Nå er det endelig søndag igjen, min absolutte favorittdag i uken! Det er sjelden noe man må på søndager og for meg som stresser meg gjennom hverdagen priser jeg meg lykkelig over ukens faste hviledag. Noe av det jeg elsker med søndag er lage en god middag, tenne masse lys og sette på en koselig film. Nå tenkte jeg å tipse dere om noen av mine favorittfilmer til søndagskvelden.
The blind side
Denne filmen er helt nydelig og basert på en sann historie. The blind side handler om en fattig gutt som viser seg å være utrolig talentfull i amerikansk fotball. En rik, kristen familie tar han inn i hjemmet sitt når de finner ut at han ikke har noe sted å bo. Etter hvert som familien og gutten kommer nærmere hverandre ser de på han som en del av familien. Samtidig blir han bedre og bedre i fotball og plutselig står flere college i kø for å få han til sitt universitet. Dette er en ufattelig rørende og fin film som du virkelig burde se om du ikke allerede har sett den.
Set it up
En kjempemorsom romantisk komedie! Jeg er så svak for den sjangeren og liker det meste, men denne er faktisk veldig fin. Den handler om en mann og en kvinne som jobber som assistent for to veldig suksessfulle og litt skremmende personer. Timeplanen deres strekker seg over hele døgnet og plutselig finner de ut at de må gi sjefene sine et liv, nemlig ved å spleise de sammen slik at de to assistentene endelig kan få litt fritid. Dette blir en veldig morsom prosess og du skal ikke se bort ifra at det oppstår litt romantikk mellom assistentene også 😉
Kissing booth
Denne filmen så vi faktisk på Love Island! Det er nok en lavbudsjettsfilm fordi det er til tider ganske dårlig skuespill og merkelige scener, men det går faktisk helt fint om man ser på filmen sin helhet. Kissing booth er en kjempeskjønn film om en ung jentes crush på kompisens “player”-storebror som utvikler seg til å bli ganske mye mer enn det!
The Proposal
En skikkelig feelgood film med to av mine favorittskuespillere, Sandra Bullock og Ryan Reynolds! Filmen handler om bokredaktøren Margaret som blir kastet ut av USA og sendt tilbake til Canada. Hun har ikke tenkt til å la det skje og presser assistenten sin Andrew til å gifte seg med henne for et green card mot at han blir forfremmet. Det hele ender i et stort kaos når hun må bli med han hjem til familien hans og den store løgnen vokser på samvittigheten til de begge. En fantastisk skjønn film!
Pretty Woman
Denne gode gamle klassikeren må dere se om dere ikke allerede har gjort det. Filmen handler om den rike forretningsmannen Edward som plukker opp Vivian ved å spørre om veien. Det viser seg at hun er prostituert og Edward bestemmer seg for å leie henne for helgen slik at han kan imponere forretningsforbindelsene sine (kynisk og ekkelt as fuck, jeg vet). MEN! De lærer hverandre å kjenne og etter kort tid forelsker de seg. Dette byr på ganske mange utfordringer, men herregud så vakker denne filmen er.
The Notebook
Må jeg fortelle dere om denne igjen? Verdens fineste film! Jeg elsker The Notebook. Den handler om arbeidsgutten Noah og styrtrike Allie som møtes en sommer mens Allie er på ferie i familiens sommerhus. De blir stormforelsket, men etter en stor krangel like før sommeren er over drar Allie tilbake til byen mens Noah blir igjen. Det går mange år før de ser hverandre igjen, men kjærligheten deres var så mye mer enn en sommerflørt. Denne historien er fantastisk fin, rørende og romantisk.
How to lose a guy in 10 days
Dette er en av mine virkelige favoritter. Den handler om journalisten Andie som ønsker å jobbe seg oppover i kvinnemagasinet hun jobber i for å kunne skrive om seriøse ting som politikk, økonomi og urettferdighet. Hun møter Benjamin som jobber i reklamebransjen som følge av at Andie skal skrive en artikkel om “how to lose a guy in 10 days” og at Benjamin har inngått et veddemål om å få en jente til å forelske seg i han innen 10 dager for å få en stor kampanje begynner deres kompliserte historie. En morsom, fin og koselig film!
Har dere noen gode filmtips? Del gjerne i kommentarfeltet!
FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER
Du burde gå på kino og se a star is Born den er bare nydelig
takk for tips! 🙂
Danian. Gutteblogger: Takk for tips 😀
Hege Kristin: Bare hyggelig <3
Takk for tips❤️Jeg syntes meet the parents er en bra/morsom film😊
A star is born og The Greatest Showman e mine favoritta atm! Dæm bægge e heilt fantastiske!😻😻
fine tips 😀
Hvor kan man se den nederste filmen?
Kan du ikke også begynne å si hvor man evt kan se filmene? Sumo, netflix, viaplay, dplay, hbo, osv
Jeg liker godt «to the bone»
Den handler om en jente som har anoreksi og blir sendt til et hjem for å få hjelp og bli kjent med nye
Hei! Digger bloggen din <3 bare lurte på en random ting, hva synes du er best av Kverneriet og Døgnvill? Jeg skal være i Oslo en kveld, og er så usikker på hvem av de jeg skal velge!
To all the boys I have loved before!!! Den er bare så fin, anbefales veldig (Netflix)
Bridget Jones
Har du sett «kielergata»? Den er en sykt bra serie
Hvilket kamera bruker du til bildene dine? Digger bloggen din
My sisters keeper e veldig bra😍
Julie mc: Kult, den må jeg se 😀
Vilde: Takk for tips 😀 Den siste har jeg kjempelyst til å se!
Anonym: Jeg vet ikke om den ligger noe sted nå… Jeg har den faktisk på DVD, men du kan prøve å Google <3
Maja: Ja, hvis jeg vet det 🙂
Sina: Ja, den så jeg reklame for!
Anonym: Uff, for et vanskelig spørsmål! Det blir nesten hipp som happ, begge er utrolig gode. Kaaaaanskje Kverneriet sin burger, men Døgnvill sitt tilbehør haha.
Anonym: Uuuh, den hørtes bra ut 😀
Anonym: Ja, den er bra 😀
Anonym: Nei, men kanskje jeg må se den da 😀
Linn: Tusen takk <3 Canon Eos d50 med en 50 mm linse og Olympus PL7 eller 8!
Ann helen: Ja, den har jeg sett 😀
Titanic og Geostorm 🧡
Du var såååå fint sminket på Snapchat der du snakker om dette innlegget😊Hva slags øyenskygge har du brukt?
The Intern. Den er sååå fin og man blir skikkelig rørt og glad av å se den. Det samme med Wonder. Kos deg med film 🙂
Anonym: Tusen takk 😀 Kommer et innlegg med akkurat den sminkelooken i løpet av uken!
Olivia: Jaaa, den er fin 😀
Utrolige mange bra filmtips her.
jeg liker flere av de 🙂
men 3 på topp akkurat nå er nok :
1. Jurassic world fallen kingdom
2. 27 dresses ( helt nydelig film )
3. No Escape, kanskje den beste thriller jeg har sett så langt, og har sett mange.
er også glad i Life as we know it, The Notebook, Knocked up, blue lagoon og den lille havfruen ( hehe vet forelsket i prins Eric siden jeg var 5, og det er ganske mange år siden nå, men tenkt så kjekk han hdde vert som et menneske )
Anonym: 27 dresses så jeg faktisk i går 😀 Veldig fin!
Hvor finner jeg filmen 27 dresses?:)
Aner ikke dessverre 🙁