SLK KOMMER DU I GANG MED TRENINGEN

Før jeg dro til Love Island hadde jeg veldig gode rutiner på treningen og det var en naturlig del av hverdagen min. Etter at jeg kom hjem ås har det vært ganske så vanskelig å komme ordentlig i gang. Jeg sliter litt enda, men heldigvis har det begynt å løsne så jeg tenkte å dele det jeg har lært i løpet av disse ukene som tips til hvordan man kan komme i gang med treningen. 

💦Gjør det du synes er gøy! For meg er det viktigste jeg kan gjøre når jeg skal starte opp å trene etter en pause å gjøre noe jeg synes er gøy. Jeg lager ofte en plan, men hvis jeg plutselig ikke vil gjøre den tingen en dag så gjør jeg noe helt annet. Dette er rett og slett for å klare å komme meg gjennom de første ukene med trening. Etter en liten stund foretrekker jeg å legge en fats plan jeg følger, men i starten går jeg rett og slett etter hva jeg har lyst til å trene der og da. 

💦Sunn mat gir mer energi og treningslyst, i hvert fall hos meg og jeg regner med det gjør det for de aller fleste. Ved å gjøre små endringer i kostholdet merker jeg at det blir morsommere med sunn mat og med trening. Kanskje ikke taco hver eneste dag, og prøv å unngå smågodthylla så gjør det fort en forskjell. 

💦Ikke sammenlign deg med der du var sist. Jeg har en dum tendens til å gjøre nettopp dette og blir umotivert fordi jeg har mistet så mye form. Det er så dumt! Hvis man først skal sammenligne formen med tidligere bør man i hvert fall bruke det som motivasjon og tenke “shit, tenk så god jeg kan bli når jeg var så god da. Nå skal jeg bli enda bedre!”. 

💦Finn en treningsvenn som allerede er godt i gang. Jeg har Michelle (og Morten) som er veldig gode til å motivere meg. Heldigvis bor jeg med en av de og det er så mye lettere å komme seg på trening når du lager avtaler med andre. Man vil jo ikke avlyse i siste liten som man ofte gjør når man lager avtaler med seg selv.

💦Sett deg et mål. Det trenger ikke være så stort, men et mål er veldig motiverende. Om det er å gå en kilometer lenger enn du pleier eller om det er å løpe mila til rekordtid så er mål superbra. Sett også opp delmål underveis så du hele tiden oppnår fremgang. Da er det sykt morsomt hver gang man klarer det og tenker at yes, nå er jeg et steg nærmere å nå mitt store mål. 

💦Kjøp nytt treningstøy. Det er supermotiverende med nytt og fresht treningstøy. Jeg synes i alle fall det hjelper veldig å ha et par splitter nye tights eller en digg løpejakke i skapet. Da føler jeg at jeg “må” bruke de og da kommer jeg meg jaggu på trening. 

💦At er faktisk bedre enn ingenting! Om du drar på treningssenteret og går på mølla i fem minutter så er det bedre enn om du ikke gjør det, husk det!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

11 kommentarer
    1. Hei på deg du har kjempefin blogg vil du se på diktene mine ❤️ Å hjerne følge meg på Min vei 😊 du har verdens fineste blogg eit godt innlegg ❤️ Ha ein fin dag videre😊 du kan følge Meg ❤️😇

    2. Hei:D Bare lurer på ei litta ting. Hvis man trener 6 ganger i uka, og tar en powerwalk tur på 10 min og 100 knebøy, kommer man til å se resultater da? Føler ikke at det er så mye, men du skrev jo at litt aktivitet er bedre enn ingenting så…:) Bare spør altså. Er ikke så aktiv, men vil bli det!

    3. Takk for gode tips! Jobber hardt med å komme i gang igjen etter svangerskap og fødsel her 🙈
      MEN, taco er vel ikke så ille? Spesielt for deg som ikke spiser kjøttdeig. Er vel bare å kjøre på, da? 😁

    4. Flott innlegg om dine tips til å komme i gang, og tusen takk for at du henviser de som kommer med treningsrelaterte spørsmål videre. Har selv utdannelse med snart 2 bachelorgrader innenfor temaet og blir så fortvilet når “mann i gata” og alle som har en blogg skal gi ekspertråd.
      Takk for at du er et frisk pust i bloggverden, og gratulerer så masse med å finne kjærligheten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg