5 GODE SERIER JEG HAR SETT I DET SISTE

The good place sesong 3. Jeg har ventet på sesong tre så lenge! Da Morten satt på serien for første gang tenkte jeg “noe så teit”, men det viste seg raskt at den var overraskende morsom. Okei, litt teit er den enda, men akkurat passe nok til at det fortsatt er morsomt og underholdende. Serien handler først om Elanor som dør og havner på “the good place”, men kun fordi de tror hun er en annen enn den hun er. Elanor skulle nemlig egentlig vært på “the bad place”. Dette byr naturlig nok på noen utfordringer, og etter hvert kommer det frem noe veldig overraskende! Dere finner den på Netflix.

Emily in Paris. Ååååh, min nye favorittserie! Herregud, den kom med perfekt timing. Det å drømme seg bort til storby-livet i disse tider er jo en liten trøst for oss som helst skulle vært på reise. Emily in Paris har alt! Lukus, romantikk, drama og en veldig søt hovedperson som er lett å like. Emily flytter fra Chicago for å jobbe som den amerikanske “kontakten” i et fransk PR byrå for luksusmerkevarer, som nettopp har blitt kjøpt opp av et stort amerikansk selskap. Det byr mildt sagt på utfordringer for Emily som ikke akkurat får den varmeste velkomsten. Dere finner den på Netflix og jeg gleder meg SÅ mye til sesong 2.

Norsk-ish. Denne slukte jeg på en dag! Jeg satt oppe til langt på natt fordi jeg ikke klarte å legge den fra meg. Det er en norsk serie som ligger på NRKTV og vi følger tre hovedpersoner, Helin, Amrit og Fariba som står midt mellom to kulturer. De føler seg norske, men samtidig ikke. En veldig interessant serie som føles skikkelig ekte.

Gåsmamman. Dramaserie som ligger på TV2 Sumo! Denne har jeg nettopp begynt på og herregud så spennende den er! Sonja lever et helt vanlig liv med mann og tre barn, men hun vet at mannen hennes driver en “liten business” på si. Han og tre kompiser, hvorav en av de er broren til Sonja, driver med dyrking og salg av hasj. Fredrik vil ut, og det vil Sonja at han skal også, men før han rekker det blir han skutt og Sonja blir nødt til å kysse grensen til det kriminelle og gjøre ting hun egentlig aldri ville gjort.

Livstid. Denne er sååå bra! Jeg så sesongavslutningen her om dagen og kan nesten ikke vente på sesong to som jeg virkelig håper kommer? Jeg skrev et innlegg om den for litt siden, men kort fortalt så handler den om Victoria Wold som er politietterforsker. I serien følger vi henne i nåværende saker samtidig som vi får små hint til hvorfor hun har endt opp der vi ser henne lenger frem i tid, i fengsel dømt til livstid for drap.

Har dere sett noen gode serier i det siste som dere vil tipse om? 

10 kommentarer
    1. Norsk-ish og Livstid er superbra serier 🙂

      Jeg måtte klikke inn når jeg så bildet av flotte hunden ved din side 😀 Shetlandsheepdog <3

      Akkurat som min hun, Leia 🙂

    2. Schitts creek på tv2 sumo er veldig artig. The haunting of hill house på Netflix (grøss) og the crown på Netflix som handler om dronning Elisabeth fra den tiden hun ble dronning og fremover en tid. The good plate som du nevner tror jeg må være noe av det beste, rareste , men komiske jeg har sett.

    3. Intersection på Netflix. Første jeg tenker på om morgene og siste jeg tenker på før jeg sovner 😳😳 Den er tyrkisk men det blir man fort vant til.
      Den har ALT og jeg elsker den ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg