10 GRUNNER TIL Å BO I KRISTIANSAND

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nydelig sommerby. Det er ingentig som slår Sørlandet på sommeren, i hvert fall ikke Oslo som bare er stress fra juni til august.

Mindre folk enn i Oslo. Jeg er jo egentlig ikke så veldig glad i folk, hehe så at det bor færre folk i Kristiansand er egentlig bare et pluss.

Fortsatt kort vei til Larvik. Det er bare en liten tog- eller biltur unna og for å være ærlig så er jeg ikke på besøk så alt for ofte. Wopsi.

Nye impulser. Jeg er faktisk ganske lei av Oslo, så det hadde vært gøy å prøve noe helt nytt!

Morten kan fortsette på studiet sitt. Det er jo lettere for han å fortsette enn å styre med å bytte eller søke i Oslo.

Sørlandssenteret. Jeg har vært der en gang, men elsker det. Det er så stort, fint og oversiktlig med masse bra butikker!

Koselig bysentrum. Jeg hadde nok tilbragt en del formidder der, ja.

Kort vei til hytte. Familien til Morten har hytta cirka en og en halv time fra Kristiansand.

Jeg har faktisk én venn der allerede (haha). Det er jo et pluss at jeg i hvert fall har en venn.

Økonomisk smart. Kristiansand er billigere enn Oslo, særlig når det kommer til leie og kjøp av bolig.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer
    1. Er du vegetarianer/veganer eller bare spiser du mindre animalske produkter? Lurer på om du drikker melk eller tar noe kosttilskudd for å få i deg kalsium. Har selv sluttet å drikke melk og er usikker på om jeg må ta noe tilskudd eller ikke.

      Var forresten stor fan av Love Island og heiet på Ellinor og Cristian helt frem til nest siste episode. Da bare fikk jeg helt for meg at du og Morten var det perfekte par og jeg håpet virkelig dere skulle vinne. FOR et flott par! Må også gi deg ros for hyppige opodateringer gjennom hele dagen og også innlegg av kvalitet. Nyt førjulstiden fine du!

      1. Hei! Nei, jeg bare er ikke så veldig glad i kjøtt så spiser lite av det 🙂 Da ville jeg hørt med en ernæringsfysiolog for eksempel! De har vel litt peiling på sånt <3 Ååå så koselig å høre! Tusen takk, i like måte!

    2. Det hadde sikkert vært veldig gøy for dere begge å prøve å bo i begge byene! Om dere bor i Kristiansand først slik at Morten får fullført studiet sitt, også kunne dere flyttet til Oslo etter det? 🙂

    3. Har du hørt på Kristina (Andersen) og Belinda (Jacobsen) sin podcast? De bor i Kristiansand og jeg drømmer meg bort i deres skildringer av småbyidyllen og den lokale tilhørighet – og ikke minst dialektene!! Jeg heier på at dere flytter til Kristiansand, det hadde vært gøy å følge deg på eventyr i en helt ny by!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg