LIVET MED KJÆRESTE ER IKKE SOM FORVENTET

Etter utallige innlegg i Singelliv & Dating-spalten min, ytring av grunner for og imot det å få seg kjæreste og en holdning som tilsier at jeg vil trives best alene så er det ikke rart flere av dere lurer på hvordan jeg synes livet med kjæreste egentlig er. Er det som forventet?

Etter 23år som singel hadde jeg skapt et slags bilde i hodet va hvordan det ville bli å få seg kjæreste. Begrensninger, hensyn, uenigheter, mindre tid til venner, nedprioritering av ting jeg ser på som viktig som singel. Alt dette er ting som surret rundt i hodet mitt de gangene jeg tenkte på hvordan livet med kjæreste ville bli. 

Nå sitter jeg plutselig her med kjæreste og nei, det er ikke som forventet. Jeg er så heldig å ha en kjæreste som er ufattelig bra og vi er så bra sammen. Jeg ser ikke lenger begrensinger, jeg ser nye muligheter. Hensynet er fortsatt til stede, men det er ikke i negativ form. Uenigheter finnes alltid, men så langt løses det på null komma niks fordi vet dere hva? Kommunikasjon er en ganske så lur greie. Jeg føler heller ikke at noe fra tiden før kjæreste har blitt nedprioritert og jeg ser heller ikke vennene mine noe mindre nå enn da. Og det er vel dette flere av dere har prøvd å fortelle meg, at når du møter en som alt klaffer med så er det ikke noe negativt med det å ha kjæreste. Det er så sant! 

Livet med kjæreste er overhodet ikke som forventet. Det er enda bedre! Vi har det så bra sammen og i det sekundet en av oss må dra så savner jeg han. Det er sjelden jeg er hundre prosent komfortabel rundt mennesker, men han er en av de få jeg kan slappe helt av med, snakke uten filter og være den rare sjelen jeg er. Jeg er så glad når jeg er rundt han og endårlig dag blir ti ganger bedre med en gang han er der.

Det eneste negative med forholdet vårt er avstanden og i det store bildet er ikke en avstand på fire og en halv time med tog et stort problem, så det sier vel sitt. 

Jeg er så glad for at det er slik det ble og for at jeg møtte en som gjør at jeg nå ser fremover og aldri tilbake. Så greit, dere hadde rett 😉 Livet med kjæreste er egentlig ganske så greit!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

16 kommentarer

Siste innlegg