VALPEKURS OG TÅRER

Reklame | annonselenker Monki / Nelly

OVERDEL MONKI HER / BUKSE HER / SKO HER

Hei, fineste dere! Hvordan har dagen deres vært? Jeg kan si at dagen i dag var hundre ganger bedre enn dagen i går. I dag har jeg kost meg skikkelig. Jeg dro til byen klokken tolv og møtte en venninne, vi skravlet lenge, spiste en deilig lunsj, kikket i butikker og spiste enda mer 😉

Det var ordentlig godt etter dagen jeg hadde i går. Den startet bra med jobb og jeg har spilt inn masse gøy sammen med frisøren min som jeg skal få redigert og lagt ut til dere. Morten og jeg spiste en skikkelig god lunsj på favorittstedet Panda Panda og dro hjem til den fine lille valpen vår.

Selv om jeg gjorde morsomme og koselige ting så gikk jeg hele tiden med en vond følelse. Jeg gruet meg så ufattelige mye til å dra på valpekurset jeg skulle på senere på kvelden. Det er noe med slike settinger som jeg ikke takler så bra…

Jeg visste ikke hvor det var, jeg skulle gå inn i et rom med fremmede hvor vi skal presentere oss for hverandre og dele. Jeg hater slike ting. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. Jeg gruet meg alltid til første skoledag selv om jeg likte skolen. Hvis jeg forsov meg til noe så droppet jeg det heller enn å komme for sent, tanken på å komme inn i et fullt rom og få alles øyne på seg… Jeg nektet å være med på det såkalte sonelaget med håndballen hvor man sendte en eller to spillere hva hvert lag fordi jeg fikk vondt inne i meg av tanken på å samles på den måten, masse fremmede, hva hvis jeg var for dårlig, hva hvis jeg dummet meg ut.

Det var også en av grunnene til at jeg ikke klarte å fortsette studiet. Det ble verre å verre å gå inn døren til forelesningssalen. De siste gangene stod jeg bare utenfor, men turte ikke åpne og endte opp med å gå hjem.

Det der har fulgt meg hele livet, og mange synes det er rart fordi jeg har jo klart å være med på realityprogram med vilt fremmede, jeg klarer å snakke på intervjuer, jeg er jo blogger! Jeg vet det. Jeg synes det er skikkelig rart selv og jeg har ikke noe svar til dere. Det er liksom noe helt annet, men jeg kan ikke forklare dere hvorfor. Jeg vet virkelig ikke hvorfor det blir sånn, men det er helt grusomt.

Hele gårsdagen var forferdelig fordi alt jeg tenke på var hvor mye jeg gruet meg til å dra på valpekurs. Jeg gråt og gråt like før jeg skulle dra. Jeg gråt i bilen på vei dit, men denne gangen hadde jeg ikke noe valg. Denne gangen er det ikke bare meg det går utover om jeg ikke drar, slik som med studiet eller sonelaget. Denne gangen kom det også til å gå ut over Trulte og derfor visste jeg at jeg kom til å klare å gå inn den døren, men det var mildt sagt en kamp med meg selv.

Det gikk som det alltid gjør, veldig fint, så jeg vet ikke hvorfor det blir sånn hver gang. Da jeg kom hjem var jeg helt utslitt. Kroppen min var tung, hodet verket og jeg var så trøtt. Det å kjempe så mye med seg selv er skikkelig tungt, men heldigvis vant jeg denne kampen og jeg skal vinne flere. Husker dere målet mitt for 2020? Si JA til mer og ikke trekke meg. Det skal jeg klare.

20 kommentarer
    1. Hei Andrea!😊
      Takk for at du deler dette. Jeg har det også slik som deg. Liker ikke å komme i sentrum liksom, i settinger jeg ikke er trygg i. Jeg føler meg så synlig, usikker og klumsete. For min del så handler det om frykt. Frykt for å dumme seg ut. Frykt for å ikke være god nok. Frykt for å bli vurdert. Frykt for å komme til kort. Ikke få til. Ikke være god nok.
      En merkelig greie. Men kanskje har mange det sånn i større eller mindre grad ?😊

    2. SÅ bra, Andrea! Stor klapp på skuldra til deg! 👏 Du er godt i gang med det målet nå! Hærlig! Ha en fin kveld! Klem! ❤️

    3. Har det helt likt. Jeg hater sosiale settinger med folk jeg ikke kjenner, blir heller hjemme. På nyttårsaften ville en venninne ha meg med på fest men da droppet heller hele nyttårsaften og ble hjemme alene. Orker ikke kommunisere med folk jeg ikke kjenner, hater det. Trives best hjemme i min egen sofa. Jeg blir også helt utslitt av sånne sosiale lag og må legge meg ned på sofaen når jeg kommer hjem. Bra det er flere av oss 🙂

    4. Aaww, føler med deg! Har hatt samme problem som deg i alle år. Dropper bursdager hvis jeg må gå bort alene..
      Slite også med å gå inn i garderoben på trening hver uke (fotball, damelag) 😂 helt tullete når det er det samme hver uke, men fint å vite andre også har det litt sånt av og til😅

    5. Jeg synes du er flink jeg, som klarte å komme deg til kurset på tross av en indre kamp❤️ Du er virkelig sterk, og bloggen din får meg alltid i godt humør😃

    6. Så fint innlegg. Og veldig gjenkjennelig. Spesielt med tanke på studier kjenner jeg meg så igjen. Og forelesninger ble mitt største mareritt! Er litt “godt” å se at andre har det slik også. Selvom jeg blir sett på som en veldig utadvendt person så er slike settinger likevel grusom. Men man vokser på å prøve. Og etter jeg selv fikk barn så har jeg blitt bedre. da blir man bare kastet ut i det – slik som du med Trulte. Heia deg Andrea!! <3 PS: hvor er plakatene dere har over sofaen i stuen fra? De er så fine!!

    7. Åh så glad jeg ble over at du deler dette! Jeg kjenner meg helt igjen, spesielt når det kommer til studier. Jeg er også en som dropper å komme dersom jeg er litt for sein til forelesningen og alt har startet. Det samme gjelder andre sosiale settinger hvor jeg er alene og ikke kjenner noen. Men, man må bare fortsette å utfordre seg selv, ihvertfall for meg som studerer til å bli lærer. Elsker bloggen din, og at du deler slike vanlige følelser, og har et normalt liv med føttene planta på jorda, som mange andre bloggere ikke har. Stå på!

    8. Trøstende ord til deg, du er ikke alene om det. Jeg er selv veldig lik deg der, store folkemengder og presentasjon foran andre er noe jeg virkelig ikke liker😏 Så fint du deler dette🤗❣

    9. Hei Andrea! Kjenner jeg SÅ godt igjen i dette innlegget her. Jeg hater å komme inn i settinger der det er mange folk og mange øyne som stirrer.
      Jeg har alltid vært veldig trygg på skolen, men da jeg begynte på VG2 var jeg ikke trygg i klassen jeg kom i, der startet det hele. Jeg ble aldri trygg, vg3 ble verre. Nå går jeg på universitet, og jeg går aldri inn i en forelesningssal alene. Hver gang jeg kommer på universitetet må noen av vennene mine møte meg utenfor for å gå sammen med meg inn i salen.
      Det er så tungvint fordi det går jo alltid fint! Jeg overtenker så mye, for jeg tviler på at andre i d hele tatt tenker på at jeg kommer inn osv.
      Håper alt står bra til med deg, elsker å lese bloggen din❤️

    10. Hei🙂
      Har det akuratt slik som deg. Flere ting som er peace of cake for noen er kjempe stort og skummelt for meg.
      Men guuuuud så fantastisk følelse det er etter man har trosset grensen og klar det alikevell.

      Mestringsfølese på det høyeste!!

      Klapp deg selv på skulderen🙂

      Bra jobbet 🙂har foresten enn liten “Tulte” vi og, så kjenner på den følelsen å møte opp på kurs. Men gikk med et smil om munnen ut etterpå🙂

      Gøy og følge med på dere og valpen da Tyra her er samme alder og samme rase bare Annen oppdretter fra Fredrikstad 🙂

      Ha en fin dag 🤩🐶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg