EN SUPER INTERVALLØKT

TRENINGSBLOGGER MAREN ERDVIK 

Hei dere❤️ Jeg håper Andrea storkoser seg, og mens hun er borte lovte jeg henne å stikke innom å dele litt treningsinspirasjon med leserne hennes. Jeg heter altså Maren Erdvik, og skriver trenings og livsstilsbloggen FITLIVING. I dag har jeg lyst å dele en av mine favoritt intervaller med dere. Dette en utfordrende, men utrolig god og effektiv intervall. Jeg liker best å kjøre den på tredemølle, men den kan absolutt kjøres utendørs også. 

 

Slik ser intervall-økta ut: 

  • 5-10 min rolig oppvarming
  • 1 min løp
  • 30 sek pause
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 3 min løp
  • 1,5 min pause
  • 4 min løp
  • 2 min pause

Ta en ekstra god pust, og litt vann. Så kjører vi på igjen:

  • 4 min løp
  • 2 min pause
  • 3 min løp
  • 1,5 min pause
  • 2 min løp
  • 1 min pause
  • 1 min løp
  • 30 sek pause
  • 5 minutter rolig nedtrapping

Som du skjønner er pausen alltid halvparten av intervallet. Hvor fort du løper er helt opp til deg, men det skal være såpass fort at du ikke hadde klart å løpe lenger enn den angitte tiden. Så er du på to minutters-intervallet og kjenner at du fint kunne løpt i et minutt til, da løper du for sakte. Klarer du ikke fullføre intervallet så har du gått ut for hardt. Den første gangen man tester kan man gå ut litt lavt, også heller justere opp etterhvert. Slik at du får følelsen av å klare å gjennomføre hele uten å ta pause, utenom pausene. 

Tar du utfordringen? 

Tagg meg supergjerne hvis du gjennomfører økten. Det er SÅ gøy når det popper opp på Instagram at noen har testet treningsøkter inspisert av meg❤️ @marenerdvik på Instagram. Så må dere selvfølgelig også gjerne titte innom bloggen HER for mer treningsinspirasjon, og masse sunn mat! Håper vi ses! 

 

Smiiil, Maren

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg