10 GRUNNER TIL Å BLI BOENDE I OSLO

Nå som Morten og jeg har bestemt oss for å flytte sammen må vi begynne å tenke på hvor vi skal ende opp. Det er en vanskelig avgjørelse og selv om begge er villige til å flytte på seg så vil vi nok helst bli boende cirka der vi er nå. For å gjøre det litt lettere har jeg laget en liste med 10 grunner til å bli boende i Oslo og en med 10 grunner til å flytte til Kristiansand. Vi starter med Oslo så kommer Kristiansand litt senere.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alle vennene mine er her. Det er den største grunnen til at jeg vil bli boende. Jeg elsker vennene mine og hvis jeg hadde flyttet hadde jeg savnet de så mye.

Det er kort vei til Larvik. Bare et par timer i buss eller på toget så er jeg hjemme hos pappa.

Jeg elsker at man har alt tilgjengelig hele tiden. Hvis man vil gå ut og ta en drink er det alltid et kult sted åpent, middag, café, trening, kino, kulturelle opplevelser som musikaler, teater og konserter.

Hav, skog og storby i ett. Oslo har liksom litt av alt samlet på et sted.

Restauranter. Det er sååååå mange digge restauranter i Oslo så man trenger aldri bli lei av et sted.

Bloggen. Selv om jeg ikke er på så mange av de så hender det at det dukker opp event-invitasjoner i inboksen. Det er mange annonsører som holder til i Oslo-området og det kan nok være en fordel å bli boende i Oslo for å være mer tilgjengelig sånn sett.

Man kan gå over alt. Jeg har jo ikke hatt Ruter-kort siden 2016 tror jeg. Her kan man som regel gå over alt, i hvert fall til de sentrumsnære områdene.

Gode studiemuligheter. Hvis jeg skal begynne å studere er planen å studere på OsloMet.

Foodora. Det er faktisk verdt et eget punkt. Her kan man få levert mat fra utrolig mange digge restauranter, rett på døra!

Legen min. Jeg er så utrolig fornøyd med legen min at han fortjener et eget punkt! Det blir vanskelig å finne en like flink lege altså, jeg har prøvd mange.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Hei du!
      Jeg leste innlegget ditt og klarte ikke dy meg med å komme med min mening også. Jeg er opprinnelig fra Østfold så har sittet med samme vurdering som deg(minus kjæreste delen). Hva er best av Oslo og Kristiansand?
      Så jeg har noen punkter til deg. Haha
      Jeg så du skrev at det var kort vei til Larvik og hjem, er omtrent 2 timer og rundt 30 minutter fra Kristiansand til Larvik med bil. Så det er jo ikke så lang avstand.
      I tillegg så skrev du om hav, skog og by i ett, og at alt er tilgjengelig og du ikke trenger ruter kort. Det er sannelig Kristiansand også!! Nesten uansett hvor du bor i nærheten av byen så er det kort vei over alt. Og du har masse fint tur terreng i nærheten.
      I tillegg har du UIA, som er ekstrem fin skole med veldig god kantine. Her kan du studere om du vil også.
      Det er masse kulturelle muligheter, restauranter og kinotilbud også. (Mer enn man skulle trodd)
      I tillegg så finnes Nibbler i Kristiansand, funker veldig lik foodora, og mange gode restauranter som kjører ut. Man får en utrolig rolig følelse av å bo på Sørlandet. Alt går i et behagelig tempo, som man ikke finner i Oslo føler jeg. Har selv venner i Oslo og vi er helt sikre på at de er mer stresset enn meg.
      Så jeg vet ikke med deg, men Sørlandet er behagelig og ikke usentralt i det hele tatt! Det anbefales veldig, hvert fall å teste i en periode. Og vennene dine kommer til å elske å besøke deg i fine Kristiansand.
      Nå kan det virke som jeg selger veldig inn Kristiansand her, men jeg synes det er dumt hvordan flere mennesker ser på Kristiansand og at de ikke forstår hvor koselig, rolig og fint det egentlig er!
      Kanskje forskjellen med Oslo og Kristiansand er at den ene byen er hektisk og andre er roligere? Er vel selvfølgelig andre elementer i bildet også, men anbefaler deg og prøve å leie en periode for å teste Sørlandet. Du kommer til å trives!!
      Håper du får en fin dag, og god helg! 🙂

    2. HVORFOR FLYTTE TIL SØRLANDET
      1. Vi har den deiligste sommeren i hele Norge!
      2. Sørlandssenteret – Skandinavias største shoppingsenter!
      3. Du kan invitere vennene dine hit og få nye opplevelser sammen med dem.
      4. En haug av nye ting du kan dele med dine blogglesere.
      5. Det vil mest sannsynlig gjøre Morten veldig lykkelig.

    3. Kristiansand er nydelig, fint vær, mindre folk, gode restauranter. Fine folk. Var sammen med en der fra, hadde flyttet om omstendighetene var annerledes. Bor i Bergen nå

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg