DEN FØRSTE KJÆRESTETUREN

God, morgen mine flotte lesere! Etter en deilig natts søvn skal jeg pakkee  ut av kofferten og slenge en del klær til vask. Så skal jeg rett og slett starte pakkingen igjen. Det er ikke noe vist å sette kofferten ned i boden i hvert fall, haha. Den blir jo brukt nesten hver uke og nå er nemlig klart for at Morten og jeg skal reise på vår alle første kjærestetur, bare oss to!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Morten kommer til meg torsdag kveld også flyr vi sammen til Barcelona på fredag. Jeg gleder meg vanvittig mye. Barcelona er en by jeg har hatt lyst til å besøke kjempelenge, men det har aldri blitt noe av. En venninne og jeg bestilte faktisk tur dit for noen år siden, men det endte med at vi måtte avlyse. Utrolig kjedelig, men nå får jeg heldigvis dratt!

Jeg har brukt de siste dagene på å google Barcelona og lest masse reisetips fra forskjellige bloggere. Det er faktisk noe jeg alltid fjør når jeg skal reise til et nytt sted. Jeg setter meg ned og leser gjennom bloggers reiseguide til destinasjonen jeg skal besøke. Det blir et veldig ekte og ofte unikt perspektiv på stedet, noe jeg merker fordi nesten alle har forskjellige tips. Da er det masse å velge i og så finner man kanskje noe som passer helt perfekt for det man ønsker å få ut av ferien.

Jeg gleder meg fra alt til å gå rundt og bare se på gatene til å spise digg mat og oppleve en helt ny by. Kom gjerne med tips i kommentarfeltet om det er noe jeg må få med meg, hva vi burde gjøre og ikke minst hvor vi bør spise. #matelskerdeluxe. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

42 kommentarer
    1. Hei! Dere må dra å spise på Ziryab, det er den beste tapasen jeg noensinne har smakt og det hender seg jeg har lyst til å dra tilbake til Barca kun for å spise der, haha. Like ved ligger en cocktail bar, Numero Nueve, som har sinnsykt gode drinker, som jeg anbefaler å ta turen innom etter en bedre middag på Ziryab 😀

    2. Anbefaler restauranten Cera 23! Bord må bestilles 1-2 dager i forkant. De har en veldig god biff og blackberry mojito:) Ligger litt bortgjemt:)

    3. Barcelona er et kjempe flott sted, bare husk å pass på vesker og skjul for all del koden på kortet når dere skal ta ut penger. Vi opplevde at kortet ble kopiert i en minibank på LaRambla men heldigvis så de ikke koden.
      De turist bussene som kjører rundt er kjempe flotte, husk øre telefoner. De kan man hoppe av og på som man ønsker.
      Selv om man ikke er fotball fan, så anbefaler jeg også turen innom Camp Nou, for en flott stadio.
      Kos dere masse.

    4. Så koselig med tur, kos dere masse 🙂
      Jeg har slitt en del med mat, og det virker som at du har et veldig avslappet forhold til mat og kan unne deg det du ønsker, stemmer det? 🙂 Det virker så deilig! Jeg har alltid vært redd for å ha kjæreste, for at han skal mene noe om hva jeg spiser eller at jeg da bare må spise sunt, men jeg blir virkelig inspirert av å se at dere to kan kose dere sammen!
      Stor klem <3

    5. Sophie: Tusen takk <3 Jeg har et veldig avslappet forhold til det nå ja, og det er veldig deilig. Det er rett og slett fordi livet er for kort til at jeg orker å tenke på hva jeg spiser hele tiden. Jeg vil heller kose meg når jeg kan det fordi jeg kan bli påkjørt av en buss i morgen. Litt merkelig tankegang, men sånn er jeg skrudd sammen da <3 Uff, nei! Da er han ikke en bra fyr... Du skal få spise akkurat hva du vil uten at noen skal legge seg opp i det! Selvfølgelig er det bar med et sunt kosthold, men man må kunne kose seg også om man vil det <3 Håper du finner en løsning som passer for deg. Klem <3

    6. Hei Andrea 🙂
      Jeg har aldri lest blogger, men har lenge hatt en guilty pleasure med å se både paradise, love island, ex on the beach osv.. Selv om jeg er det jeg betegner som voksen(28) og har barn.
      Først: Vet love island har fått litt slakt og lite seere osv, men håper virkelig dette programmet kommer igjen! For jeg elsket programmet, syns ikke det var kjedelig, og det ente med at flere ble kjærester, noe som er hele poenget med programmet..
      Etter jeg så love island begynte jeg å lese bloggen din. Var veldig spent på hvordan det gikk med dere. Og også de andre deltakere. Må innrømme at jeg ikke ble kjempe lei meg når jeg så at Anne Marthe og Martin ikke holdt sammen lengre, GO Magnhild.. Det var kanskje ikke så voksent gjort av meg å skrive dette, men men..
      Det er så gøy å lese bloggen din å se hvordan du har det osv. Du virker som en fantastisk jente, som har bena godt plantet på jorden 🙂 Og Morten!! For en mann! Dere er heldige begge to 🙂
      Også er det veldig godt å se at du er så åpen om vaginismen, det er så bra at folk står frem med sånt for at yngre jenter skal få opp øynene og ikke bare takle sånne plager.
      Også ser jeg jo at du har blitt kritisert for at du ikke ble med på halloween-festen. Du må da fader meg bestemme selv hva du skal gjøre på bursdagshelgen din, bra du tar egne valg og står imot presset. Realityshowet er jo ikke livet ditt..
      I tillegg har du blitt kritisert for å ikke dra i bursdagen til Isabell. Du sier dere er bekjente/venner og ikke bestevenner. Og jeg mener hvis dere hadde vært bestevenner også, så er det uansett ditt valg hva du skal gjøre. Og det å velge å tilbringe helgen med kjæresten din som har bursdag er jo helt naturlig? Når man begynner å bli litt voksen(bare litt, vet du har et problem med alder, hehe), så ser man jo gjerne at det er kjæresten som skal være den aller nærmeste. Det er han du sannsynligvis skal bo med etterhvert(krysser tusen fingre) og det er han som forhåpentligvis blir din familie. Dette mener jeg tyder på et voksent valg. Når man er yngre så er ikke kjæresten alltid den nærmeste, fordi det gjerne ikke er like varig..
      Kommentar til at du ikke vil føde egne barn: Tror jeg har sett at du overraskende nok har fått kritikk for dette også.. Folk altså.. Dette er ditt valg, det er din kropp! Jeg må jo si at jeg syntes det var en fantastisk opplevelse å gå gravid og føde barn. Men jeg respekterer jo selvfølgelig at ikke alle ønsker dette på samme måte som deg. Det at du vurderer adopsjon er jo helt fantastisk, det å hjelpe barn som er “i nød” er jo en veldig god tanke, det er mange der ute som trenger den hjelpen.
      Du er ei fantastisk jente, stå på som du gjør <3
      Et spørsmål:
      Har du et bevist forhold til hvordan du fremstår som en influencer/forbilde for barn/unge som leser bloggen din?
      PS: Jeg har aldri tenkt over at du har gjort noe galt her altså, lurer bare på hva du tenker om det 🙂
      Kanskje det ble litt kjedelig, langt og uryddig skrevet, men sånn er nå jeg... Mitt talent er virkelig ikke tekst. Og kanskje jeg begynner å bli litt gammel..

    7. Heisann! Utrolig kjekt dere drar på tur! Må kose dere masse fine dere😁 men har du ferie fra den klesjobben din siden du reiser så mye? Og hva er det Morten gjør på? Studerer eller jobber?
      Kos dere finr dere!

    8. Anbefaler å besøke parken Park Guell på en soldag, utrolig koselig park med mye gøy å se på og ta bilder av <3 Kos dere masse, søtinger!

    9. Ella: Hei, Ella og tusen takk for denne fine kommentaren! Så koselig <3 Nå ble jeg oppriktig glad dette betyr veldig mye for meg!

      Ja, det har jeg absolutt. Jeg tenker alltid over hva jeg publiserer og hva jeg svarer på kommentarer og spørsmål 🙂

      Ikke kjedelig! Kjempefint <3 Tusen takk! Ha en strålende dag videre 😀

    10. Christine: Tusen takk <3 Nei, men jeg jobber bare deltid og har fått byttet bort litt vakter 😀 Morten studerer egentlig, men har permisjon fra studiet dette semesteret så han jobber litt bare.

    11. Restaurant Carpe Diem Lounge Club, en restaurant som ligger helt nede på stranden. De har sinnsykt god mat der, eneste er at det er litt dyrt der, men det er faktisk verdt det!
      Ellers generelt reisetips: gå gjerne i litt bakgater og ikke de mest turistinfiserte områdene, er der man som regel finner de beste perlene av noen restauranter. Gjør alltid dette når jeg er ute å reiser og ender alltid opp med å finne den beste maten.
      Ellers så er Barcelona propp full av både kultur og shopping muligheter, så det er umulig å kjede seg.
      God tur!

    12. Anonym: Jeg failet! Det har vært mye frem og tilbake fordi først trodde vi at vi måtte skatte, så trodde vi ikke at vi måtte skatte, men nå har vi sjekket det opp med skattetaten så vi er 100% sikre og vi må ikke skatte av premiepengene. Woho! Så 0,-

    13. Font Màgica MÅ dere besøke. Den er en fontene som har lys/lyd show hver halvtime på kvelden. Det er kjempe magisk og utrolig romantisk❤️Google for mer info.
      Så utrolig hyggelig å se at du har det så fint om dagen. Dere er er flott par og dere kler hverandre😘God tur!

    14. Camp nou! Og fjellene, Montjuic og Tibidabo, syk utsikt! På søndag er senteret på havna åpent, men mye annet er stengt. Gå rundt i el born. Og i sidegatene til la rambla. Metro er veldig enkelt og billig, kjøp kort med 10 klipp, billigst.
      Har egentlig 1000 tips, må begrense meg så andre også kan oppleve byen selv🙈 litt for glad i den byen.

    15. Hei!
      Jeg bare lurer litt på hvordan det går med vaginismen din?☺️ Du må ikke svare på denne hvis du ikke føler for det men grunnen til at jeg lurer er fordi jeg sliter med vaginisme og endometeriose selv. Har hatt fire endometeriose operasjoner på ett år så har liksom ikke helt kommet i gang eller hatt ork til vaginisme behandling. Problemet hos meg er at samleie med kjæresten min er helt umulig.. så spørsmålet mitt er vel egentlig hvordan det funker for deg nå etter behandling?☺️
      Stor klem fra meg❤️

    16. Barcelona er en så fin by, gled dere! Mye å se, spise og oppleve. Kan skrive mye om hva som bør gjøres der, men mitt viktigste tips, som også ble nevnt tidligere i kommentarfeltet, er å holde seg unna de mest turistifiserte stedene. Anbefaler å dra til El born, der er det mange søte og trange gater med små butikker. Det er også et must å spise tapas! Mange bra steder å velge mellom, men min personlige favoritt er Sensi 🙂

    17. Sophie Serina Holmsteen: Hei <3 Svarer gjerne om det kan hjelpe på noen som helst måte! Uff, så leit å høre at du har måttet gå gjennom alt dette 🙁 Jeg føler virkelig med deg <3 For meg var det også helt umulig med samleie, til tider fikk jeg ikke inn en tampong en gang så det har vært en lang prosess både fysisk og psykisk. Nå er ting veldig, veldig bra og jeg merker minimalt til plagene! Det hender en gang innimellom at det blir litt vondt i etterkant eller under samleie, men da stopper vi rett og slett. Heldigvis har det bare skjedd et par ganger, men det er viktig å lytte til kroppen! Ønsker deg masse god bedring <3

    18. Barcelona er min favorittby ❤️ Har skrevet et innlegg om Barcelona på reisebloggen min.
      God tur, og kos dere masse 🙌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg