SPØRSMÅL OG SVAR OM JUL

Hva er din favoritt julemiddag?

Det eneste jeg liker av julemat er medisterkaker, haha. Så jeg får vel si det med godt tilbehør. 

Liker du gløgg? Med eller uten rosiner og mandler? Med rødvin i?

Ja, elsker gløgg! Både alene og med både mandler og rosiner. Jeg har faktisk aldri smakt gløgg med rødvin, men det er sikkert godt det. 

Hvordan skal du feire julaften?

Jeg skal feire julaften i Larvik sammen med pappa og stemoren min så det blir veldig koselig 🙂

Har du noen faste ritualer på julaften?

Ja, vanligvis så jobber jeg, tar toget til Larvik og kommer rett hjem til julemiddag haha. Nei jeg har ikke noe jeg må gjøre eller noe sånt på julaften. 

Kunne du klart å være vegetarianer i jula om du hadde vært vegetarianer?

Ja, hvis jeg først hadde vært vegetarianer så hadde jeg vært det i julen også, selvfølgelig.

Favoritt-julesanger?

O Helga Natt – Nils Bech
Himmel på Jord – Kurt Nilsen
I’ll be Home – Meghan Trainor
Fairytale of New York – The Pogues
Christmas Lights – Coldplay
Last Christmas – Wham
Driving Home for Christmas – Chris Rea
Baby it’s cold outside – Ella Fitzgerald
O Holy Night – Celine Dion

Hva slags kaker pleier du å bake?

Sånne rispuff-greier med sjokolade rundt, havreflarn (?), noen ganger pepperkaker. Det er litt forskjellig egentlig! 

Hva er best, pinnekjøtt vs. ribbe?

Æsjjjjj, liker ingen av delene. 

Hvordan starter du din julaften?

Hvis jeg jobber så står jeg opp, spiser frokost og drar på jobb. Hvis jeg har fri så står jeg opp, drikker en kaffe, spiser god frokost og setter meg i julepysjen i sofaen og ser på julefilmer. Kanskje jeg tar meg en treningsøkt, merkelig nok trener jeg ofte på julaften haha. 

Når pynter du juletreet?

Da jeg var liten og bodde hjemme pleide vi å gjøre det lille julaften 🙂

Har du julestrømpe?

Nope, aldri hatt. 

Topp 5 julefilmer du MÅ se?

Elf, Julenissen, Grinchen, The Holiday og Hjemme alene.

Hva spiser dere på julaften hjemme hos deg?

Vi har pleid å ha islandsk julemiddag, eller i hvert fall det pappa alltid spiste hjemme da han var liten. Det er aspargessuppe til forrett, rype med glaserte poteter, grønnsaker og saus til hovedrett også pleide vi å ha iskrem med varme skogsbær til dessert. Nå spiser vi litt forskjellig og jeg får som regel medisterkaker fordi jeg ikke liker noe annen julemat, haha. 

Er du en av de som fester første eller andre juledag?

Jepp! Vi pleier alltid å dra ut første juledag i Larvik og det er sååå koselig. 

Alkohol på julaften – yei or ney?

Nei. Vi har aldri hatt det hjemme, så jeg har ikke tenkt over at man kan drikke på julaften haha. 

Hvordan ser din perfekte 1. juledag ut?

Jeg våkner frisk og rask, drar på meg julepysj og kosesokker, spiser rester av julemiddagen til frokost og ser julefilmer hele dagen lang. 

Fikk du gaver i skoen som barn, fra de islandske nissene?

Ja! Det var så morsomt 😀

Har du enda julekalender i førjulstiden? I så fall, hva slags kalender pleier du å ha?

Jeg fikk Flax-kalender av svigers, så det var veldig koselig <3 Da jeg var liten fikk jeg pakkekalender og noen ganger sjokolade-kalender.

Hva er den beste julegaven du har fått?

Wow, vanskelig spørsmål! Jeg har fått så mye fint opp gjennom årene så det er vanskelig å dra frem noe. Jeg klarer faktisk ikke velge. 

Har du en favoritt-juletradisjon?

Hm… Nei, ikke annet enn å se julefilmer i pysjen og spise rester første juledag haha.

Rød eller brun julebrus?

Ja takk, begge deler!

Hva betyr julen for deg?

Stress, mas, kos, lite mat jeg liker, filmer, mett. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg