SPØRSMÅLSRUNDE / REALITYPROGRAM

Reklame | Annonselenker Nelly

JAKKE HER / T-SKJORTE ZARA / BUKSE HER / SKO HER

Er det leger med på teamet til TV3 om en deltaker skulle blitt syk?

Ikke på de produksjonen jeg har vært på, men i Mexico hadde de en avtale med en legevakt i nærheten. Jeg var der faktisk en gang og flere andre deltakere var innom der så det gikk helt fint. De har full kontroll 🙂

Hva gjør dere når det ikke er innspilling?

På Love Island og Paradise så ble vi filmet 24/7 med noen unntak. Lunsj og middag ble ikke filmet, så da hadde vi en deltakeransvarlig som passet på at vi ikke snakket om noe vi ikke skulle snakke om. På Love Island hadde vi i tillegg to dager uten filming på slutten for at seerne skulle catche up til den livesendte finalen. Da pakket vi, hang ved bassenget, gjorde presse og spilte inn ting som skulle brukes til finalen. 

Får dere lov å åpne dere om livet hjemme, om savnet til familie?

Ja, absolutt! Vi får som regel snakke fritt, med unntak av produksjonsprat. 

Er det psykolog med på teamet?

Jepp! Vi snakker med psykolog før og etter innspillingen. 

Får dere spise når dere vil osv? 

På Love Island ble det servert lunsj og middag, men vi hadde masse mat på kjøkkenet og kunne bestille akkurat hva vi ville fra produksjonen som handlet på matbutikken. Da kunne vi gå i kjøleskapet når vi ville og lage digg mat. På Paradise var det et kjøleskap med sandwicher, så sammenlignet er maten vi kunne spise fritt mye bedre på Love Island. 

Må man se veldig bra ut?

Man kan se ut akkurat som man vil <3

Hva var den største forskjellen på Love Island og Paradise?

Konseptet. Love Island handler om å finne kjærlighet, mens Paradise handler om å spille et spill for å vinne. 

Glemmer man kameraene?

Både ja og nei. På Paradise glemte jeg de med en gang, mens på Love Island var jeg veldig obs på dem, særlig i situasjoner hvor jeg skulle snakke om følelser og når vi skulle legge oss haha.

Får man betalt? Dekker de utgifter hjemme som regninger og husleie?

Nei, så det kan medføre litt økonomiske problemer om man ikke er godt nok forberedt. Nå betalte jeg husleie mens jeg var borte, i tillegg kommer jo fast utgifter. 

Er det stressende?

Både ja og nei. Jeg synes Paradise var ufattelig stressende og brukte lang tid på å komme meg i etterkant, flere måneder faktisk. Jeg var utslitt. Love Island var mye chillere, antakeligvis fordi det ikke var noe spill (for min del i alle fall), men ja det er stressende til tider. 

Får dere replikker dere må si?

Nei, men det hender vi må si ting flere ganger. I portrettene vi lager på forhånd får nok de fleste et par replikker, men man kan selvfølgelig si nei om man ikke føler seg komfortabel med det.

Hvor mye er det som blir vist på tv?

MASSE! I de to programmene jeg har vært med i filmes man 24/7 og gjør ofte 1-4 intervjuer i sync-rommet (der hvor man sitter alene og snakker), men så kommer det med 45 minutter og kanskje ikke et eneste intervju. 

Mange snakker om mye venting, kan du utdype dette?

Det er mye venting. TV tar tid å lage. På Paradise er det riktignok mye mer enn på Love Island. Der er det venting før hver eneste seremoni, innsjekk, utsjekk og alt mulig annet i tillegg til lunsj og middag. Da må man som regel sitte og være helt stille, ikke et eneste ord. På Love Island er det venting på lunsj og middag, litt før dumpinger og en liten stund etter samt før og etter hotseat, men det er mye kortere ventetid.

Har der blitt vanskeligere å få jobb i etterkant?

Ikke for meg. Jeg byttet jobb noen måneder etter Paradise, men det kommer muligens an på hva slags jobb man har og selvfølgelig hvordan man oppfører seg på tv. Personlig ville jeg aldri ansatt en person som mobber andre på tv for eksempel, men om noen hadde hatt sex på tv hadde jeg brydd meg ekstremt lite om. Det gjør de fleste mennesker, mens mobbing er totalt uakseptabelt. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg