HOW TO: PERFEKT FESTFRISYRE

God morgen, fininger <3 Jeg våknet av meg selv for en drøy halvtime siden og har ikke så mye å finne på før i hvert fall en av de andre bestemmer seg for å stå opp. Det er egentlig litt deilig for da kan jeg få jobbet litt! 

Det er flere som har spurt meg hvordan jeg lager frisyren jeg ofte bruker på fest, og noen ganger til hverdags. Det beste med denne frisyren er at den er superenkel å lage og du trenger veldig lite for å få den til å bli perfekt. Jeg lager ofte denne frisyren om jeg har litt fett hår og ikke har tid til å vaske det. Det er mye lettere å lage den et par dager etter hårvask enn med nyvasket hår, da faller alt bare sammen. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal jeg ta dere gjennom prosessen steg for steg og prøve å godt jeg kan å vise dere hvordan jeg gjør det. Om noe er uklart så er det selvfølgelig bare å spørre i kommentarfeltet så svarer jeg så godt jeg kan. Here we go!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Du trenger følgende: Hårbørste, hårspray, varmebeskyttende og rettetang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det aller første jeg gjør er å finne frem hårbørsten for å gre alt håret bakover. Da har man et slags utgangspunkt og det gjør det mye lettere når du skal begynne å rette det etterpå- 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette tar kanskje tre sekunder til sammen. Enkelt og greit. Kanskje ikke 100% nødvendig, men det er slik jeg liker å gjøre det. Nå ser håret slik ut: 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I neste steg trenger du varmebeskyttende og rettetang. Sett opp den øverste delen av håret (det du etter hvert skal rette bakover) og rett den nederste delen. Husk å bruk varmebeskyttende! Spray godt over hele håret, la det tørke litt og gre gjennom. Nå er du klar for å rett håret som vanlig. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Når du er ferdig med den nederste delen slipper du løs det øverste. Dette retter du bakover, altså ikke nedover som vanlig. Husker du hvordan du gredde håret tidligere? Gjør det samme igjen, bare med en rettetang! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slik! Nå er det klart for å sette håret litt på plass. Finn frem hårspray og hårbørste, spray godt foran og på sidene av håret. Spray også litt over resten før du drar hårbørsten gjennom hele håret slik som i starten. Det er viktig at du drar alt bakover. Jeg pleier også å gå over med hånden etterpå for å legge alle småhår ordentlig på plass. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ferdig! Nå er du klart for party i med denne superfine frisyren. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

  •  
6 kommentarer
    1. Aå fin frisyre<3 Hvis du noen gang starter med å studere, bør du bli en frisør<3 Håper dere fant Hector i går, han hørtes søt ut!

    2. Wow så pen du er Andrea😊 Jeg skulle gjerne hatt den hårfargen du har, hvilken frisør bruker du og hvilken farge? Kan du også lære meg å legge sminke som deg… produkt for produkt og hvordan du legget det? Du ser alltid så naturlig og glødende ut, samtidig som det ser naturlig ut😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg