EN AV DE VIKTIGSTE DAGENE I ÅRET

Det er på tide å åpne både øyne og ører fordi dette er viktig. Nå skal jeg fortelle dere om noe veldig viktig som skjer denne uken. Nei, jeg snakker ikke om bursdagen min 😉 Jeg snakker om NOAHs fakkeltog mot pels som arrangeres lørdag 27. oktober i byer over hele Norge. 

Jeg elsker dyr og er nesten mer glad i de enn mennesker. Ja, jeg vet det er sykt, men det er sånn jeg er skrudd sammen. Dyr er fantastiske skapninger og mange av de blir fort menneskets beste venn. De som ikke blir det er som regel ikke skapt for det. Det er ville dyr som trives best i naturen, langt borte fra oss mennesker og alt støy.

Det som er utrolig synd er at noen ser på disse dyrene som mindre verdt enn for eksempel en hund eller katt. Hvis ikke de kan tilfredsstille våre behov for å ha et dyr å kose med og ta vare på så er de ikke noe å ta vare på. Dessverre er det noen som fant en måte å bruke disse dyrene på i form av pelsen deres. Dyr som rev og mink blir fortsatt sperret inne i alt for trange bur og tatt livet av for å få pels. Det er groteskt, urettferdig og unødvendig. Vi  ikke ha pels. 

Heldigvis er vi et stort steg nærmere å få en slutt på pelsdyrnæringen i Norge. Regjeringen har endelig livet å forby pelsoppdrett innen 2025, noe som er helt fantastisk bra! Dessverre så er 7 lange år for lenge. Det sitter alt for mange dyr i bur og venter på å bli drept for pelsen sin i de rundt 170 pelsdyrfarmene som er igjen i Norge. Disse dyrene trenger hjelp nå! 

Jeg oppfordrer alle som har mulighet til å delta i NOAHs Fakkeltog mot pels for å sende et kraftig signal om at vi ikke gir oss før burene er tomme og Norge forbyr import av pels! Selv har jeg ikke mulighet til å delta i toget i år, men jeg deltok i fjor og det var både mektig og gøy! Du kan finne arrangementet med informasjon om toget for din by HER.

Har du mulighet kan du også bli medlem hos NOAH HER

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer

Siste innlegg