DATING OG SEX MED VAGINISME

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vagnisme, dating og sex. Jeg fikk et spørsmål da jeg gjestet podden til Datingekspressen forrige uke som tok meg litt på senga. For å være ærlig så har jeg tenkt på det, men ikke turt å faktisk fundere ordentlig på det. Hindrer vaginismen meg fra å date?

Nå skal det sies at jeg ikke akkurat har rundet Tinder og er på date hver enste uke, men allikevel merker jeg at sykdommen har begrenset meg. Jeg har kanskje ikke klart å innrømme det helt overfor meg selv. Typisk meg. Jeg skal være så sterk og stå i mot alt press samfunnet legger på meg og som jeg legger på meg selv, men det er ikke alltid så enkelt. Særlig ikke når det kommer til nettopp dette. 

Dating og sex har jeg alltid hatt et litt distansert forhold til, men etter at jeg ble diagnotisert med vaginisme har det blitt mye verre. For å være ærlig så er jeg livredd. Hvordan skal jeg legge frem dette? Jeg vil ikke starte en date med å si “Hei, jeg heter Andrea og har vaginisme”. Det er sånn ehhh okei, takk for alt for mye og muligens irrelevant informasjon, for hvem vet hvor dette bærer hen? Kanskje det blir med den ene daten og kanskje han ikke forventer at vi skal ligge med det første.

Samtidig så synes jeg det er skummelt fordi hva hvis. To så skumle ord når de er satt sammen. Hva hvis han forventer sex? Hva hvis jeg faktisk vil ha sex? Hva hvis han ikke tar problemet mitt seriøst? Hva hvis jeg prøver og det ikke går? Så mange spørsmål, så mange hva hvis som jeg aldri vet om kommer til å bli relevant. Men det er det jeg gjør, jeg overtenker og skremmer meg selv. 

Kanskje jeg rett og slett skal skrive det i Tinder-bioen min. Hei, jeg har vaginisme så vet du det før vi begynner å snakke sammen. Fordi når er det naturlig å fortelle det? Jeg ville ikke si det som det første fordi da forventer han kanskje at jeg forventer sex, eller? Og det er heller ikke umulig at en fremtidig date har fått meg seg dette. Jeg har ikke akkurat holdt tyst om det, men akkurat i denne sammenhengen vet jeg ikke om det er en god ting eller ikke? Fordi sannheten er at det er få gutter som i det hele tatt forstår hva det innebærer eller gidder å bry seg. “Da har du ikke vært kåt nok” og “Da klarte han ikke tenne deg, det kan jeg gjøre”. Altså nei, nei og nei. Turn off og hadebra. 

Det er en ting å sitte foran skjermen og fortelle det til dere. Det er også noe helt annet å snakke om det foran et kamera. Det å skulle si det til en potensiell sexpartner er så utrolig mye verre. Da kjenner jeg på skammen, på kleinheten og alt jeg forteller dere at dere ikke skal kjenne på. Det er så lett å si helt til man står i situasjonen selv. Jeg vet at det ikke er noe å skamme seg over og jeg vet at det ikke bør være kleint, men herregud man kan ikke kontrollere alt man føler hele tiden.

Dette er vel nok et hinder på veien som jeg må jobbe med før jeg er 100% ferdig med dette og jeg må være såpass ærlig og si at dette er det vanskeligste jeg har vært med på gjennom hele denne prosessen.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

5 kommentarer
    1. Jeg har selv fått diagnosene vestibulitt og vaginismen, og kjenner meg så igjen i absolutt alt du skriver her! Så takknemlig for at du deler det så jeg ikke føler meg helt alene om dette🙌🏻

    2. Hva er Vaginisme for noe .
      Og hvis det betyr att en forventer sex på førdte date og att det er det en er ute etter .Uforpliktende sextreff , hva er problemet med det .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg