DET ER SÅ FORBANNA KLEINT Å KJØPE KONDOMER

For dere som ikke takler at jeg deler personlige hendelser ville jeg stoppet å lese nå, med mindre du klarer å se det med glimt i øyet. Sånn, da er dere advart. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fordi… Da vi reiste fra Oslo ba jeg Morten minne meg om å ta p-pillen når vi kom frem og jeg fikk tilgang til kofferten min. Det var nemlig ikke lett å huske det da jeg halvveis i søvne skulle komme meg opp av sengen i halv fem-draget. Vel fremme i Tromsø etter tre lange dager fra hverandre var Morten og jeg klare for å kose litt med hverandre for å si det sånn. Ha sex kan du også si om du er typen som liker å si det som det er. 

Som dere vet så er jeg veldig lite gira på å bli mor, i hvert fall ikke nå og klarte å komme på denne berømte pillen. Det var bare et lite problem. Jeg hadde ikke bare glemt å ta pillen, jeg hadde glemt å pakke med brettet til Tromsø!

Så da stod vi der da, uten prevensjon og absolutt ikke villige til å ta noen sjanser. Hva faen (unnskyld) gjør man da? Lur som jeg er har jeg p-pilleresepten min på papir, ikke e-resept og det papiret ligger hjemme i Oslo sammen med p-pillene mine. Kjempebra jobba, Andrea. Da har vi i teorien tre alternativer: 

Alternativ 1. Ikke ha sex. Uaktuelt, hello vi er nyforelska og har vært fra hverandre i tre dager. 

Alternativ 2. Ha ubeskyttet sex. Uaktuelt, fordi vi er ikke idioter. Vi vil ikke ha barn så da er det helt idiotisk å ha ubeskyttet sex.

Alternativ 3. Gjøre den grusomme handlingen, dra på matbutikken og kjøpe kondomer halv elleve en fredagskveld.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det endte etter mye om og men opp med alternativ 3. Det kunne nok de fleste forutsett, herregud så grusomt det var. Så da begynte jeg å tenke…

Hvorfor i all verden er det så forbanna kleint å kjøpe kondomer?

Hvorfor føler jeg meg dårlig, og ikke bra som kjøper kondomer for å ha sikker sex?

Hvorfor måtte vi fylle en handlekurv med varer vi egentlig ikke skulle ha for å tørre å slenge en kondompakke oppi, men feiget ut da kondomene hang bak kassen?

Hvorfor følte jeg meg som et skittent og trashy menneske da jeg tok ned kondompakken fra hyllen i butikk nummer to?

Hvorfor følte jeg at jeg måtte skjule pakken for de andre menneskene i butikken?

Hvorfor føler jeg at kassemedarbeideren dømmer meg?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva er det med den pakken som er så skummelt og kleint når innholdet egentlig bare er positivt og bra? Det er nemlig en veldig god ting å kjøpe kondomer! Kondomer beskytter mot kjønnssykdommer og mot å bli gravid, samtidig som det faktisk kan hjelpe mot for tidlig utløsning. Det er jo helt fantastisk, så derfor forstår jeg ikke hvorfor det å gå inn på en matbutikk og legge en kondompakke på kassebåndet blir en kamp mot meg selv som ender i kleinhet.

Jeg burde kunne kjøpe kondomer like lett som jeg kjøper p-piller, men det klarer jeg bare ikke. Jeg synes jo ikke det er noe kleint over p-piller. Det er som å kjøpe en yoghurt på matbutikken. Så hva er det med disse kondomene? Er det bare meg eller er det flere der ute som føler det slik? Og hvis noen har null problem med å legge en pakke kondomer på kassebåndet på Rema, kan dere plis fortelle meg hvordan dere klarer det??? På forhånd takk. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

95 kommentarer
    1. Det og å sette føttene inn på Kondomeriet er litt kleint egt.. haha! Husker mamma fortalte at når de skulle kjøpe kondomer i sine yngre dager, så viste de to fingre og la dem på disken, haha! Vet ikke hva som kleinest 🤔🙃

    2. Idioter som har et stort ønske om å reklamere må jo finne på unnskyldinger.
      Du kunne hente nye p piller på apoteket ved å bare oppgi fødselsnummer. Ikke driv å lure unge folk ved å reklamere for et eller annen drit. Da er det bedre å si det rett ut at dette er en reklame .

    3. Kondomer og tamponger synes jeg er så flaut å kjøpe – kan Væreat jeg føler at jeg legger ut private ting til de som er i butikken hehe

    4. Jeg føler akkurat det samme som deg ! Det værste er jo disse hurtigkassene i tillegg . Den ENE gangen jeg skulle kjøpe kondomer fordi jeg havnet i samme situasjon som deg så skulle en ekspeditør attpåtil «kontrollere handelen» dermed blinket det rødt på den kassen jeg stod i og alle glodde…

    5. har ikke problemer med å kjøpe en pakke kondomer.. men har fått helt hetta av å kjøpe graviditetstest på dagligvare etter en kommentar som lød slik ” haha, lykke til da” fra han bak kassa.. så nå kjøper jeg kun sånt på apotek!
      Men bedre å kjøpe kondomer enn angre piller og antibiotika kur for klamydia 🙂
      Ha en fin kveld!

    6. Noe lignende skjedde med meg og kjæresten min. Syntes også det var super flaut og kjøpe kondomer og måtte handle alt mye annet mat i tillegg for at vi at vi ikke ville at det skulle se dumt ut. Så du er ikke alene med dette hvertfall!
      Btw, digger deg og Morten!

    7. Det er så interresant det du skriver der… kanskje handler det om at når en kjøper kondomer er det mer åpenlyst at «nå skal hun ha seg» eller «de skal ha sex nå ja»… jeg tenker at det ikke er noe å vere flau over og at det er helt normalt ! Jeg tenker at det sitter hos den som kjøper og ikke hos den som selger kondomene! Og tror en bare må gi litt faen når en kjøper kondomer ☺️

    8. Hahhaah! Elsker bloggen din nå Andrea! Har gjort det før og selvfølgelig, men etter at du fikk kjæreste og legger ut sånne innlegg er du helt konge!😂❤️

    9. Jeg har kjøpt kondomer én gang på butikken, jeg syns det var så kleint og ubehagelig. Det er det eneste prevensjonsmiddelet som finnes for gutter, det er jo akkurat som at dere skal hente p-piller som du nevnte. Men jeg bestiller nå kun fra gratiskondomer.no Det anbefales!

    10. Det er sikkert bare kleint fordi det betyr at du skal ha sex, men det er helt normalt så det burde ikke være kleint for noen!!!<3

    11. Når man henter en p-pille pakke som er forskrevet på en papirresept så blir det registrert i et system så resepten din er lagret i journalen din.. haha så du kunne egentlig hentet:)

    12. Creds. Amen. Og alt det der. Jeg klarer det ikke heller!
      Det skal sies. Har selv jobbet i butikk og har både solgt graviditetstester, kondomer, tamponger og mye annet «flaut». Aldri i mitt liv har jeg tenkt over eller dømt noen for å kjøpe slike ting. Tenker rett og slett ikke over det. Gjør jobben min, som er å slå inn varer og ta betalt, også er det gått i glemmeboken når neste kunde skal ekspederes!

    13. Haha, føler sååå med deg! Fæl som jeg er overlater jeg dette ansvaret til han, og skylder på at vi damer kjøper p-piller og utsetter oss for utallige mulige bivirkninger, da må han ærlig talt manne seg opp å kjøpe de kondomene🙊🤷🏼‍♀️
      Tror nok folk flest kjenner seg igjen i det her! Morsomt at du tar det opp.

    14. Haha, så sant det du skriver om! Hvorfor i alle dager må det være så kleint? ://
      elske innleggene du skriver!

    15. Hahah! Jeg forstår deg SÅ godt! Jobber i matbutikk og elsker uttrykket til de som kjøper kondomer. Enten så legger de pakken under varer for å gjemme den eller så står i kleine i flere minutter før de tørr å i det hele tatt ta på pakka. Hver gang noen kjøper med kondomer på handleturen sin så presiserer jeg å si; Du får kose deg! Kun fordi jeg dør innvendig og vet at de som kjøper pakka er så kleine. Morsomt (og kleint) innlegg! (Æsj, sex. Eww)

    16. Interessant innlegg. Jeg forstår presis hva du mener Andrea, har tenkt akkuratt de samme tankene selv 😁 Hvorfor er det så kleint? 🤔 Jeg føler liksom at de bak disken tenker at “nå skal hun hjem og ha sex ja”. Tror alltid jeg kommer til å føle det sånn 😂 Men heldigvis sjeldent, siden jeg som regel husker å ta p-pillen.

    17. Jeg elsker at du er så åpen og ærlig om sexlivet ditt Andrea, spesielt med tanke på alt du gikk gjennom med vaginismen din! Og sex er den mest naturlige tingen i verden, så jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig negative og skriver de kommentarene som de gjør. Jeg heier på deg jeg Andrea, og du og Morten er de søteste jeg har sett på lenge <3

    18. Komenterer aaldri på blogger. Men ble utrolig irritert av komentarene over. Syns faktisk dette var et viktig innlegg, og det fikk meg virkelig til å tenke hvor idiotisk det er at vi syns det er kleint å handle kondomer! Altså, det er jo utelukkende positivt å kjøpe/ bruke kondom. Det burde ivertfall ikke være kleint for deg som har kjæreste.

    19. Herregud så kjipe folk skulle være^^ helt enig me deg Andrea!! Kjempe kleint, har aldri turt, men det å ente ut p-piller er ikke noe problem😳

    20. Jeg er såå enig med deg! Typen og jeg bestilte en hel haug kondomer gratis på nett istedenfor, veldig kjekt å ha liggende når noen glemmer å ta p-pillen sin.. 😅

    21. Å gå for alternativ 3 var nok lurt denne gangen ja, spesielt når man er svært forelsket 🙂
      Når det er sagt finnes det mange gode alternativer til p- pille, som for eksempel p- stav eller p- sprøyte. Selv om det er liten prosent for at man kan få blodpropp ved å gå på p -pille eller minipiller, så er fortsatt sjansen der, og blodpropp kan fort bli veldig alvorlig, om man feks ikke rekker å oppdage det fort nok!
      Uansett gratulerer så mye med kjæreste! 🙂

    22. Haha! Herlig Andrea 🙂 Synes dette var et veldig morsomt innlegg jeg. Veldig sant det du skriver, hadde følt meg nesten litt skamfull om jeg var i samme situasjon. Rart vi føler det sånn 🙂

    23. Man blir vant til det med tiden. Spessielt om det er eneste måten man har tillgjengelig når det kommer til prevensjon.
      Vil alltid være litt kleint, men men bedre det enn å bli ufrivillig gravid!
      Fin blogg forresten. ♡

    24. Nei du kan ikke hente ut noe P-pillene dine på apotek hvis du ikke har med papir-resepten. Hadde legen forskrevet den elektronisk så kunne du hentet ut E-resepten hvor som helst i landet.

    25. P-pilla brukes også til andre ting enn kun prevensjon, som f.eks mot mensensmerta, mens kondoma så veit man liksom ka som bli å skje. Dæ kan også vær at man ikkje føl den samme flauheta over å hent ut p-pilla pga den blir henta ut på et apotek, mens kondoman kjøpt dokk i en heilt vanlig daglivvarebutikk.
      E har aldri kjøpt kondoma så langt i mett 24års lange liv så e har egentlig aldri kjent på den følelsen, men e trur e førstår den veldig godt 😅

    26. Det virker egentlig så kondomer er veldig tabu å snakke om 😛 egentlig veldig rart som du sier for det er igrunn det samme som p-piller. Forskjellen er det er gummi å pillen skal du svelge:P
      Før var jeg ikke flau over det, var tit å ofte jeg fikk melding fra en kompis om jeg kunne kjøpe kondomer til han, å var også flere meldinger om jeg kunne kjøpe til venninda mi😂 Men nå? Nå er det igrunn flaut så lenge det er andre folk i køen. Men er det ikke folk da synes jeg det er mindre flaut:) men er jo nå begynt å tenke kondomer er en naturlig ting å kjøpe 😛 men før var det faktisk så flaut at det ble bestilt fra gratis kondomer på nettet 😛

    27. Hadde heller valgt hoppe-av-i-svingen-metoden enn å kjøpe kondomer. hehe. Men er vel ikke helt 100% trygt heller. Så da er det kanskje bedre å bite i det sure eple 😛

    28. Jeg har aldri hatt problemer med å kjøpe kondom. Hvorfor i alle dager skulle jeg det. Skal jeg bry meg om hva fyren eller dama i kassa syns om mitt sexliv? Eller skal jeg tenke på alle problemene og sykdommene jeg unngår ved å bruke noe som er en bagatell å kjøpe i det store og det hele. Hvis du syns det er flaut er det deg det er ett problem med, ikke alle andre.

    29. Jeg har aldri syntes det er flaut å kjøpe kondomer. Har derimot problemer med å kjøpe dasspapir. Sikkert noe som henger igjen fra noen år tilbake. Da jeg kjøpte to store pakker med dasspapir, hvorpå jenta bak kassa lo og spurte om jeg slet med rennaræv.

    30. Syns da va eit kjempe bra innlegg, er butikkarbeider/kassadame og eg blir så glad når eg ser unge gutter som kjøper kondomer. Og alle andre selvfølgelig, det er jo kjæmpe bra med kondomer!

    31. Jeg jobber på Rema og jeg tenker absolutt ikke over hva folk kjøper! Om det så er en tomat, kondomer eller smågodt.. Det er bare varer for oss bak kasse, så ingenting å bli klein for😃

    32. Hahah Elsker bloggen din<3 Du skriver så ærlig og så bra ting:) altså helt enig å kjøpe kondomer er kleint liksom jeg tenker at kjøpe p-piller det er bare tabletter det er ikke noe spesiell men kondomer det er mer tydelig på at dette skal på pikk osv🙈🙈🙈uff synes det er kleint🙈

    33. Til neste gang: om du glemmer pillene kan du bare gå til nærmeste apotek, selv om reseptem din er på et ark, kan det apoteket ringe til apoteket arket ligger på for å få gitt deg resepten din 😉 Det er 0 stress og apoteket gjør det gjerne.

    34. Du e min fav blogger❤️❤️❤️Du e så ekte❤️Du skriver helt fantastiske innlegg og de er ærlige og interessante❤️Du er et stort forbilde for mange i norge❤️Fortsett sånn❤️

    35. Aldri syntes det har vært kleint egentlig. Var t.o.m med mamma på matbutikken og jeg slengte en pakke på båndet når ho skulle betale en gang i mine yngre dager.
      Er faktisk litt spennende å kjøpe nye man ikke har prøvd før, spørre de i kassa om de kan anbefale noen osv :’) er da naturlig!
      Er nysingel nå, får ta meg en tur på apoteket og matbutikken for å se på utvalget nå. Mange å velge i på nett også. Kjøpte megapakker på nett, veldig kjekt og mye mer økonomisk!!

    36. Haha! Kjenner til den feelingen… folk tenker jo sikkert at ” no skal de kose seg” like ille kjøpe graviditetstest😂😂 men bra dere fikk kjøpt👍🏻👍🏻

    37. Syntes faktisk ikke det er kleint i det hele tatt. Jeg er en voksen dame (hele 27 år der altså), jeg har sex og jeg tar vare på helsen min. Har vel i grunn ikke syntes det var kleint siden vgs kanskje. Jeg tenker det er som med sykkelhjelm, alle vet det er smart, men hva om noen ser deg med hjelm? Å nei så flaaaaaut..
      Nei, det er ikke flaut eller kleint, det er smart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg