man kjenner noen som bor i byen kan man spørre om tips, ellers funker det alltid å Google samt å sjekke ut stedet på Instagram.

🏙️ Hvor har de egentlig den skikkelig digge maten? Brått ender man opp med stedet hvor ingen som faktisk bor i byen drar fordi man ikke vet bedre. Sånt må man også bare teste ut, og her kan TripAdvisor være til hjelp, men jeg må jo innrømme at de ikke alltid får med seg perlene. Det er mye turistfeller på TripAdvisor…

🏙️ Hvor i all verden drar man ut på byen? Dette er kanskje noe av det vanskeligste! Jeg aner ikke hvor jeg drar ut i denne byen, hva man har på seg på de forskjellige utestedene, hva slags folk som pleier å henge der. Er det et skikkelig rølpested, eller er det et sted man ikke kommer inn uten hæler (som forresten er et sted jeg ikke vil være, hater slike steder). Det er så vanskelig!

🏙️ Man må finne seg et nytt nettverk. Okei, dette er kanskje det vanskeligste med mindre man studerer. Mange flytter jo nettopp for å studere og da har man jo fadderuker hvor man kan bli ganske så godt kjent. Hvis man ikke er student så er det litt verre. Hvordan skal man møte folk? Og hvordan skal man ta steget videre fra å være bekjent til å faktisk begynne å henge? Hva hvis man ikke finner noen man får skikkelig kontakt med? Hjelp!

 

22 kommentarer

Siste innlegg