SLIK BLIR FLYTUREN PERFEKT

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Powerbank. Det er helt forferdelig å lande uten strøm! En ting er at det er kjedelig på selve flyturen, men hvis man skal møte noen, finne frem osv. på flyplassen så er det ganske greit å ha strøm så sleng med en fulladet powerbank i håndbagasjen så er du safe. 

Offline spilleliste. Noen fly har jo wifi, men det er sjeldent veldig bra. Jeg er totalt avhengig av å høre på musikk når jeg flyr og forbereder alltid en offline spilleliste som er lang nok til å vare hele flyturen. Dette er lurt å gjøre dagen før fordi sangene må lastes ned over wifi. 

Bok. Man vet aldri når rastløsheten slår til og da er det lurt å ha en bok liggende i håndbagasjen. 

Nakkepute og sovemaske. Dette må jeg ha med på lange turer! Nakkeputen er med på de korte også fordi jeg 99% av gangene jeg flyr sovner i det flyet letter, om ikke før. Det er så mye diggere å bruke en nakkepute enn å våkne opp med stiv og vond nakke etter å ha sovnet i en fæl stilling.

Snacks. Om du skal på en langtur eller bare en svipptur så er det greit å ha med litt snacks i håndbagasjen. En proteinbar, oppskåret frukt, en sjokolade, mandler og rosiner, banan. Noe digg som får opp blodsukkeret om det trengs underveis. 

Sjekk inn på forhånd om det er mulig. Da sparer du masse tid og slipper å stå i den eviglange innsjekkskøen. Det er så digg å kunne gå rett til en automat og skrive ut bagasjelapp og boardingkort for så å sende kofferten avgårde på bagasje drop uff eller hva det nå heter. 

Ha system i håndbagasjen. Jeg plasserer det jeg vet jeg må ta ut øverst, sammen med det som må legges i de små plastposene. Da er det enkelt å ta frem i sikkerhetskontrollen, i stede for å måtte grave langt ned i kofferten eller vesken og lage kø. Passet og lommeboken ligger også alltid lett tilgjengelig. 

Vær ute i god tid. Det verste er å måtte løpe til flyet eller bli ropt opp over høyttaleren. Vær heller ute i litt for god tid enn i siste liten. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg