UKENS HANDEL

I dag har jeg vært på butikken og handlet inn mat for uken. Jeg prøver å planlegge ukens middager på søndag og handle inn alt hver eneste mandag så jeg slipper småturene og ekstra utgifter.

Jeg deler også ukens middager for dere. Vi skal spise deilig indisk fra Mother India på lørdag, men resten av uken blir det følgende:

Laks med spinat og kokte grønnsaker

Halloumisalat

Hjemmelagde fiskekaker med småpoteter

Meksikansk gryte

Burger, vegetar til meg og vanlig til Morten

Søtpotet- og gulrotsuppe

Denne er så god og utrolig kjekk å ha i bilen på vei hjem etter trening. Det tar ofte litt tid før jeg får satt meg ned og spist noe. Trulte skal ofte luftes med en gang vi kommer hjem og det er liksom alltid noe som skjer før jeg får mat i magen så da er det godt å ha denne i mellomtiden.

Jeg synes disse burgerne er kjempegode så de burde dere prøve.

Mmmm… Disse er så gode! Bruker de ofte i salater og på pizza.

Jeg prøver å spise fisk minst en gang i uken.

Denne er gull når jeg blir fysen på noe godt.

Disse er så sykt gode bakt i ovnen med litt olje på, rosemarin og maldonsalt.

Så blir det en deilig halloumisalat. Denne kan man fint også lage halloumiburger av, kjempegodt det også!

Vi hadde heldigvis en del liggende fra før. Jeg var på Coop Obs i Sørlandsparken (typ det eneste stedet jeg finner Quorn) og fylte opp den lille fryseren vår med seks pakker Quorn som jeg bruker i stede for kjøttdeig. Det er en veldig god erstatning!

Vi handlet på Meny og det kostet rett over 800 kroner.

21 kommentarer
    1. Nam! Mat lagd fra bunnen er det beste! SÅ forbanna kult at du er nominert til Vixen!!! 😀 Det skal stemmes!!! Yeeei! Klem! <3

    2. Så mye Morten maser om at vi skal nominere deg. Må si at det ikke frister å stemme på deg når han maser veldig mye om det.

      1. Burger er den burgeren som du ser på bildet her 🙂 Halloumisalaten er enkel. Jeg skjærer opp halloumi i skiver og steker det i pannen til alle skivene har fått en fin gylden farge. Så har jeg i oppskåret agurk, cherrytomater og cantaloupe melon 😀

    3. Hei! Har du oppskrift på halloumisalat? Hva bruker du når du steker den? Og hva har du i salaten? 😍

      1. Jeg har bare begynt å like det mindre og mindre med årene så jeg kuttet ned mer og mer naturlig bare fordi jeg synes det ble ekkelt. Nå spiser jeg det omtrent aldri, men jeg har ingen regler på det. Hvis jeg plutselig skulle få lyst på så kan jeg spise det, men jeg tviler ekstremt sterkt på at det kommer til å skje. Jeg synes det er skikkelig ekkelt 🙂

    4. Men syntes du det er ekkelt å spise godis som er proppet fullt med griseknokler og fett også?

      Må bare spørre, siden det er en del folk der ute som liker å kalle seg selv for en vegetarianer men har null idè om hva de faktisk spiser, annet enn å velge bort kjøtt fra måltidene sine 🤷🏼‍♀️
      Sier ikke at du kaller den en vegetarianer, så er det ute av verden også.

      Syntes derimot at det er kjempe bra og oppmuntrende ovenfor andre at du velger vegetar fremfor kjøtt, selvom du ikke er 100% vegetarianer. Det er de små valgene i livet som hjelper miljøet på veien. Prøver selv å ikke spise så altfor mye kjøtt. Men har innfunnet meg i at jeg aldri kommer til å bli helt kjøttfri, da jeg er litt for glad i en god biff

      1. Nei, grunnen til at jeg ikke som regel ikke spiser kjøtt er fordi jeg ikke liker det. Jeg liker godteri, men spiser som regel sjokolade og lakris 😀 Litt gummi blir det også i ny og ne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg