10 FAVORITTER I OSLO

Nå deler jeg mine favoritter i Oslo når det kommer til steder, mat, chill og fest! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oslo Raw

Dette er en café som har helt utrolig god organisk og vegansk mat. Interiøret i lokalet er skikkelig koselig, fantastisk hyggelige og hjelpsomme ansatte og veldig instavennllig servering for de som er interessert i det. De har helt utrolig gode raw-kaker som jeg blir helt hekta på om jeg først drar dit en tur. De serverer blant annet smoothie, salater, chiapudhding, açaí bowl, kaffe, avokado crackers og mye mer digg. Du finner Oslo Raw på Adamstuen og på Eger Karl Johan.

Ekebergparken

Dette er et av mine favorittsteder i Oslo! Jeg bodde i enden av parken før og da var jeg der så og si daglig. Hvis jeg hadde en dårlig dag pleide jeg å sette i ørepropper og gå eller løpe en tur i parken før jeg satt meg på et utkikkspunkt hvor du kunne se ut over hele Oslo. Det er så fint der og jeg elsker utsikten og roen man finner i Ekebergparken. 

Soho Urban Eatery

Dette er et perfekt lunsjsted, men det er ganske bortgjemt. Soho befinner seg nemlig i den øverste etasjen på Oslo City (av alle steder i Oslo så ligger det altså der). Nå er det såpass bra at det er verdt en tur inn på City og når du sitter inne i lokalet der så føler du mer at du sitter på en urban, kul café et eller annet sted i verden enn på toppen av et kjøpesenter. 

Julemarkedet i Spikersuppa

Dette er så koselig! Selv om jeg ikke akkurat er julens største fan så synes jeg førjulstiden kan være utrolig koselig. Julemarkedet i Spikersuppa her i Oslo er noe av det som virkelig er med på å sette stemningen. Det er masse små boder med forskjellige ting, du har en skøytebane og nei, hvis ikke du får julestemning av det så vet jeg ikke hvordan du skal få det!

Sørenga og Mirabel

Jeg slo to i en her. Sørenga på sommeren er kaos, men det er ganske mange koselige restauranter. Restaurantene på Sørenga blir ekstra bra med tanke på beliggenheten, helt nede ved havet. En av de er Mirabel som jeg prøvde for første gang nå i sommer. Kanskje den kom nå i sommer for alt jeg vet, men ja. Den er ufattelig bra! Prisene er helt greie og servicen er helt fantastisk! Det ble litt surr med bestillingen vår den ene gangen og da fikk hele bordet gratis dessert og drikke som kompensasjon. Det var ikke en stor feil en gang, men de unnskyldte og ordnet opp så til de grader. Det er utrolig god mat, flott beliggenhet og fantastisk service!

Sognsvann

Det perfekte søndagsstedet (hvis du liker masse folk). Sognsvann er utrolig koselig, særlig nå på høsten med alle de fine fargene. Lufta der oppe er også veldig mye deiligere enn nede i sentrum av Oslo. Jeg elsker å gå tur der på høsten og jeg har store planer om å ta med meg Morten opp dit neste gang han kommer på besøk <3

Olivia

Jeg blir aldri lei av Olivia, sånn seriøst. Jeg elsker det stedet. Mine to favoritter er Hegdehaugsveien og Aker Brygge, rett og slett fordi det er de to stedene jeg synes både mat og service er best. Jeg har vært på den i Østbanehallen to ganger, men er ikke helt imponert… Jeg elsker interiøret og jeg elsker både lunsj, middag og dessert. Min favoritt er Pollo e panchetta-salaten og en pizza Diavola (tror jeg). I tillegg er focacciaen der ekstremt god, nam nam. 

Christiania, Himkok, Crowbar

Her slo jeg noen steder sammen igjen, hehe. Dette er noen av mine favorittsteder når alkohol er involvert. Jeg synes ikke det er så ufattelig moro å dra på byen, men jeg klarer som regel å kose meg ganske greit på disse stedene. Du har Christiania som jeg liker hvis jeg skal på en skikkelig bytur. Veldig kult lokale, kjempegode drinker og sentralt. Himkok er litt chillere, men utrolig koselig og de har vunnet en eller annen pris for drinkene sine såååå ja, gode drinker. Crowbar er superchill igjen og perfekt hvis man bare vil ut og ta en øl eller et glass vin med noen venner, eller for eksempel en date. Jeg liker også Taket på sommeren, Jaeger om det er rett DJ + Champagneria og Heim som gir litt samme vibe som crowbar når det kommer til anledning. 

Kverneriet

ELSKER Kverneriet! De har så utrolig god mat. Dette er hovedsakelig en burger-restaurant som serverer helt utrolig gode burgere med minst like godt tilbehør. Min favoritt er den som ligger på Majorstua, egentlig bare fordi jeg liker interiøret og lokalet der best. Maten smaker som regel like godt uansett hvem av restaurantene jeg er på (ja, jeg har vært der en del hehe).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bruktmarked på Grünerløkka

Det er skikkelig kos å gjøre på en søndag! Jeg var der tidlig i vår og fikk faktisk handlet litt av hvert. Det finnes sikkert mange bruktmarked, men det jeg var på var lokalisert i en liten park og det var salg av vafler (som man må kjøpe når man kjenner vaffel-lukta), pølser og brus i tillegg til masse kult! Dette er en fin søndagsaktivitet mellom junkfood og søndagsturen.

 

Har dere noen gode Oslo-tips? Del gjerne <3

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

12 kommentarer
    1. Lo meg i hjel av snapper av Morten til Sofie står å danser med deg. Vi alle vanlige mennesker ser humor i det😂🤣 men blir på forhånd irritert av de som sier stakkar Sofie og stakkar Morten🙈🤬

    2. Kan jeg spørre hva som gjorde at dere ikke ville på halloween festen i dag? <3 feiret bursdagen din i går f.eks så kunne dere jo dratt i dag, tenkte jeg på! Føler du at du ikke har så behov for å treffe de andre deltagerne igjen?

    3. Hei 🙂 hvordan er vennskapet mellom deg og sofies Morten ? Er dere bare venner eller du bestevenn med han på samme som du og Sofie er bestevenninner ?

    4. Ville bare si at jeg synes virkelig du er den flinkeste bloggeren! Håper du har det fint om dagen, du er så inspirerende og flink<3 hver gang jeg ser du har postet nytt innlegg blir dagen mye bedre, tusen takk for jobber du gjør<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg